- 1073 Okunma
- 6 Yorum
- 0 Beğeni
Edebiyat Defderinde Ne Yapmaya çalışıyoruz?
Değerli Şair ve Şiir dostu arkadaşlarım,
Bu gün itibariyle şiirlerimi yoruma kapatmış bulunuyorum.Bu kararı alırken çok düşündüm ve çok değişik değerlendirmeler yaptım.Sonuç itibari ile ciddi bir problem doğmadıkça ŞİİRLERİME YORUM ALMAYACAĞIM.Dostlarımın şiirlerine ve yazılarına yorum yazmaya gayret edeceğim.
Şiir yazmak mutlaka ciddi bir fikir birikimi, ciddi bir kültür yoğunluğu,ve bir yetenek dir.Şiir yazmayıp,kopya çekenler,arkadaşlarının şiirleri üzerinde tornistan işlemleri yapıp,kendilerine yeni bir eser kazandıran,ruhu ve kimliği olmayan şiirleri kaleme alan arkadaşlarımada kızmıyorum.
Çünkü en büyük cezayı kendi kendilerine bir gün mutlaka vereceklerdir.Ve şiir şeklinde yazmış oldukları kötü şablonlardan, gerçeğine ulaşınca, eskiler çöpe gidecektir.Şiirin dünyasında,asıl manası itibari ile, aşk vardır.Şimdi soracaksınız ne aşkı?kadın aşkımı ?erkek aşkımı?yoksa Allah aşkımı?Veya bir makam ,mevki ve dünya aşkımı?
Şunu belirtmeden geçemeyeceğim,"Kuluna teşekkür etmeyen,Rabbine şükretmez.kulundan özür dilemeyen,Rabbin den istiğfar etmez.Kuluna sevmeyen, kuluna sevdalanmayan,kuluna aşık olamayan,Allah’a hiç bir surette aşık olamaz."
Hasılı kelam,merdivenler teker teker çıkılacak.Şiiri kaleme alan,şair onu kendi ruh dünyası içinde işler,şiire şairin verdiği anlamı başka hiç bir kimse veremez.Allama i cihan olsa şiirin sırrını çözemez.şairi sırrını faş etmedikten sonra.
Yorumlar, şaire ve şairi okuyan diğer okuyuculara yöne ve istikamet verecek değerler taşımakla birlikte,asıl yorumu yazan kimliğin o şiirden kendi ruh dünyası içinde ne anladığını kaleme dökmesinden ibarettir.
Diğer bir ifade ile, zaman zaman,şairlerin hatalarını hatta,imla ve kelime bozukluklarını dahi ifade eden yorumlar ise, şiirin şairine öğretmenlik yapmak demektir.Bunu bu sitelerin üyeleri içerisinde kaldırabilecek yürek de bir şair henüz tanımadım.istisnalar vardır.Onlardan özür dilerim.
Bu güne kadar kaç şair arkadaşıma ima yollu bile ,ikaz manasında,yapıcı ve düzeltici anlamda yorum yaptı isem, o arkadaşlarımı maalesef kaybettim.
Ciddi manada edebiyatın edep ilmi olduğunu anımsatarak,keskin yorum yaptıklarım ile, sanırım kıyamet sahnesinde bile karşılaşmak mümkün değildir.Ki bunlar ile bağlantılarımız bile kopmuştur.
Başkasının şiirlerini gayri ahlaki yöntemler ile yayınlayan, çirkin adaptasyonlar yapan,hatta seslendirmelerde ki fon müziklerinde, halep türküsü çalınırken, milli cenaze marşını okutacak kadar(örnek sadece) ileri giden,ne ettiğini bilmeyen,kendisine saygısını yitirmiş arkadaşlarımıza yaptığım yorumlarda, korkunç sinir harpleri yaşadım.(Yüksek Tansiyon ve ileri deredcede Göz tansiyonu hastasıyım..Diğer hastalıklarım hariç. elhamdülillah.)
Bütün bunları kısaca şunun için anlatıyorum,Yorum yapılırken, elbetteki ,tüm şiirlere ve tüm arkadaşlarımıza ,uzun yorumlar yazamayız.Tebrik mesajları da, takdir mesajları da şairi motive eder.Amma unutulmasın ki herkesin dünyası farklıdır.İnsan küçük bir kainattır.Bu kainat,bir şiire bakarken kendi pencerelerini kullanacaktır.
