- 656 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
MALATYALI TÜCCAR
Malatyalı bir tüccar, Sivas veya Kayseri’den birine yerleşmeye karar vermiş. Acaba hangisine yerleşirsem tüccarlığımı sürdürürüm ve geliştiririm diye düşünüp durmuş…
Demiş ki kendi kendine:
“Kayserili ve Sivaslı birinin evine misafir olayım. Misafir olduğum ailelere bir soru sorayım, makul cevabı hangi aile verirse, o ailenin şehrine yerleşeyim.” demiş.
İlkönce Kayserili birinin evine misafir olmuş. Ev sahibine demiş ki:
“Kayserili kardeşim, bana akşama öyle bir şey hazırlayacaksın ki, o şey hem beni doyuracak, hem eşeğimi ve ondan arta kalanla da akşama eğlence yapacağım.” demiş.
Kayserili: “Tamam.” Demiş.
Akşama ocağa bir balkabağı koydurmuş. Kabağın kabuklarını ayırmış, çekirdeklerini güzelce çıkarmış.
Akşam olunca Malatyalıya tüccara demiş ki:
“Şu kabak senin yiyeceğin, şu kabağın kabukları da eşeğinin yiyeceği, kabağın çekirdekleri de akşam eğlenceliğin.” demiş.
Malatyalı demiş ki:
“Burada ben tüccarlık yapamam, bunlar beni kandırır.” demiş
Sonra Sivaslı birinin evine misafir olmuş. Kayseriliye söylediklerini, aynen Sivaslıya da söylemiş.
Sivaslı demiş ki.
“Kardeşim; hem seni doyuracak, hem eşeğini duyuracak, hem de o şeyden eğlencelik olacak şeyi ben nerden bulayım sana? Git başımdan.” demiş.
Sivaslının bu cevabı, Malatyalının tam istediği cevap olmuş. Malatyalı tüccar çok sevinmiş bu duruma. Sonra Sivas’a yerleşmeye karar vermiş.
Malatyalı tüccar Sivas’a yerleşmiş. Tüccarlığını burada o kadar geliştirmiş ki, Sivas’ın en zenginlerinden biri olmuş ve mutlu bir hayat sürmüş…
03. 06. 2010
Sivas
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.