- 2417 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Ana- Baba ve Çocuk Üzerine Aforizmalar(Derleme)
ÖNEMLİ:Aşağıdaki sözler internet ortamından derlendiği için bazıları karşılarında yazan kişiye ait olmayabilir.O nedenle bu aforizmaları kullanacak kişilerin bu ihtimali gözönünde bulundurmaları ricasıyla...
****
Anatole France : Babanın erdemleri, çocukların servetidir.
Balzac : Baba olduktan sonra göreceksiniz ki, kendi mutluluğunuzdan çok, çocuğunuzun mutluluğu ile mutlu olabilirsiniz.
Bernard Shaw : çocuklarınıza ders vermek istiyorsanız bu hiç de gerekli değil kendinizi örnek gösterin. Ama sizin gibi olmaları için değil, sizin gibi olmamaları için.
Cemil Sena : Anneler çocuğu akıllarından tutacakları yerde, ellerinden tutarlar.
Churchill:Bir ulusu yönetmek, dört çocuğu eğitmekten daha kolaydır.
Etienne Gilson : çocuğa küçük şeylerden zevk almasını öğreten,ona büyük bir servet bırakmış olur.
Fethi Gürcan :Bir babanın çocuklarına verebileceği en büyük hediye annelerini sevmektir.
Franklin : çocuklarınıza dilini tutmasını öğretin. Konuşmasını nasıl olsa öğrenecektir.
J.J. Rousseau : çocuk mantığın uykusudur.
J.J. Rousseau : Ulusların çoğu çocuklara benzerler. Büyüdükçe huylarını değiştiremez olursunuz.
Jackson Brown : Bir domuza ve bir çocuğa istedikleri her şeyi verirseniz sonuçta çok iyi bir domuzunuz ve çok kötü bir çocuğunuz olacaktır.
Jean Paul : çocuklar, susmayı öğrenmek için okullara, yüksek sesle konuşmayı öğrenmek için de üniversitelere gidiyorlar.
Joseph Joubert: çocukların, nasihatten çok iyi örneğe ihtiyaçları vardır.
Kant : çocuklarınıza verebileceğiniz en büyük armağan akıldır, gerisini kendileri halleder.
M.Scott Peck: Bir çocuk için anası ve babası dünyayı temsil eder. çocuk, annesi ve babası nasıl davranıyorsa,dünyadaki herkesin de aynı şekilde davranacağını düşünür
Mevlana : çocuk kırmızı elmayı görmeden elindeki kokulu soğanı bırakır mı?
Milton Greenblatt: İlk başta anne-babalarımızın çocukları,sonra çocuklarımızın anne-babası oluruz. Daha sonra anne-babamızın anne-babası, En sonunda da çocuklarımızın çocukları oluruz.
Mohawk Kabilesi :Unutmayın çocuklarınız sizin değildir. Onları yaratıcıdan ödünç aldınız.
Muhammed Bozdağ : çocukların korkusuzluklarını yürüyüşlerindeki coşkudan anlayabilirsiniz.
O.A. Batista:Ana ve babaların çocuklarına bağışlayabilecekleri en güzel miras, günlük zamanlarından bir kaç dakikadır.
Oscar Wilde : çocuklar iyi yapmanın en iyi yolu onları sevindirmektir.
Paulo Coelho : Eğer bir gün yolunuzu kaybederseniz, bir çocuğun gözlerinin içine bakın. Çünkü bir çocuğun bir yetişkine her zaman öğretebileceği üç şey vardır: 1. Nedensiz yere mutlu olmak, 2. Her zaman meşgul olabilecek bir şey bulmak, 3. Elde etmek istediği şey için var gücüyle dayatmak...
Pestalozzi : Ana ailenin güneşidir. Bir ailede o olmazsa orada büyüyen çocuklar gölgede kalmış meyveler gibi olgunlaşmazlar.
Pittacus : Yaşlandığında çocuklarından bekleyeceğin şey, senin babana yaptığındır.
Platon : çocuklara,babalarının yeteneklerine göre değil,kendi yeteneklerine göre meslek bulmak gerekir.
Robert Fulghum : çocuklarınızın sizi dinlememelerine üzülmeyin, esas, sizi her an izlemelerinden korkun.