Düşünün Oturduğunuz yerden ormana bakın.Ormanı ne kadar anlatabilirsiniz.Veya ormanın içinde bir ağacın altından telefonla ,video çekerek konuşarak ormanı ne kadar güzel tarif edebilirsiniz.Bu çok küçük bir detay olacak şekilde sınırlıdır.Halbuki,Bir orman helikopterine binseniz, elinde tam teçhizatlı kameralar olsa, ormanı milim milim anlatırsınız.
Bir kaç satır karalamak şair olmak demek değildir.Binlerce şiir yazarsınız amma,yinede şair kabul edilmeyebilirsiniz.Fakat iki mısra kaleme alırsınız,tüm dünyayı peşinize takarsınız.Sultanuş şuara olursunuz.Arkası gelmez ondan sonra, yazıp çizdiğiniz her şey şiir dir, ve siz ulaşılamayacak bir şair siniz.İşte merdiven çıkılırken, basamaklarda hrcayacağınız her saniyenin, her damla teriniz mukaddes dir.Alın teri değeri vardır.
Yazdıklarımızın ve bize yazılanların, hepimize mutlak manada bir katma değer vermesi veya kazandırması gerekir.çünkü yazmak aynı zamanda okumakla eşgüdümlü yürüyen bir eylemdir.Okumuyorsanız yapacağınız tek şey, benim oğlum bina okur, döner döner yine okur . mantığı ile yazdıklarınızın etrafında dolap beygiri gibi dönmek tir.
Gerek antoloji.comda, ve gerekse sairimsin.netde,gerekse edebiyat defderi.com da, ve diğer sitelerde(ben en ciddilerini yazmış bulunuyorum.)Yorum nktasında, şahsım da dahil olmak üzere, ne kimseden bir şey alabilecek bir noktadayım, nede bir başkasına bir değer katabilecek noktadayım.
Bu güne kadar bir nokta misali katkı veren arkadaşlarıma can-u yürek den teşekkür ediyorum.Herkes emeği ölçüsünde hakkını helal etsin.Zaman ve imkanlar dahilinde şiirlerimi siteye belirli olan koşullarda her gün yayınlayacamaya devam edeceğim.
Ciddi manada eleştiri veya katkı vermek isteyen arkadaşlarıma mesaj yolula baş tacı edeceğim.Ve gereği ne ise hemen anında yapacağım.Bu güne kadar şahsımı ve eserlerimi ikaz ve tenkit noktasında olan tüm arkadaşlarıma hiç bir izahat vermeden anında gereğini yerine getirdim.Bu noktada müsterihim.Ve inancım şudur;beni ikaz edenler.
Eleştirenler,yanlışımı söyleyenler,düzeltilmesini istedikleri her konuda, ve yaptıkları tüm yorumlarda, sadece ve sadece benim iyiliğimi isteyen dostlarımdır.Hepsinden Allah razı olsun.Hepsine olmayan ,ama merhaba dedik den sonra hakkın oluşabileceği düşüncesi ile haklarımı helal ediyorum.Ben hepinizden razıyım.Allah da sizden razı olsun.
Bir şekli ile oluşan tüm özel ve tüzel hukular hem sanal sayfalarda,hemde reel hayatta Allahın izni ile bakidir.Bu can bu tende var oldukça,bu nefes bizde nefesledikçe hep biriz ve beraber olacağız .İnşaallah
Evleriniz, ocaklarınız,eşleriniz,aşlarınız,evlad-u ıyalleriniz, sevginiz, sevdanız,aşkınız, cemleriniz, demleriniz hep ŞEN OLSUN inşaallah. sevdiklerinizden bir an olsun ayrılmayın.
Derdleriniz dermansız kalmasın,hastalarınız şifadan uzak kalmasın,borçlarınız ve sıkıntılarınız sizlerden çok çabuk bir şekilde düşsün , onları def etmek ve ödemek sizlere nasip olsun.
