YARAMAZ BICIR
Bıcır Köpek,ailesi ile birlikte bir göl kenarında şirin bir evde yaşıyordu.Bücür ve Boncuk isminde iki kardeşi vardı.Bıcır,diğer kardeşlerinden daha hareketli ve meraklıydı.Bu yüzden sık sık küçük kazalar geçirir;başını derde sokardı.En sevdiği şey,kardeşleriyle koşup oyun oynamak ve bahçelerinde ki meyve ağaçlarına çıkıp;kardeşlerine meyve toplamaktı.Oldukça büyük bir bahçeleri vardı.Anne ve babaları özenle bahçeleri ile ilgilenir.Yeni yeni tohumlar eker,ağaçları budar,çiçekleri sulardı.Bıcır ailesi ile mutlu bir hayat sürüyordu.Yalnız,evlerinin yakınlarında ki ormanı çok merak ediyordu.Babaları, çocuklarına sürekli tekrarlardı.Çocuklar,dışarıda oyun oynarken,evden fazla uzaklaşmayın;annenizin sözünden dışarı çıkmayın.Eğer ormana gidecek olursanız kaybolursuz.Orman çok büyük ve içinde bilmediğimiz bir sürü hayvan yaşıyor.Sizin için tehlikeli olabilir;dikkatli olun derdi.Anne ve babasının tüm ısrarlarına ve tembihlerine rağmen;Bıcır yeni yerler keşfetmek için sabırsızlanıyordu.Bir yaz günü,anne ve babası yeni almış oldukları fidanları bahçelerine dikerken;kardeşleri odalarında neşe ile oyun oynarken Bıcır,mutfak penceresinden atlayarak;kimseye görünmeden dışarı çıktı.Hava o kadar güzel ve güneşliydi ki;etraftaki rengarenk çiçekler,kuş sesleri onu adeta ormanın içine çağırmıştı.Ve Bıcır büyük bir merakla ormanda dolaşmaya başladı.Bir süre bir şarkı mırıldanarak ilerledikten sonra karşısına bir kedi çıktı.Bıcır Köpek merhaba Kedicik dedi.Benim adım Bıcır,sende benim gibi ormanda yalnız mı dolaşıyorsun?Kedicik,merhaba Bıcır,benim adım da Pon Pon dedi.Bugün arkadaşım Zıp Zıp Maymun’un doğum günü.Bütün arkadaşlarımız bir araya gelerek ona süpriz bir doğum günü partisi hazırlayacağız.Ben partinin davetiyelerini dağıtıyorum.Bıcır,büyük bir heyecanla Pon Pon’a ben de sana yardımcı olabilir miyim?diye sordu.Pon Pon,tabii çok sevinirim dedi.Pon Pon önde Bıcır arkada sırayla davetiyeleri dağıtmaya başladılar.İlk geldikleri ev Şirin Ayı’nın eviydi.Şirin Ayı büyük bir ağacın altında bütün görkemiyle uzanmış horul horul horuldayarak uyuyordu.Bıcır,Şirin’in her nefes alışında açtığı kocaman ağzını görünce ve çıkardığı horultuyu duyunca korkuyla Pon Pon Kedi’nin arkasına saklandı.Pon Pon,Bıcır Köpek’in Şirin’den çok korkmuş olduğunu farketti.Ona sarılarak korkma Bıcır dedi.Sen onlara zarar vermezsen ayılar da sana zarar vermezler.O büyük,heybetli görüntülerinin altında yumuşacık kalpleri vardır.Ayrıca bir ayının gönlünü almak istiyorsan bilmelisin ki ayılar,balı ve ve balığı çok severler.Bir sonra ki davetiye götürülecek ev Zürafa’nın eviydi.Zürafa bol yeşillik kaplı,kırmızı güllerle dolu bahçesinde oturmuş yemek yiyordu.Pon Pon’u görünce hemen yanına geldi.Merhaba Ponpon hoşgeldiniz,beni arkadaşlarınla