EVRİM BİZİ BULDU
Nedir?Seneler önce Türk milletinin büyük bir kısmına aptaldır diyen,çok ta sevdiğim yazarı haklı çıkarma çabamız!
Belkide yaşayabilmek için hepimiz aptal’ı oynamaya başladık.Çünkü göz göre göre bu halde yaşamak en büyük aptallık..
Türküm! Derken hala tüyleri diken diken olan,Çanakkale’yi, şehitliği izlerken gözleri dolan,ATA’yı dinlerken kanı kaynayan bir vatan evladıyken...Bu soruya nasıl cevap veririz?(iyi de kardeşim memleket satılırken neredeydin?)
Sende haklısın!Belkide çocuğuna süt götürebilme derdindeydin veya bir lokma ekmek peşindeydin yahut zeka ve çaban heba olmasın diye yurt dışında iş bulma çabası içindeydin... Dilinin ucundaki sözdü gecelerce seni aç yatıracak belki....
Eşitlik diye haykıran kitlelerin kominist olduğuna inandırıldık.Halbuki amaç;herkes evine bir ekmek götürebilsin idi.Aç yatacağını düşünmesin de gerçekten özgür olabilsin idi... Tabi sende açlık hırsızlığı getirecek dedin korktun...Sonra da hepimiz üç maymunu oynamaya başladık.GÖRMEDİM-DUYMADIM-BİLMİYORUM...
Memleketin sövülürken ses çıkarmamak değil demokratik olmak,olmamalı da...Veya faşistlik olmamalı,vatanına ,diline ,dinine sahip çıkma savaşın...
Ön yargılı olmama vaatleri verirken biraz sakalı olanı ,allah diyeni molla,biraz sorgulayanı dinsiz,eşitlik diyeni kominist saydık...
En sonunda hiçbirini tam yapamayan bir memleket,komşusu aç yatarken tok uyuyan müslümanlardan olduk... O yetmezmiş gibi parça parça,azınlık azınlık bölündük parçalandık.Bunu isteyenlerin de ekmeğine yağ sürdük.
Belgesellerde renk değiştirirken gördüğümüz bukalemuna özenip, hükümetine göre sakal değiştiren bir memleket olduk.
Bir (one minute) sözüne utanmadan alkış tuttuk.
Çok yazıldı belki bu martavallar ama hepimiz haftalık hatta (one minute)lük hafızalarla yaşar olduk...Bu şekle gelen kendimize değil,bizi bu şekle sokana hep kusur bulduk. Ya şimdi bu şartlarda yaşayabilen ender zekada insanlarız yada yazarımın dediği gibi hepimiz aptalız!!!
Galiba aptal değiliz üstadım!
Her şartta (kendi böldüğümüz,ses çıkartmadan böldürdüğümüz bir memlekette)geçinmeyi bilen bu arada teknolojisinden ödün vermeyen,susarak ta olsa hırsızlık yapmadan tok yatabilen,evrime inanmayan ama her ortama göre evrim geçiren ender zekaya sahip bir millet olmuşuz biz...
IŞIL ÇETİN
YORUMLAR
Işıl. Hanim, Fotbori gibi bir düz yazınızı okudum, bazı yazarların sözleri bazı kişilere hemen sirayet eder. O kişi hangi minval üzere ise o kendine doğru akımlı eğilimli kelimelerle yoğrulur. O kişiyi kendine referans olarak seçer, kendince de haklıdır, ama unuttuğu şu ki ondan gayride bu yer küresinde nice düşüncelerinde var olduğudur.
Eğer bir insan kendini demokrat veya başka bir lisan ile teyit etmeye kalkarsa önce "İNSAN" olması gerekir ki bu ulvi bir duygudur.
Kendini insan sanan bir yürek,hayatta zulüm etmez edene de rıza göstermez,sebep ne olursa olsun..
Şimdi sen komşunun bilmem ne halinden rahatsızsın o komşu her hangi bir hizip kurum kuruluşunda temsilci veya bağımlıdır.
O kişinin hatasını eğer o kurum üzerinde yargılamaya başlarsan işte en kötü ruha sahip bir insan sın demektir. çünkü o kurumla ilgili genel bilgiye sen sahip değil doğma bir duyumla gönlüne ve ideolojine göre değerlendiriyorsun..