Gönlünüzde misafir ettiğiniz gönüller padişahının selamı üzerinize olsun.
Hepinizi gönlünüzden öpüyorum..
Sevgim ve saygımda kalınız..
Mustafa Mesut DURMUŞ
YORUMLAR
Her seyin abartildigini düsünüyorum sahsen.
Sayin Oktayzerrin´in dedigi gibi
her insanın hatası olabilir, kimse dört dörtlük değildir ve bu site şairler ve yazarlar yarışmasını yapıldığı bir akademi değildir..
Ve yormlarda okudugumuz icerige dayali yorum yapmak yanlis mi ?
Yorum yapmak illaki hatalari mi kapsamali ?
Bir harf hatasindan dahi kisileri suclamak mi yorum ?
Sen bilmezsin bu siir degil demek mi yorum ?
Ve bu gibi davranislardan sonra tedirginlik ne icin, biz siir yazanlar birileri begensin diye yazmiyoruz ki
Bu benim düsüncem tabi.Herkes kendi tarzincadir.Begenmese kisi kendi zaten yayinlamaz.
Birilerine kizip yoruma kapatmayi ben dogru bulmuyorum yoruma kapatilan her siir paylasima kapalidir.
Paylasima kapali olanin ortada yayinlanmasi da gereksizdir diye düsünüyorm.
Ve yorumlardan dolayi kizginlik kisinin kendine zarardir.
demissiniz ki; korkunç sinir harpleri yaşadım.Ne icin deger mi hic ?
Bizler siteye birilerinin moralini bozmak icin girmiyoruz ya da birileri bizim moralimizi bozsun diye girmiyoruz.
Insanlar saygiyi bilse yeter.Saygisiz olanlarda sadece kendini resmeder.Ve ortadadir.
Bilgi yarismasinda da degiliz.
Siirler ic dünyamizdir.Kime ne ? Kimse kimseye kisit getiremez yön cizemez ders veremez.
Veririm diyorsa yanlis yerdedir.Cünkü burasi bir okul degil.Kisiler istedigi an siteye giris ve cikis yapabilir.
Herkes kendinden sorumlu.Baskalarindan degil.
Ozaman her kisi sözüne dikkat etmeli.Saygi icinde hatayi da dile getirebilir örnek de olabilir ama ortalikta bir profesör edasi gerekmez.
Ne yapmaya calisiyoruz sorusu evet düsündürüyor biraz.
Mümkün oldugunca kendimize ve cevremize sorun yaratiyoruz demek en dogrusu galiba.
Ve alinti yaparak bir takim degisiklikler yaparak paylastigi siiri ben yazdim demek
komik birseydir sadece.Kisinin kendisi ile oynamasidir.
Dilerim ki her kisi yürügindeki huzur ile siteye girsin
Cünkü huzursuzluk ile girenler girdikleri yerde huzur da vermezler.
Ve hic anlamam huzur vermeyen biri ile gereginden fazla muhatab olanlari.
Bunlar benim görüslerim tabiki.
Hayir dualariniz icin tesekkürler
Allah her birimizin herseyi gönlüne göre versin.
Yüreginize saglik
Sonsuz saygimla
hicbitmez tarafından 8/29/2010 2:18:12 PM zamanında düzenlenmiştir.
oktayzerrin
hicbitmez
Sözlerinizde haklisiniz.Saygi ile yaklasim olunca herseyin sekli degisiyor.
Kendiliginden bir yapicilik kendini gösteriyor.
Selam ve saygilarimla
kizilbaba
saygılar..
