- 2054 Okunma
- 20 Yorum
- 0 Beğeni
ANNEMİ KAYBETTİM !
Makedonya’lı Arnavut bir ailenin kızıydı o. Babasının Atatürk’ün silâh arkadaşlarından olduğunu da duydum.
Doğduğu yer olan İstanbul-Tuzla-Tepeören köyünde evlendiği ilk kocası, köyün hem öğretmeni, hem de muhtarı imiş. Bir süre felçli olarak yaşadıktan sonra, dünyadan göç ederek, iki kızı ve bir oğluyla dul bırakmış annemi.
Otuz yaşlarında, bekâr babamla, yanaşması olduğu ağa baş göz etmiş . Bir ablam ve bir de ben dünyaya gelmişik bu ikinci evlilikten. Hiç huzurları olmamış, sürekli kavgalarla geçen bu evlilik sadece dört yıl sürmüş. Ben daha bir buçuk yaşındayken ayrılmışlar.
Sekiz yaşıma kadar yanında kaldığım annem, yeniden evleneceği adam fazla çocuk istemediğinden olacak, beni babamın yanına gönderdi. Bu olay beni annemden uzaklaştırdı. Öyle ki ; senelerce, hatta ölünceye kadar, en az görüştüğü evlâdı ben oldum.
Hatta ona sitem eden yazılar bile yazdım bu sayfalarda. Son zamanlarda İstanbul’u da terk ettiğim için, son günlerinde görüşemeyeceğim korkusuna kapılmıştım. Çok şükür ki, İstanbul’a yeniden döndüm ve annemle yeni bir sayfa açtım. Son günlerinde sık sık görmeye gittim. Yaklaşık iki hafta önce hastalandığında , daha sık ziyaretlerine gittim.
Özellikle son iki gününde, doyasıya yanaklarından öperek ayrıldım yanından. Çok tatlı oluyormuş anne yanağı ! Ben bu tadı ancak ellibeş yaşında tadabildim !
Yirmi dört ağustos ikibinon sabahında dünyaya veda etti benim Arnavut güzeli canım annem. Güzel bir veda nasip oldu ona. Allah, mekânını cennet eylesin. Ramazan gibi mübarek bir ayda toprağa girmek kısmet oldu. Tüm çocukları ,torunları ve diğer yakınlarıyla görüşmek, helâlleşmek kısmet oldu. Sonunda, doğduğu köyde, hem de annesinin yakınındaki bir mezarda sonsuz istirahatine çekildi.
Hiç küskünlüğüm kalmadı anneme. Çok şükür ki, ölmeden önce bunu ona hissettirdim, hatta bizzat söyledim. Üstelik, onun böyle güzel vedası, bana adeta moral verdi. Bunalımdan çok, rahatlık, huzur var şu an içimde. Keşke bana da ölümün öylesine güzeli nasip olsa.
Güle güle benim canım anneciğim ! Mekânın cennet olsun. Hiç bir çocuğun senden davacı falan da değil. Yeter ki sen bizden davacı olma.
İzninle kulağına da bir şeyler söylemek istiyorum anne . Başkaları bu sözleri duymasın .
- Yanakların çok tatlıymıştı be annem ! Keşke yıllarca öpüp koklamak nasip olsaydı.....
Fikret TEZAL
YORUMLAR
geç fark ettim özür dilerim Allahtan rahmet sizede sabır diliyyorum anne hep özeldir her ne olursa olsun onun saf sevgisine hep muhtacız selam ve saygılarımla...
Fikret TEZEL
Fikret TEZEL
Fikret TEZEL
Fikret TEZEL
Başınız Sağolsun Fikret Bey. Allah gani gani rahmet eylesin. Evet okumuşltum annenize yazdığınız yazıları. Belki de o da haklıydı, siz de. Önemli olan, ölmeden önce birbirinize bunları söyleyebilmek ve helalleşmek. Biliyorsunuz, ana hakkı ödenmiyor derler. Sygılarımla. Allah sabırlar versin efendim.
Fikret TEZEL
Allah rahmet eylesin, iyi ki anenizle son zamanlarında bile olsa yakınlaşıp, helalleşmek kısmet olmuş.Siz çocuktunuz, onun yaşantısında neler çektiğini, sizi neden babanıza verdiğini bilemeyiz.Tekrar başınız sağ olsun, annenizin mekanı cenet olsun.
Fikret TEZEL
ALLAHIM SİZE VE YAKINLARINIZA SABIRLAR VERSİN.
MERHUMEYE ALLAH RAHMET EYLESİN.
MEKANI CENNET OLSUN.
AMİN!
Fikret TEZEL
Fikret TEZEL
Çok üzüldüm. Değerli annenizin mekanı cennet olsun inşallah. Allah sizlere de sabırlar versin. Bu dokunaklı yazınız annesine kırgın olanlara da anlamlı mesajlar göndermiş. Tekrar başınız sağ olsun Fikret Bey.
Fikret TEZEL
basiniz sag olsun Allah rahmet eylesin mekani cennet olsun Allah size ve tüm yakinlariniza sabir versin.
güzel bir insanmis Anneniz cünkü herkese kismette olmaz tüm cocuklari ile hellaleserek ölmek haklisiniz.
iyiki Allah nasip etmis size son günlerde de olsa bir arada olmayi.
cok duygulandirici ve üzen etkileyen bir yaziydi insani aglatan.
sizin aciniz bizim acimizdir dularim Annenize nur icinde huzur icinde yatsin topraginda..
yüreginize saglik
sonsuz saygimla
hicbitmez tarafından 8/27/2010 2:32:32 AM zamanında düzenlenmiştir.
Fikret TEZEL
Allah sabırlar versin bilader
Mekanı Cennet olsun.
.............selametle
Fikret TEZEL
Fikret TEZEL
Gardaş ne mutlu sana... Son günlerini görmek sana nasip olmuş...Ben askeri okulda iken hem anamı hem babamı kaybettim... Çok bilmişler " Çocuğa haber vermeyin kafası karışmasın" diye bana haber vermemişler...Okul bitip eve geldiğimde ev bomboştu...
Allah rahmet etsin anamıza ... Senin başın sağ olsun...Allah sabır versin gözlerinden öperim...
Fikret TEZEL
Yakışanı yapmak size yakışan olmuştur.
Başsağlığı dileklerimi sunarım.
Saygılarımla
Fikret TEZEL
Fikret TEZEL
Başınız sağolsun Fikret Bey.. Son görevinizi yapmışsınız. Mekanı cennet olsun annenizin. Saygılarımla...
Fikret TEZEL
Fikret Bey, öncelikle başınız sağ olsun kardeşim. Annenin kaybı hiçbir kayıpla ölçülemez.
Her ne kadar kırgın da olsan, hayatta olduğu müddetçe onun yokluğunu hissedemezsin.
İşte şimdi yok ve onun yokluğunu her zaman yüreğinin derinliklerinde hissedeceksin. Allah sabır versin. anneciğinizin mekanını cennet etsin.
saygılarımla...
Fikret TEZEL
sana yakışanı yapmışsın.....huzurlusun......inan oda çok huzurlu.....mekanı cennet olsun geride kalanların başı sağolsun....yazında güzellik ve asalet yarış halindeydi....tebrikler