- 882 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Bir umut Hikayesi HOSDAD NEJAT( Nejat Usta)
Geçmiş zaman içinde Nejat adında bir marangoz ustası varmış.Nejat usta Marangoz ustası olmasına rağmen aynı zamanda insan ilişkilerinde de usta biriymiş.Gün görmüş,Akıllı,günün koşullarını değerlendirebilen,toplum içinde sözü dinlenir,güvenilir,mert bir kişiymiş.Zamanın Padişahının yanındaki yardakçılar Padişaha fitne vererek Nejat ustanın ortadan kaldırılması için kulis yaparlarmış.PAdişahta bu fitnelere uyarak Nejat ustayı Halkı ayaklandırmadan yok etme planları yapmaya başlamış.Nejat ustayı sarayına davet ederek.Nejat ustaya "Nejat usta yarın sabah ezanına kadar 1000 tane tabut hazırla.Ola ki hazırlanmazsa başını vururuz"demiş.O günkü şartlarda 1000 tane tabut yapmak hayallerin ötesinde bir iş.Nejat usta dertli dertli düşünceli bir şekilde evine varır.Ondaki değişikliği farkeden karısı ne olduğunu sorar ustaya.O da başından geçen olayı anlatır.Karısı da can dostuna destek verir kürtçe bir söz söyler."Hosdad Nejat,Rabe,rune,nota hercar,Hude yeke dergah hezar".
Nejat usta bu sözlerden sonra rahatlar,her zamanki gibi yemeğini yer,istirahatini yapar.Gece yarısını biraz gece iner atölyesine tabut yapmaya başlar.Sabah ezanına az vakit kala kapı acı acı dövülür.Nejat usta karısını kaldırır sarılıp helalleşir.Kapıyı açar padişahın askerleri içeri hücum eder.Necat ustaya müjde gibi bir haber getirirler."Nejat usta padişah öldü acil bir tabut yap." Nejat usta sevinçle yaptığı tabutu bitirir.Hikayemizde burada biter. Değerli dostlar Karısının ne dediğini merak ediyorsunuz değilmi (Nejat usta,otur,kalk her zamanki gibi,ALLAH birdir Kapısı Bindir)demektir.Ne zaman sıkılsam aklıma bu hikaye gelir ve rahatlarım.Umarım sizleride rahatlatır.Sevgiyle kalın.