- 721 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
GÖZLERİNİN GURBETİNDE SON GECE...
Ben Yusuf... Ay, güneş ve 11 yıldızın rüyasında secde ettiği...kaderine rüyaların çizgi çektiği...
Ben Yusuf...Gömleğinin kokusu gözlere nur, kendisi Züleyha’nın saçlarının siyahında kör olan...
Ben...Yusuf, güzelliği aynalara baht, bahtı sırlara kadem...
Aşkın tek yön patikasında, kuyudan, saraydan ve zindanlardan geçen yolda ilerliyorum... Uyku ve uyanıklık arasından son bir umutla girdiğim labirentte her dönemeçten sonra beni bekleyen hep aynı kabus....
Yedi özgür martıyı kovalayan yedi zümrüd-ü anka...gökyüzünün bitimine,ufka doğru son sürat uçuyorlar ve az ilerde onları bekleyen alevden bir kafes...başında bekleyen yedi başlı bir canavar ve her ağzında bir altın anahtar...
Bütün azizler yumuşak yataklarında yedi yıl her gece aynı rüyayı görmekten yoruluyor,ben bütün rüyaları hayra yormaktan...
Onlar sabah olunca unutuyor, ben saçlarının zifiri karanlık zindanında irkilerek uyanıyorum...
Zindandayım ve kan ter içinde yüzüyorum.
İğne deliğinden sızan tek bir ışık hüzmesinde kamaşıyor gözlerim,unutulduğumu hatırlamanın verdiği acının keskin kokusu... daralıyor nefesim ve güneşi unutuyorum... Gece şeb-i yelda...
Kim bilir benden önce kaç ömrü eskitmiş kirli duvarlara bir gün daha çiziyorum...Parmak/lık/larım aşınıyor her yeni gün...ben özgür düşlerimi törpülerken tutsaklığım kazdığım aşk çukurunda birikiyor.
Uzanıp tabutu aratmayan yatağıma en azından birbirine en yakın iki yıldıza benzediğimizi düşünüyorum...düşlerin boşluğunda cezbeye kapılmışken telaşlı bir kuyruklu yıldıza takılıyor eteğim, bir kara deliğe doğru sürükleniyorum...kalan son gücümle yedi kat semaya haykırıyorum;
Züleyha!
Ben senden uzak bu karanlık girdapta kayboluyorum...sen saltanatın mihrabında billur kadehlerde ...
Yüreğin zindanımın anahtarı Züleyha, paslanmasına izin verme.
Sana kavuşmak için yüreğimde tuttuğum son dileğim de kayıp gidiyor avuçlarımdan...
Hatırla ellerimi Züleyha...
Yokluğunun kuytusunda yüzyıllardır üşüyorum...
Uykuma ölüm bulaştı...kan kırmızı...soluyorum!
Züleyha...alnımdan öp,uyandır beni....
Nesibe Hilal
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.