Bu yaptığınızı hiç etik ve doğru bulmuyorum,sizin gibi değerli insanların halbuki sitedeki dostlara vereceği çok önemli mesajları ve yönlendirmeleri varken böyle çekip gitmek ve sonra da özür dilemek hoşgörülecek bir tavır olmasa gerek..birlik ve beraberlik ile bu sorunlar aşılabilecekken yazılarınızı yorumlara kapatıp şimdi böylesine sitemler etmenizi anlamak güç...her insanın hatası olabilir, kimse dört dörtlük değildir ve bu site şairler ve yazarlar yarışmasını yapıldığı bir akademi değildir...her ne kadar usta şair ve yazarlar da mevcut ise de amatör,şiirle yeni tanışan,yazın hayatına ilk kez ya da bir kaç denemeyle "merhaba" diyen ve gerek şiir ve gerekse de yazılarını eleştirebilecek kapasitede sizin gibi aydın ve ilimle,bilimle ilgilenmiş bir değerli şahsiyetten faydalanmak varken böyle inzivaya çekilip susmanız çok yanlış,umarım bu karaınızı yeniden gözden geçirirsiniz...her kızan ya da darılan siteyi terk edip gitmeye kalkışırsa vay geldi halimize demektir...o zaman ne olacak bu sitenin hali? yazık değil mi? lütfen geri dönün efendim,size ihtiyacımız var her daim,saygımla,selamlar...
kizilbaba
Sizlerin yani edebiyat defderi.comda bulunan tüm arkadaşlarımın şiirlerine yorum yapmayacağım demedim.Zaman zaman gönül sayfalarını ziyaret edip gerekli yorumları bırakacağım.
Ben yazımda genel bir çerçeve çizerken, örnek olarak kişi kullanmamaya dikket ettim. ve kendim eksenli bir şeyler yazmaya çalıştım.Misa, sayfama gelip not veya yoru bırakamadığı için özür dileyen dosta ne demeli.Yorum bırakmak mecburiyeti yokki. amma alışkanlıklar kişileri bir yerelere zorlamıştır.inşaallah zamanla bazı şeyler aşılacak. iki büyük sitenin ikisindende kovulmadıkça bir yere gitmem.yazı çalışmalarım, şiir çalışmalarım,hızla devam ediyor.eser sayısı çok kabarık,bunların ayrıca değerlendirilmesi ve düzenlenmeside gerekiyor. kendime zaman buldum bu şekilde.
ancak arkadaşlar başlığı sorgulamalılar..ve kendilerince bir netçeye varmalılar.yapışması gereken daha çok iş var..
allah herkese kolaylıklar versin.Benim değerli hemşehrim.Temmuz başında samsunda idim. inşaallah bir daha geldiğimde sizi ziyaret etmek isterim..
Ben kader mahkumları derneği genel başkan yardımcışığı ve ulular arası af örgütünün aktif türkiye üyesi olarakda çalışmalarım var.Çok yoğun bir kültürel eğitimdeyim bu yaşıma rağmen.Tokatta bir derneğinde zöel eğitim mektebinde öğrenciyim. ölünceye kadar talebeyim. talep edenimn.. inşaallah talep ednlerede biz bir şey verme şansı yakalarız..
kıymetli fikirlerinizi tenezzul buyurup evvela benimle diğer arkadaşlarımızla paylaştığınız için size sonsuz teşekkürlerimi arz ediyorum.
kizilbaba
Zahmet edip okuyup, görüşlerinizi bıraktığınız için,çok teşekkür ederim..
sevgim ve saygımda kalınız..
Allaha emanet olunuz..
saygılarımla,
........
Burada site kuralları çerçevesinde herkes herşeyi paylaşabilir... Kötü iyiyi ortaya çıkaracak, iyi kötüyü safdışı bırakacak zaten. Siz kendinizi yormayın efendim... Saygılar...
kizilbaba
saygılar..
Güzel paylaşımdı.
Lakin aralıklar bırakmadığınız ve renk seçimlerini yanlış yaptığınız için gözüm çok yoruldu.
Tansiyonum oynadı.
Haklılık payınız çok. Lakin şiirde şekil yönünden çok başlılık var ve noktalama işaretlerini özellikle kullanmayanlar var.
Ben bu durumun ifadeyi zayıflatacağı görüşündeyim.
Fakat Sanat'a müdahale ve yasaklar hep ters tepmiştir.
O bakımdan içeriğe daha çok önem veriyorum. En azından taşlar yerine oturana kadar.
Yorumlar faydalıdır ama bilinçsiz yapılıyor görüşünüze katılıyorum.
Dilekleriniz de güzeldi.
Teşekkür ederim.
Selamlar.
kizilbaba
saygılar sunuyorum.
kizilbaba
sahi nereye gitti usatalar?biliyorsanız paylaşalım..
saygılar sunuyorum.