- 1198 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Sanat Nedir? Sanat Kim İçin İcra Edilir? En Büyük Sanatkar Kimdir?
Merhaba Dostlar,
İnsanın etrafını izlemesi ile hayrete düşmesi bir anlık gerçeğe gözünün takılması ile olur. Yoksa insanın heyulası, tüm olağanüstülüklere açıktır.Ve her şeyi gayet normal karşılar.Bir kaza nın iktizası,insan beyninde ve aklında normaldir.Vuku buluş şekli ise,insanı bayıltır,yerlere atar.
Musa .A.S. kavmine tebliğ ettiği hakikatleri ve Allahın ayetlerini,kavmi kabul etmeyince, Ey Musa,İman etmemizi istediğin Rabbın ile konuş,ona sor bize bir olağan üstülük göster dediler.Musa da Allah a, ya Rabbi, haşa benim derdim kavmim den,konuşmaya geldim, amma asıl sorun seni görmek de, ben seni görebilirmiyim deyince, dağa bakması kendinden istendi.Dağa olan tecelli, Musa a.s bayıltmaya yetti.Yoksa,Musa a.s şunu idarak ediyordu.Allah görülmez idi, idrak edilecekti.Amma madem kavmi istedi, bundan da doğal bir şey yoktu.İnsan aklı bunu normal karşıladı.gerçekler karşılaşınca, bayıldı, aman ya Rabbi dedi.
Sanat, asıl itibari ile, dünyanın yaratılması ile başlar.Burada gerçek sanatı görmek insanı ürkütür, bazende hayrete düşürür.Bazen adem a.s gibi imana, bazen firavn gibi inkara götürür.Kainatın ve içindekilerinin sanattaki muhteşemliği, bu sanatkarın blinmeyen sanatına olan ilgiyi artırır.Bilinmeyeni etrafında araştırma yapmaya sevk eder.Ve tüm bu sanatın sahinin en büyük sanatkarlığıda, İNSAN ı yaratması ile gerçekleşir.Ve harikuladelikler insan la devam eder.
İşin en calib-i dikkat tarafı ise, tüm sanatını, yine bir sanat eseri olan insana hizmet noktasında sunmaktadır.İnsan bu noktada çok şanslıdır.Sadece sanatını icra edene boyun eğer, diğer durumlarda,tüm mükevvinattan, hizmet görür.Gerçek olan sanatın sahibini tanımaktadır.Ondan sonrası kendiliğinden gelir.
Sanatını icra edenler bu noktada durur?cevap ararlar, ve hatta sorarlar;
a.sanatı sanat için mi icra ederler?
b.Sanatı halk için mi icra ederler.?
İşte bu noktada yapılan tartışmalarda çok şeyler yaşanmıştır..
Biz burada şu konunun tartışmasını istiyoruz.
a.sanat Allah için mi icra edilir?
b.Sanat insan için mi icra edilir?
c.Sanat bu ikisi de değilse, kim için icra edilir?
d.Sanat gerçek manası ile nedir?
e.en büyük sanatkar kimdir?kriteri nedir öyleyse?
son olarak şunu da ekleyip,sözü gerçek kelam sahibinden,sanatçı dostlara bırakalım.Şiir de sanat yapmak için mi varız? yoksa,şiirde gerçek sanatkarı bulmak için mi varız?Sanatımızı icra edebiliyormuyuz?eksiklerimiz nelerdir?fazlalıklarımız nelerdir?Bir şair veya yazar olarak sanatınızın neresinde bulunuyorsunuz?
Görüş ve var ise, önerileriniz ciddi bir şekilde değerlendirilecektir.
Selam ve saygılar sunuyorum..
Mustafa Mesut DURMUŞ
Sanat Nedir? Sanat Kim İçin İcra Edilir? En Büyük Sanatkar Kimdir? Yazısına Yorum Yap
"Sanat Nedir? Sanat Kim İçin İcra Edilir? En Büyük Sanatkar Kimdir?" başlıklı yazı ile ilgili düşüncelerinizi ve eleştirilerinizi diğer okuyucular ile paylaşın.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.