- 3733 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
uçlarda yaşamak YALNIZLIKTIR..!
"..Tutulacak kadar yakın olduğun dostluklar da imtihanlar ağır geçer, dayanamayanlar o dostluğu kaybeder. Unutulacak kadar uzak olmak da benim gibi dostluğa değer verenler için zor unutulmaz hep özlenir..En güzeli "ortası" dostun ihtiyacı olduğunda yanında olabilmek. Acısını, derdini paylaşmak, güzel günlerin de ise başka dostlarına bırakabilmek..".
"..ya tutulacak kadar yakın ol yada unutulacak kadar uzak ol..."
tutulacak kadar yakın olan dostları olmalı insanın..!
tutamayacağı kadar uzaklarda dostları olmalı insanın..!
başkasından beklemesi ne de kolaydır..
başkalarınca sevilmek ne de hoştur..dinlerken..seyrederken ve duyarken şarkılardan..türkülerden ve hayallerden..
başkasını sevmekse ne kadar da zordur..!
başkalarına sevdirmek kendini ne de meşakkatlidir..konuşurken..anlatırken..dinlerken şarkıları..türküleri..paylaşırken hayalleri..!
"..ya tutulacak kadar yakın ol yada unutulacak kadar uzak ol..."
ya öyle ya da öyle değil durumlarına neden düşeriz ki..!
neden sahte sevgilerle doğru aşklara kavuşacağımıza inanırız hata inandırırız ki kendimizi..!
kuraller belli edilmişse.
..ya tutulacak kadar yakın ol bana..
..ya da unutulacak kadar uzak kal bana..!
bunları başkalarından beklemek kolay da acaba bizlere uygulansa neler deriz..neler düşünürüz neler hissederiz..!
dostları olmalı insanın sahtesinden en doğrusuna kadar..!
sevgileri olmalı olmalı insanın çakmasından en güzeline kadar..
aşkları olmamalı sahtesinden vee çakmasından asla..!
ya yakın ol.ya da uzak kal..!
kestirip atmasıyla birbirinden uzaklaşmalar nasıl tersine çevrilir ki..!
ya sev..ya da sevme..!
ya sevme ya da sevilme..!
hem sev..hem de sevil güzelce..!
uçlarda sevmek..uçlarda yaşamak demek "yalnızlık" demektir..!
YORUMLAR
İster tutulacak yakınlıkta
İster unutulacak uzaklıkta ol
Tutunabileceğim mesafede kal yeter.
Tutamasam da ellerini
Yüreğine tutunurum
Sen uzaklardasın diye
Ben nasıl unuturum!
vefalıdostum
Ben nasıl unuturum!
...........
işte budur duygular şahı..!
işte böyledir hislerin cümbüşü..!
söze gerek kalmadı..artık bayram zamanı..ama coşkuyla ama hüzünle..!
teşekkürler..
Çok güzel bir konu, en önemli hatları ile işlenmiş.
Acısını, derdini paylaşmak, güzel günlerin de ise başka dostlarına bırakabilmek..".
Bu bakış açısı inanılmaz bir olgunluğu gerektirir. O noktaya varabilmek, insanın kendisi ile tüm hesaplarını yapmış olması demektir ki o insanın çevresinden dostlar eksik olmaz zaten.
Başkasından beklemek gerçekten çok kolay. Kendimize dönüp bakmak ise çok zordur. Empati yeteneği gelişmiş insanlar ancak, başkalarını eleştirirken daha insaflı olur. Kendisini aşabilmiş, evrene yönelebilmiş insanlar hoşgörülü olabilir. Ne yazki ki genelde dostluklarda beklemek vardır. Gelmediğinde istenen şeyler, sitem edip karşısındakini usandırıp kendinden uzaklaştırmaktır. Sonra yaşanan tüm güzellikleri yok sayıp, arkasından atıp tutmak.
Belki yıllarca emek verip oluşturulmuş dostlukları yerle bir edip, güvenilecek kimse kalmadı diye konferanslar vermek. Biz güvenilir miyiz, kıymet biliyor muyuz, sabırlı ve hoşgörülü müyüz, sevilmeyi gerçekten hak ediyor muyuz diye kaç kişi soruyordur acaba kendine. Ben de düşüyorum zaman zaman bu hataya. Aşırı duyarlı davranıp, acımasızca eleştiriyorum bazı dostlarımı. Olduğu gibi kabullenmeyip, benim kadar emek versinler diye bekliyorum. Kim, kimin aynısı olabilir ki.
