- 2431 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
(KADİR GECESİ YAPILACAKLAR)
_________ (KADİR GECESİ )
İlk olarak iki rekat namaz kılınır.Her reketta Fatiha’dan sonra üç İhlas okunur.
Selamdan sonra yetmiş kere istiğfar edilir. Yine iki rekat namaz kılınır.
Her rekatta Fatiha’dan sojra üç kere İhlas,
üç kere Kadir süresi okunur ve selamdan sonra
Şu DUA okunur:
(‘Subhane men huve kaimun yeshure subhane men huve daimun lem yezel
subhane men huve hafizun la yağfelu subhane men huve caviru la yenhalu
subhane men huve rahimün la yağcil subhanallah velhamdülillah
ve la ilahe illallahü vallahu ekber ve la havle vela kuvvete illa billah’il azim’’)
100 İnşirah Süresi,100 Kadir Süresi,Peygamberimizin Hz.Aişe validemize öğrettiği şu dua okunur;
‘Allahümme inneke afüvvün kerimün tuhibbu’l afve fağfü anni’ okunup dua edilir.
KADİR GECESİ OKUNACAK DUA
Hz.aişe(r.anha)diyor ki;’YA Reslallah! (s.a.v.) Kadir gecesisine yetişirsem nasıl dua edeyim?dedim.O da şöyle buyurdu;
‘Aalhümme inneke afüvvün kerimün tuhibbül afve fağfü anni’
‘Allah’ım!Sen affedicisin;affetmeyi secvesin,beni affet’(Tirmizi,5/534)
EBU BERK ES SIDDIK
(Radıyallah Anh)dan rivayet edilen bir hadis –i şerifte Rasulüllah
(Sallalahu Aleyhi ve Selem) şöyle buyurmuştur:
‘Şüphesiz ki Allah-u Tebarake ve Te’ala bir takım cennetler bina etmiştir ki
onların hepsi kırmızı yakuttandır.Temelleri ve tavanları altınla sıvanmıştır.
Duvarları üzerine ince ve kalın ipek yaygılar atılmıştır.
Her cennetin boyu da yüz sene, eni de yüz senelik mesafedir.
Her bir cennette yüzbin kasır mevcuttur ki,her kasırda,
tavanı yeşil zebercet olan bembeyaz bir kubbe vardır.
Irmaklar etrafında sürekli akmakta ,ağaçlar da üzerine sarkmaktadır.
İşte bu cennet var ya, onun sahibi hiç ümit kesmeyecek şekilde nimetlenecek
ve hiç ölmeyecek vaziyette ebedilik kazanacaktır.
Elbiseleri eskimeyecek,gençliği ise bitmeyecektir.
İşte sana!Bu cennetler,ramazan ayını oruçlu geçiren kimseler için bina edilmiştir ki
Allah-u Te’ala onları sahiplerine bayram günü bağışlayacaktır.’’
(İbnü Ebi’d-dünya,Fedail-ü şehri ramazan,no:19,sh:48-49;Zahir İbni Tahir,Tuhfet-ü İdi’l-(fıtr;Ali el-Müttaki,Kenzü’l ummal, no:24266,8/580)
..................................................................EMİNE ERDEM ... 29/8/210
YORUMLAR
Emine hanım,
Kutsal günlerimiz için "özel bir ibâdet" şekli yoktur. Her gün yapageldiğimiz maddi ve manevi ibâdetlerimizi daha da artırarak, uykumuzdan biraz fedâkârlık yaparak geçirmemiz istenir. Bunun dışında ki bilgilere gelince ya kaynağı zayıf olan ya da uydurulmuş şeylerdir...
İçinde KADİR GECESİ olmayan bin aydan daha hayırlı olan KADİR GECENİZİ şimdiden tebrik ederim. İslâm âleminin dirilişine vesile olmasını yüce Rabb'imden niyaz ederim...
Allah'a emanet olunuz...
hanifi kara tarafından 9/1/2010 4:57:52 PM zamanında düzenlenmiştir.
Güzeldi faydali bir yazi bilgilendirici.
Allah her birimizin ibadetlerini kabul etsin insallah.
Allah razi olsun sevgili emine.
Sonsuz sevgimle
emine erdem
ALLAH cümle kullardan razı olsun.Sevgilerrrrrr.
BİN AYDAN DAHA HAYIRLI OLAN KADİR GECESİNE ULAŞMAYI VE GEREĞİ GİBİ DEĞERLENDİRMEYİ ,RABBİMİZ HEPİMİZE NASİP ETSİN...
emine erdem
emine erdem
SELAM, Canım arkadaşım .Herkes biliyordurda benimtisi bir hatırlatma idi .
İnşallah Bin aydan hayırlı kadir gecesini ihya etmeyi ALAHım tüm kullarına nasip eder , vede etsin diye DUA ediyorum .Adım adım yaklaştığımız dünyanın sonu ahir vakite Umarımki Allahım tüm kularını arındırmış olarak alnının akı ile çıkmayı nasip etsin cümlemize .Şu yaşadığımız günleri hep kadir gecesi olaraktan ihya etmaliyiz İnşallah...
Sevgiler gönül bahçemden .ALLAHa emanet ol...