ULUSAL AHLAK
Ulusal ahlaka uygun hareket ulusal birliği sağlar.
Ahlak toplum içinde kişilerin uymak zorunda bulundukları davranış kurallarıdır.Ahlak insana,neyi yapmanıniyi,neyi yapmanın kötü olduğunu öğretir.Toplumsal yaşayıışta ahlak
kurallarına uymak zorundayız.
Türk ulusunun kendine özgü ahlak kuralları vardır.Bu kuralların kaynağı ulustur.Bu kuralları ulus koymuştur.Kuşaklar boyunca bu kurallara uymuş ve benimsemişizdir.Türk
ahlakı,ulusal değerlerde birleşmeği,ailede,okulda ve toplum yaşamında huzuru sağlamayı erek edinmiştir.Ulusal ahlakımı8z karşılıklı sevgi ve saygı esasına göre kurulmuş ve gelişmiştir.
Türk toplumu içinde ulusal ahlak kuralları ortaktır.Farklılıklar göstermez.Bu nedenle ahlak ulusaldır.
Ulusal ahlak,ulus ve vatan sevgisini her şeyin üstünde tutar.Türk ulusu gerektiğinde vatanı için canını seve seve feda eder.Vatan sevgisi ve ulusal birlik Kurtuluş Savaşı’nı kazanmamızdaki en önemli etken olmuştur.
Atatürk:"Ahlak kutsaldır;çünkü,aynı değerde eşi yoktur ve başka hiçbir değerle ölçülemez.Ulusal ahlakımız uygarlık ilkeleriyle ve özgür düşüncelerle geliştirilmeli,güçlendirilmelidir.Bu çok önemlidir.,özellikle dikkatinizi çekerim.Korkuya dayanan ahlak ahlak değildir.,böyle bir ahlaka güvenilemez.
Gerçekleri bilen,kalp ve vicdanında manevi ve kutsal hazlardan başka zevk taşımayan insanlar için ne kadar yüksek olursa olsun maddi makamların hiçbir değeri yoktur."diyerek ahlakın kutsallığını belirtmiştir.
Ulusal birliğimizin sürekliliğini sağlamak için ulusal ahlakımızıkoruyup geliştirelim.Kendi-
lerine göre ahlak kabul ettirmeye çalışan Atatürk ve cumhuriyet düşmanı ,şeriat yanlısı
yobazların sözüne kanmayalım.
Müfit AKSAKAL
(Atatürkçü Öğrenciler,Mir Yay. İstanbul 1999)
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.