Ana Diktatörya
Haksızlığa uğradığını düşünüyorsun diyelim. Misal; seni ve 10 arkadaşını krizi bahane ederek işten çıkardılar. Hem de şirket daha yeni kar açıklamışken.
Dedin bu işte bir yanlış var, aldın arkadaşlarını da destek toplamak için yürüyüş yapıyorsun - ki bu senin hakkın
- ki izin almana da gerek yok.
Yürüdün 100 metre 200 metre küçük bir kortej halinde. Bir de bakıyorsun ki barikatıyla sana dur diyen birkaç polis. Amirinin elinde megafon “Yaptığınız şey anayasal bir suçtur, dağılın” diyor pişkin pişkin.
Evet, anacık sana izin almadan gösteri yapma hakkını vermiş; lakin eklemiş de “kamu ahlak ve düzenini bozmadan” yavrucuğum diye.
Kamu düzenini bozmadın, ne taş attın, ne işyerine saldırdın; ne de yolu kapadın. Zaten bir sen varsın, 10 da mesai arkadaşın; topu topu 20 kişisiniz yani 9 da duyarlı yurttaş.
Tek dediğiniz “ işçiyiz, haklıyız, kazanacağız” ki tehlikeli laftır. Zira kamu ahlak düzenini bozup, namuslu ve iyi aile terbiyesi almış gençlerimizi yoldan çıkarıp; uyuşturucuya, gaspa, tecavüze yönlendirir. Zaten polis amiri de bunu engellemek niyetindedir. Gücünü kanundan alır, kanun-yasa-anayasa üçlüsü polisi okey’e dördüncü olarak alıp, onu yenilmez ve kahraman yapmıştır çoktan.
Sana da bu oyunda düşen, ya uslu çocuk olup dağılmaktadır paşa paşa ya da direnip, gaz bombasıyla soslanmış enfes cob darbeleriyle mağduriyet tabağına bir de tatlı almaktır.
Ne dedin? Rahatsız mı oldun?
Tamam, bu sefer özne sendikaya üye oldukları için işten atılanlar olsun yahut da daha işlediği suçun tam ne olduğunu bilmeden aylardır Metris’te konaklayanlar…
Ya da işlediği suç belli olup, hala rahatça dolaşıp hayran toplayan katiller
Kanun-yasa-anayasa…
Anlatmak istediğim, bu ülkede aslında bir dikta sisteminin işlemekte olduğudur yıllardır. Paralı veya arkalı ya da üniformalı olmadığın sürece bu baskı düzeni ezer adamı.
Şimdi dersen kimdir diktatör?
Ben sana derim ki ne bir kişidir, ne de bir kurum.
Devletin temelini oluşturan ve meşruluğunu sağlayan şeydir; diktatör, anayasamızın ta kendisidir.
Yarın kostümünü değiştirecekler demokratikleşelim diye. Vakit varken henüz, söndürün kandillerini umutlarınızın.
Yine işlerine gelecek olanlar, paralı, arkalı ve de üniformalı kişilerdir.
Ey benim sade halkım,
yeni diktatöryan şimdiden kutlu olsun!