Talmud : çocuğa söz verilen şey mutlaka yerine getirilmelidir. Yoksa yalan söylemeyi öğrenir.
Thiersch : çocuklar eleştirilmekten, azarlanmaktan değil, kendilerine güzel örnek olunmasından etkilenirler.
Victor Hugo : çocuğunu kaybeden bir anne için her gün ilk gündür; bu ıstırap ihtiyarlamaz.
**
Ali Kaykı : baba oğlunu kendinden ileriye taşıyamamışsa, ya beceriksizliğindendir ya da oğlunun haylazlığından.
Anatole France : Analık sanatının ilk şartı çocuk uyuduktan sonra uyumaktır.
Atatürk : Büyük başarılar değerli annelerin yetiştirdikleri seçkin çocuklar sayesinde olmuştur
Balzac : Bir anne yüreği,dibinde daima af bulunan bir uçurumdur.
Benjamin Franklin : Bir kızın kusurlarını öğrenmek için onu bir kız arkadaşına övünüz.
Diderot : En kötü babalar kimlerdir bilir misiniz? Gençliklerinde yaptıklarını unutanlar.
E.Paul: annesi işlerine karışmaya devam ettikçe, hiç kimse yaşlı değildir.
Hovey
Emmet Fox: Büyüdükçe beğendiğimiz ya da özendiğimiz insana benzeriz.
Goethe : Adettir; babanın topladığını oğlu saçar.
Goethe : İnsan, babasına borçlu olduğu saygıyı ancak baba olduğu zaman duyar.
J.Delisle : anne ve babamızı kader tayin eder,dostlarımızı ise kendimiz.
Jurg Weber :Erkek çocuk ile babası arasındaki tek fark oyuncaklarının fiyatıdır
Krezüs :Barışta oğullar babalarını, savaşta babalar oğullarını gömer.
Lincoln : babam bana çalışmayı, fakat işin esiri olmamayı öğretti. Şimdi okumanın,hikaye anlatmanın, şakalaşmanın, konuşmanın ve gülmenin iş kadar; hatta ondan da önemli olduğunu biliyorum.
Lincoln : Hayatta olduğum, olacağım her şeyi güzel anneme borçluyum.
Longfellow: evlat, babasından yalnız para mirası beklemez, en mühim intikal namustur.
Namık Kemal : Bir ülkedeki ahlak bunalımının bir kaynağı da ana babaların çocuk eğitiminde tuttukları yoldur.
Napolyon : Fransa’nın iyi annelere sahip olmasını sağlayınız ki iyi oğullara sahip olsunlar.
Ostrovoski : anneler, her şeyi görmeseler bile kalpleriyle duyarlar.
Richard Wilkins :Ana babanız doğumunuzdan sorumludur, yaşamınızdan değil.
T.Hesburgh :Bir baba yüz öğretmene bedeldir
Victor Hugo : evlatlarını sevmeyen babalar olabilir; ama, torununu çıldırasıya sevmeyen dede olamaz.
**
A.K.Tecer : Bey arı olmadan petek oğul tutmaz.
Colin Wilson:Kelebek bir defa kanatlandı mı, bir daha asla tırtıl haline gelmez
Çin Atasözü : Öğrenmek akıntıya karşı yüzmek gibidir; ilerleyemediğiniz takdirde gerilersiniz.
Foster Wood: Evlilikte başarı yalnız aranan kişiyi bulmakta değil, aranan kişi olmaya da bağlıdır.
Lessing : Hanımefendilere giden yol hizmetçilerden geçer.
Longfellow : Çalışmayı ve beklemeyi öğrenin.
Marie Corelli : Hiç evlenmedim, çünkü buna ihtiyaç duymadım. Evimde bir kocanın yerini tutacak üç hayvanım var: Sabahları hırlayan bir köpeğim, öğleden sonraları küfreden bir papağanım ve akşamları eve geç gelen kedim.
Thomas Carlyle : Tecrübe, öğretmenlerin en iyisidir. Yalnız okul masrafı ağırdır.
Victor Hugo : Şöhret, gençlik ve gurur... Mezar hepsini alır.