Madde 10,Madde 23...
Madde 10- Kanun önünde eşitlik
Eski Hali
Herkes, dil, ırk, renk, cinsiyet, siyasi düşünce, felsefi inanç, din, mezhep ve benzeri sebeplerle ayırım gözetilmeksizin kanun önünde eşittir.
Kadınlar ve erkekler eşit haklara sahiptir. Devlet, bu eşitliğin yaşama geçmesini sağlamakla yükümlüdür.
Hiçbir kişiye, aileye, zümreye veya sınıfa imtiyaz tanınamaz.
Devlet organları ve idare makamları bütün işlemlerinde kanun önünde eşitlik ilkesine uygun olarak hareket etmek zorundadırlar.
Yeni Hali
Herkes, dil, ırk, renk, cinsiyet, siyasi düşünce, felsefi inanç, din, mezhep ve benzeri sebeplerle ayırım gözetilmeksizin kanun önünde eşittir.
Kadınlar ve erkekler eşit haklara sahiptir. Devlet, bu eşitliğin yaşama geçmesini sağlamakla yükümlüdür. “Bu maksatla alınacak tedbirler eşitlik ilkesine aykırı olarak yorumlanamaz’’
“Çocuklar, yaşlılar, özürlüler, harp ve vazife şehitlerinin dul ve yetimleri ile malul ve gaziler için alınacak tedbirler eşitlik ilkesine aykırı sayılmaz.”
Hiçbir kişiye, aileye, zümreye veya sınıfa imtiyaz tanınamaz.
Devlet organları ve idare makamları bütün işlemlerinde kanun önünde eşitlik ilkesine uygun olarak hareket etmek zorundadırlar.
12 Eylül referandumunda halkoyuna sunulacak maddelerden biridir bu.
Hem cari hali hem de teklif edilen hali ortada.
Şimdi soruyorum size , altı çizili kısım anayasaya eklendiğinde bu ne sağlayacak?
Yani efendim sn Başbakan’ın her fırsatta kadına pozitif ayrımcılık getiriyoruz diye sözünü ettiği bu maddede eşitlik sağlamak sözkonusudur ancak pozitif ayrımcılık yoktur.
Hani öss de bir Türkçe sorusu olarak sorulsaydı bu madde , aşağıdakilerden hangisi bu düzenlemeyle sağlanamaz diye.
Cevap Başbakanın bahsettiği olurdu.
Şimdi ihtimalleri koyalım orta yere;
Ya Başbakan bu maddeyi dikkatli okumamış
Veya maddenin ne getirip ne getirmediğini biliyor ancak kadınların teveccühüne erişebilmek adına ve gerçeğin hilafına konuşuyor.
Ne de olsa oy almak lazım gelir.
Haa bu arada 23. Madde de yurt dışına kaçışın yolundaki pürüzleri temizleme adına iyi bir teklif olmuştur.23. maddeye aşağıdaki cümle eklenmiştir o kadar.
Vatandaşın yurt dışına çıkma hürriyeti, ancak suç soruşturması veya kovuşturması sebebiyle hâkim kararına bağlı olarak sınırlanabilir.
Yani yurt dışına kaçış ancak mahkeme kararıyla önlenecek.
Sen memlekette her türlü rezaleti işle sonra ancak hakim kararıyla,
yıllarca sürecek davalar neticesinde çıkacak hakim kararıyla kaçışının önü kesilsin.
Yargıdan karar çıktığında benim garibanım Alp’lerde birasını yudumlar artık.
Gözün aydın hortumcu,cani,vergi kaçakçısı,kalpazan,nayloncu.
Hoş geldin kaos.
İbrahim Erol
gazete54.com
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.