- 1030 Okunma
- 9 Yorum
- 0 Beğeni
HEIDELBERG
Almanya’nın en eski üniversite şehirlerinden biridir.
Ren ve Neckar nehirlerinin arasında kalan vadide yer alır. Şehri ikiye bölen Neckar nehri sarayı ile inanılmaz tablo güzelliğinde olup romantik şehir diye anılır ve aşkların en güzeli burada yaşanır. Aşıklar şehri diye anılır. Ben buraya aşıklar şehri adını verdim.
Nüfusun çoğunu gençler oluşturuyor. Manheim’dan ise 15 dakika uzaklıkta.
Saray ve köprüler en önemli tarihi yapısıdır.
Sarayın içinde müze ve dünyanın en büyük fıçısı (Grosses Fas) bulunmaktadır.
Hele saray ve park. Anlatmaya kelimeler yetmez .Olağanüstü güzellikte ve yeşilin
tüm tonları , çiçeklerin buket şeklinde dizilişleri adeta yaşam sevinci dağıtır güzellikteydi.
Tüm bahçeyi hayalimde uçurarak, ışınlayarak İstanbul’a getirmeyi düşündüm.
Sırada;
en çok arzu ettiğim ve görmek için sabırsızlandığım müze vardı. Çünkü en eski müzik aletlerinin bulunduğu müzeyİ görmeyi hep hayal ediyordum.
Gözlerime inanamadım.Çünkü filmlerde gördüğüm jeton yada parayla çalışan müzik aletleri tümü ayrı güzellikteydi. Otomatik çalışıyorlar ve bir düğmeye basıldığında kendiliğinden çalmaya başlıyorlardı.Hele şarkı söyleyip dans eden bebekler...
İlk gromofon, piano ve diğerleri rüya gibiydiler..
Eşsiz doğa güzelliği ve iki yanı nehir, inanılmaz güzellikte ve büyüleyici şehiri terk etmek çok zor oldu
Yöreye ait ufak tefek hediyelikler alarak ve zaman kısıtlı olduğundan acele ederek turu bitirdim.
Yüreğimi yine o derin sulara bırakarak gemiye döndüm.
HEIDELBERG
Harika dağların arasında
nehirler akar durur
sessiz , derin şehir
bu şehir başka şehir
ben burayı çok sevdim
ayrılamam, gidemem
Burada kalsam ben...
yağmurla batarım
güneşle doğarım
aşka inanırım
Heidelberg’te aşka sığınırım
ben bu şehri çok sevdim.
gidemem bir yerlere
rüya şehir, hayal şehir
ayrılamam, gidemem
burada kalsam ben..
canan demirel
YORUMLAR
HARIKAYDI:) CANAN HANIM BENCEDE KALIN ORADA
HAYALIMDE KI EVE BENZIYOR BIR FARKI TERASLARI YOK :) INSALLAH YAPTIRACAM
canandemirel
evine..
en güzel yer kendi memleketim ve halkım..
teşekkürler, sevgilerimle..
canandemirel
Canancığım, harika bir gezi sayfası yarattın..eline sağlık..sen gez gör bize anlat..resmi, şiiri, yazısı ile çok güzel olmuş..
kutlarım..
Sevgimle kal..
canandemirel
çok teşekkürler, sevgimle kal daima..
Harika gözlem ve güzel anlatımlar.
Özümsenerek okunduğunda insanı o güzelliklerin içine taşıyorsunuz!!!
O ülkeyi ülke yapan görsel anlatımlarınıza yansıyan güzelliği güne taşıyan ve insanı hayran bırakan asıl can alıcı nokta insanların özen emek ve yapıtlarının ilk gün güzelliklerinde kalması adına gösterdikleri çabalarıdır.
Ülkemizin yer aldığı enlem ve boylamdaki tabiat güzellikleri biliyorum ki oradan daha güzeldir.
Dileğim bizim ülkede de bu görsel güzellikleri yaşatacak zihniyet ve bilincin oluşmasıdır.
Bu güzel anlatımınız için sizi kutluyorum.
Saygılarımla
canandemirel
VE DEVAM EDECEĞİM ANLATMAYA..
GÜZEL YORUMUNUZ İÇİN ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM, SEVGİLERİMLE..
canandemirel
"insan ve mekan yar olur mu birbirine"
demeyin sakın
bazen insan bir mekanı öyle sever ki
yâre duyulan aşk gibi
tebrikler arkadaşım...