DEĞERLİ
Bir varmış bir yokmuş.Evvel zaman içinde,kalbur saman içinde develer tellal,pireler berber iken ben annemin beşiğini tıngır mıngır sallar iken;ülkenin birinde bir Kral yaşarmış.Bu Kral’ın ülkesinde ki insanlar;dirlik,düzen ve mutluluk içinde yaşarlarmış.Kralın genç yakışıklı mı yakışıklı iyi kalpli bir oğlu varmış.Ne var ki bu Prensin yüzü hiç gülmezmiş.Çünkü sevdiği kıza bir türlü duygularını anlatamazmış.Çok utangaçmış.Gel zaman,git zaman;güzel bir yaz günü,her yerde rengarenk çiçekler açmış,kelebekler havada uçuşurken;Prens ormanda dolaşmaya çıkmış.Ormanda tek başına bir süre yürüdükten sonra bir ses işitmiş.O sese doğru yaklaştıkça gözlerine inanamamış.Güzeller güzeli Prenses,bir kaya parçasına oturmuş ağlıyormuş.Prens bütün cesaretini toplayıp,Prenses’in yanına gitmiş.Prenses’e doğru eğilerek,Tanrım bu ne güzel bir yüz diye geçirmiş içinden ...O güzel gözlerinize yazık olacak,neden ağlıyorsunuz?Yardımcı olabilirmiyim? demiş.Prenses içini çekerek gözlerini Prens’e doğru çevirmiş ve ben köpeğim Değerli’yi kaybettim deyip hıçkıra hıçkıra ağlamaya başlamış.Prens ona üzülmemesini,köpeği Değerli’yi bulabileceğini söylemiş.Prenses’e kendisini burada beklemesini söyleyerek ormanın içine doğru yürümeye başlamış.Orman oldukça sessizmiş.Prens sadece kuşların cıvıltılarını ve ayaklarının altındaki yaprakların hışırtılarını duyuyormuş.Epey bir süre ilerledikten sonra bir inilti sesi duymuş.Ve o sese doğru yönelmiş.Devrilmiş bir ağacın dalları arasında minik ayağını sıkıştırmış bir köpek yavrusu görmüş.Hav hav hav...Prens bu Değerli olmalı diye geçirmiş içinden ...Ayağı çok acıyor olmalı.Dikkatlice Değerli’nin ayağını dal parçasından kurtararak kucağına almış.Köpekçik çok korkmuş olmalıydı.Vücudu kaskatı kesilmiş,buz gibi olmuştu.Prens Değerli’yi alarak yavaşça prensese götürdü.Prenses Prens’in kucağında sevimli köpeği Değerli’yi görünce bir sevinç çığlığı atarak yerinden kalktı.Minik köpek de Prenses’i görünce çok sevinmişti.Hav hav hav....Prens ve Prenses Değerli’yi bir an önce Dr.’a götürmek için acele ile ormandan çıktılar.Dr.minik Değerli’nin ayağına bir pansuman yaptıktan sonra bir hafta içinde eskisi gibi koşabileceğini söyledi.Prens ve Prenses çok mutlu olmuşlardı.Ve o günden sonra Prens ve Prenses ormanda buluşmaya başladı.Güzel bir yıldızlı gecede,bir portakal ağacının altında oturmuş dinleniyorlarken;Prens Prenses’in gözlerinin içine bakarak ona olan duygularından bahsetmiş.Prenses’te Prens’e karşı aynı hisleri beslediğini söylemiş.Yakın bir zaman sonra Prens ve Prenses evlenmişler.Bütün ülke halkı 40 gün 40 gece düğün yapmış.Prens ve Prenses bir ömür boyunca neşe ve mutluluk içinde yaşamışlar.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.