Günbegün Notlarım 121/İNSAN MÜKEMMEL DEĞİLDİR...
.....................................................
İnsan hata yapa yapa, düşe düşe doğru yolu bulur...
İnsan ağlaya ağlaya, acı çeke çeke mutluluğu tadar...
İnsan uğraşa uğraşa, didine didine emeğine kavuşur...
İnsan çırpına çırpına, emek vere vere istediği noktaya ulaşır...
Her şeyi mükemmel geçen yararda değil, zarardır. Her davranış normalsa, orada var bir anormal durum...
Kişi yanlışlarından ders almalı. Kişi harikayım dememelii. Zat muhteşem kelimelerle kendini ifade etmemeli. Söylememli ben kusursuzum, ben tekim kendi dalımda...
Herkesin az ve/ya çok bir eksiği mevcut-tür. Kimse boş yere hava atmasın. Herkesin rüzgarı, bir gün gelir söner. Kalıcı olan bir şey yoktur bu dünyada. Dünyada bir numaralı varlık yoktur. Vardır diyen, fikrinde sabit duran yalan söylüyordur demektir...
İnsan, neyden yaratıldığını iyi bilmeli. Berbat bir sıvıdan meydana geldiğini unutmamalı. Bir nefeslik olduğunu hiç ama hiç unutmamalı. Hem hayat, bugünden de ibaret değildir. Bugün anlıktır, gelip geçicidir. Önemli olan, bugünden yarına uzanmak, yarınları görmek umutlarıyla yaşamaktır...
İnsan mükemmel değildir. Aklı başında olan böyle bir önermede bulunmaz, iddia etmez böylesi büyük lafı...
İnsan noksandır, eksiktir, sakattır, yarımdır, çaresizdir, zavallıdır, yardıma muhtaçtır, sevgiye açtır, ekmek ve suya ihtiyacı çoktur ama MÜKEMMEL değildir...
.........................................
MehmetSelimÇİÇEK
26 Ağustos 2010,,,21.03
Mardin