tanıştırmayacak mısın?dedi.O kadar uzun boyluydu ki Bıcır Köpek’in, Zürafa’nın yüzünü görebilmesi için başını oldukça yukarı doğru uzatması gerekmişti.Ponpon,merhaba Sarı Benek Zürafa,tanıştırayım bu yeni arkadaşım Bıcır Köpek dedi.Bıcır Köpek bu arkadaşım Sarı Benek.Sarı Benek,Bıcır’a dönerek,ben sana yardımcı olabilirim;merak etme en kısa zamanda ailene kavuşacaksın dedi.Ben ormanın en uzun boylu hayvanıyım.Senin göremediğin uzaklıkları görebilirim.Bıcır Köpek sevinçle teşekkür ederim Sarı Benek dedi.Ama ben arkadaşınız Zıp Zıp’ın doğum günü partisine gitmeyi çok istiyorum.Ponpon Bıcır’a dönerek,ailen senin için çok endişeleniyor olmalı.Önce onlara haber vermeliyiz.Sonra hep beraber aileni de alarak Zıp Zıp’ın doğum gününe gidebiliriz dedi.Sarı Benek ;ormanda önce sağa sonra da sola doğru bütün gücüyle koşmaya başladı.Ama Bıcır Köpek’in anne ve babasını göremedi.Sonra arkadaşı Güvercini çağırdı.Hep beraber Güvercine Bıcır’ın başından gelip geçenleri anlattılar.Güvercin Bıcır’a seve seve yardımcı olabileceğini söyledi.Ve arkadaşlarının yanından ayrılırarak gökyüzünde uçarak yavaşça kayboldu.Sarı Benek misafirlerine bahçesinde ki taze meyvelerden ikram ederken;Güvercin Bıcır’ın anne ve babasıyla çıkageldi.Bıcır ailesini karşısında görünce koşarak anne ve babasının kucaklarına atladı.Onlara kocaman sarılarak;bir daha onların sözünden dışarı çıkmayacağına ve yanlarından izinsiz ayrılmayacağına dair söz verdi.Bıcır,kardeşleri Boncuk ve Bücür’ü de öperek ellerinden tuttu.Ve hep beraber,doğum günü davetiyeleini dağıtarak Kedicik’e yardım ettiler.Parti zamanı geldiğinde;birlikte Zıp Zıp Maymunun doğum gününe katılmak için yola çıktılar.Parti alanına geldiklerinde;Pon Pon küçük patisiyle yüksek bir ağacın tepesini işaret ederek bak Bıcır dedi.Orada görmüş olduğun hayvan Zıp Zıp Maymun.Onun evi ağaçlardır.Muz yemeye bayılır.Çok şakacıdır.Daldan dala atlar.Ağaçtan ağaca zıplar.Seni taklit eder.Güldürür.Eğlendirir.Bıcır Köpek ve Zıp Zıp Maymun uzaktan birbirlerine el salladılar.Pon Pon Kedi,Bıcır’a arkadaşlarını tanıtmaya devam etti.Şu köşede oturmuş olan Aslan,o ormanların Kralıdır.Çok asil bir hayvandır.Ormanın düzeni ondan sorulur.Temizliği ile ün salmıştır.Şu ileri de su içen ise Şanslı Fil.Bakma sen onun vücudunun öyle hantal göründüğüne;aramızda hafızası en güçlü olan o.Bıcır meraklı gözlerle bir süre Şanslı’yı seyretti.Bir süre sonra,parti başladı.Bıcır ve ailesi bütün hayvanlarla tanıştı;kaynaştı.Zıp Zıp 10.yaşını kutluyordu.Üzerinde kendi resmi bulunan pastanın üzerinde ki mumları üflerken;arkadaşları içinden bir dilek tutmasını söylediler.Zıp Zıp,bütün hayatım boyunca siz arkadaşlarımla sevgi ve dostlukla neşe içinde bu ormanda yaşamak istiyorum dedi.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.