- 2384 Okunma
- 14 Yorum
- 0 Beğeni
YORUMLAR
Bu değerli röportajınız için sizi tebrik ederim. Sorularınız gerçekten oldukça özenli. Bence cevaplar da güzel. Önemli olan nicelik değildir, niteliktir. Ayrıca yazarların yaşamlarının yoğunluğunu ve sıkıntılarını bilemeyiz. Size vakit ayırması çok ince bir davranış. Bu çalışmanız için sizi kutlarım.
Deli dolu yanını sevgisiyle bütünleştirip sunmuş bizlere şair
Sevgili Mehtap da bir güzel vesile olmuş bu işe...
Sevgili şair öyledir
alçak gönüllü mutevazı
şiirlerindeki gibi işte...
bir anekdotu paylaşmak isterim bende
foça da tanışıp epey muhabbet ettikten sonra ayrıldık.aradan 8-10 ay geçmişti bir akşam gazeteci arkadaşımı arıyorum telefonda...biraz da sitemli bir söze girişten sonra heyecanla diyeceklerimi sıraladım..."yapma yahu" dedi karşımda ki ses..bo arkadaşımın sesi değil..bir baktım cezmi ersöz yazıyor telefoında..hemen tornistan yapip aman hocam nasıllar falan gibi ezile büzüle sözler ariyorum.." boş ver onları nasılsın..işler nasıl "diye sözü değiştiri.
"aydere gitmedin mi dedim,yok gidemedim dedi..sonrasında müthiş bir lezzetli sohbet..dedim ki;
arkadaşımın adı cengiz..cengizi tıklıyortum diye cezmiyi tıklamışım..kahkahası duyuldu karşıdan...
yanı diyeceğim şuki;
biz ne şairler yazarlar gördük burunlarından kıl aldırmazdılar..yanlarına bin selavatlarla varırdık...İşte sevgili Cezmi Ersöz de bulduğumuz bu yalınlık bu alçak gönüllülük belki de bizim ödülümüzdür...
Teşekküğrler sevgili Mehtap güzel bir söyleşi...
Faydalı bir şöyleyişiydi. Bu arada Mehtap Hanım'ın edebi yönden oldukça zengin olan soruları, aynı değerde cevap bulsaydı, sanırım çok daha istifade edebilirdik Cezmi Bey'in tecrübelerinden.
Bu güzel çalışma için her iki dosta teşekkür ve tebrikler.
Mustafa Sakarya tarafından 8/30/2010 9:26:51 AM zamanında düzenlenmiştir.
Röportaj güzeldi,Mehtap hanım!.Cezmi beyla tanışmak imkanını,Foça-İzmir şiir etkinliğinde buldum.Konuşma yaparken,salonda oturanları(bizleri)çok gürültü yapıyor diye ikaz edip azarlamış,sonra da mikrofonu terk edip gitmişti. O zaman düşündüm;acaba az çok ünlü olmanın erdemliği böyle mi olmaktı diye.Bir insan bence yükseldikçe alçalmasını bilebilmeli.Doğrusu Cezmi beyin bu davranışını yadırgamıştım...
Sorulara gelince;Aynur hanıma katılıyorum...
Sevgilerimle.
Meram dikkat çekmek değil mi:
…Kılımız kıpırdamaz ekran başında
Her yerimiz oynar musalla taşında… dizelerimle başlayayım kelama.
Şimdi kalkıp üstadımın iple/ne/meyen dizelerini sorgulamaya/övmeye çalışsam adı rant olur.
E sussam, fazla okumuyorum (kendime gazel okumaktan anam ağlıyor her dem)zaten, şu koca yazıyı sabırla bitirdim.
Ben en iyisi perdeyi yine bir perdeyle kapatayım.Anlayana/alana sağlık:
…Haram bize gelmiyor
Kaybedince azıcık
Yalan bize gelmiyor
Acıtınca azıcık
Yaşam bize gelmiyor
Ağlayınca azıcık
Doktor amca ama ya
Ucundandı azıcık…
cortuti tarafından 8/30/2010 1:37:55 AM zamanında düzenlenmiştir.
Sevgili Mehtap Hanım,
Sorular zaten başlı başına bir eser...Ama cevaplar pek yavan kalmış.Yani şairimiz genelde soruyu onaylamakla yetinmiş.Bana bu yazıdan ne anladın diye soracak olursan, senin şiir hakkındaki derinliğini gördüm derim...
Kutluyorum.
Sevgilerimle...
Soruların derinliğine ve zarifliğine 10 puan verecektim. Ama puanlama cetvelini göremedim:)
aynur engindeniz tarafından 8/30/2010 12:49:05 AM zamanında düzenlenmiştir.