Farklı olacağız tabi ki, güzel olan bu farklılıkları kabul edip sevebilmek, onun özünü korumasına yardım etmektir. Bunu başarabildiğimizde dostluğun tadına varabiliriz ancak. Ben kendi farklı renklerimi özenle korurken, başkalarının renklerine de saygı duymayı öğrendim. Kendim de rahat ettim, sevdiklerim de benimle daha rahat şimdi. Zamanla demleniyor insanın içinde ki bakış açıları. Karşımızdakine duyduğumuz saygı, asıl kendi içimizde çiçekler açtırıyor.
Uçlarda sevmek, uçlarda yaşamak yalnızlık demektir. Bir parça yalnızlık ilaç aslında hepimize. Hem kendimizi dinler arınırız kirlerimizden, hem de sessizlikte kıymetini anlarız insan cıvıltılarının. Fakat keskin çizgilerle bakmak hayata, önce kendi yaşam çizgimizi keser. Koparır tüm tüm bağlarımızı dünya ile.
Yalnız olmak, kimsenin kaldıramayacağı bir yüktür ve hiç onaylamadığımız birini bile çevremizde arar oluruz. İnsanlar, sevgi dokuları ile bir arada yaşayacak şekilde yaratılmışlar. Bir anlamda mecburuz, bizi mutlu edecek bir insani düzeni kurmaya hayatımızda. Eskiden yaşlılarımız "Allah kimseyi yalnız bırakmasın" derlerdi. Ne yazık ki genç yaşta yalnız kalma durumu ile karşı karşıyayız.
Ölçülü davranışların olduğu, sevgi ve saygıya dayanan nice güzel dostluklar ve berabelikler diliyorum hepimize.
Selam ve saygılarımla
vefalıdostum
...Ne yazki ki genelde dostluklarda beklemek vardır. Gelmediğinde istenen şeyler, sitem edip karşısındakini usandırıp kendinden uzaklaştırmaktır. Sonra yaşanan tüm güzellikleri yok sayıp, arkasından atıp tutmak.
...Ben de düşüyorum zaman zaman bu hataya. Aşırı duyarlı davranıp, acımasızca eleştiriyorum bazı dostlarımı. Olduğu gibi kabullenmeyip, benim kadar emek versinler diye bekliyorum. Kim, kimin aynısı olabilir ki.
...Ben kendi farklı renklerimi özenle korurken, başkalarının renklerine de saygı duymayı öğrendim. Kendim de rahat ettim, sevdiklerim de benimle daha rahat şimdi. Zamanla demleniyor insanın içinde ki bakış açıları. Karşımızdakine duyduğumuz saygı, asıl kendi içimizde çiçekler açtırıyor.
.... Fakat keskin çizgilerle bakmak hayata, önce kendi yaşam çizgimizi keser. Koparır tüm tüm bağlarımızı dünya ile.
....Yalnız olmak, kimsenin kaldıramayacağı bir yüktür ve hiç onaylamadığımız birini bile çevremizde arar oluruz
....İnsanlar, sevgi dokuları ile bir arada yaşayacak şekilde yaratılmışlar. Bir anlamda mecburuz, bizi mutlu edecek bir insani düzeni kurmaya hayatımızda..
...Ölçülü davranışların olduğu, sevgi ve saygıya dayanan nice güzel dostluklar ve berabelikler diliyorum hepimize.
........
"biz" öznesiyle yazılıp okunduğunda ben de aynen katılıyorum bu sözlerin doğruluğuna..aynı hatanın çok rahatlıkla yapıldığına ve daha iyi olmanın insanın elinde olduğuna ..dostların hatta herhangibirinin bile vazgeçilmaz olduğuna inanıyorum..fazla söze ne gerek var..! sevgiler..saygılarım vee teşekkürlerimle
vefalıdostum
değişik durumlarda yaşanan"aynı" duygulara nasıl takıldığımızı göstermek istedim..kendim de gördüm birkere daha..
yazmak istedim..yazdıkça takıldım kaldım bir duygudaki değişik seçeneklere..
konu dağınıkmış gibi görünse de okunduktan sonra "akılda kalandır" önemli olan..
herkesin sevdiği keliemler vardır..herkesin takıldığı kavramlar vardır..herkesin istemediği karmakarışık yazılar vardır hayatımızın akışı gibi..!
UÇLARDA YAŞAMAK HERKESİN KOLAYCA ANLATABİLDİĞİ AMA ASLA KOLAYCA YAŞAYAMAYACAĞI BİR DURUMLAR SERGİSİDİR..!
uçlarda yaşayanları gördükçe..uçlarda yaşamaya alışan insanları gördükçe hayretler içinde kalıyorum..başarmak zor ama deneyenler öyle fazla ki..!
bağımlı yaşamaktan kaçanların hikayesiidr bu yazı bir anlamda..!
sevgiler teşekkürler