Burada hak hukuk hep ayaklar altına alınıyor, karşı tarafa söz davranış fırsatı veriyorsun...
Toplumsal olaylara bazılarının perspektifinden bakıp değerlendirirsek asla doğru menzile ulaşamayız..hem toplum olarak kaos içinde yaşarız..
Asıl olan kendi varlığımızın var oluş sebebini bilmeliyiz,var oluş sebebini bilmeyen bir insan doğru karar verebilecek kapasitede olamaz...ben acizane’in azıcık görüşüdür..
Güzel bir toplumsal yaraya en azında ufacıkta olsa bir dokunuş birazcık "neşter" vuruştu. Kutlarım.
fikirlerin (TÜMÜNÜN)kabullenmeleri mümkün değildir, ama mutlak olan şudur ki "doğru tektir" saygılarımla..
hüseyin dağlar.
Genellemede güzel bir kültür yoğruşturulması olmuş.
Dahası eğitimsizliğin ortaya çıkardığı bir toplum profili ortaya çıkmış peki bukadar sürü halinde önüne katılıp güdülen toplululktan ne bekliyordukki ne çıkaracaktık yani siyaset ve siyasi oyunlara insanları bağlayan beyinleri bunlarla oyalayaıp uyuşturan bir toplum ne çıkarmalıydı ortaya siyasi ve etnik kimlik meşgalesi içinde olan beyinlerden dr bilim adamı yadi alimmi çıkacaktı. geçmişte savaşlardan başını kaldıramamış tıbbiyesinin tamamını cepheye yollamış bir toplum ardındanda düşünce ayrımcılığına mahkum edilmiş halkın ortaya çıkardığı ancak bugün eleştirdiğiniz bir halk topluluğu olacaktır neticeside ortada ışıl hanım tespitiniz doğru ama altında yatan gerekçeleride analiz etmek lazım
yüzeysel bakıp biz aptalız demekle akıllı olamayız ki aptalsak bunun altında yatan sebebide konuşmak lazım.. aydın olmak var olanı ortaya dökmek değil var olma sebebiyle çıkışıda göstermektir... gerçi günümüzde aydınlık budalalığı oldukça moda (sizi tenzih ederim) konu içerik neden niçinleri olmadan işlensede güzeldi cesur yüreğinizi kutluyorum selma ve saygımla...
ışıl 83
Zeki Karabağ
ışıl 83
Zeki Karabağ
Memleketin sövülürken ses çıkarmamak değil demokratik olmak,olmamalı da...Veya faşistlik olmamalı,vatanına ,diline ,dinine sahip çıkma savaşın...
Ön yargılı olmama vaatleri verirken biraz sakalı olanı ,allah diyeni molla,biraz sorgulayanı dinsiz,eşitlik diyeni kominist saydık...
En sonunda hiçbirini tam yapamayan bir memleket,komşusu aç yatarken tok uyuyan müslümanlardan olduk... O yetmezmiş gibi parça parça,azınlık azınlık bölündük parçalandık.Bunu isteyenlerin de ekmeğine yağ sürdük.
Belgesellerde renk değiştirirken gördüğümüz bukalemuna özenip, hükümetine göre sakal değiştiren bir memleket olduk.
Bir (one minute) sözüne utanmadan alkış tuttuk.
Çok yazıldı belki bu martavallar ama hepimiz haftalık hatta (one minute)lük hafızalarla yaşar olduk...
Beni bitiren mısraları burada barındırmışsınız Saygılarımla...
1. Irk: Kalıtımsal olarak ortak fiziksel ve fizyolojik özelliklere sahip insanlar topluluğu.
2. Millet: Çoğunlukla aynı topraklar üzerinde yaşayan, aralarında dil, tarih, duygu, ülkü, gelenek ve görenek birliği olan insan topluluğu, ulus.
3. Irkçılık: İnsanların toplumsal özelliklerini biyolojik, ırksal özelliklerine indirgeyerek bir ırkın başka ırklara üstün olduğunu öne süren öğreti.
4. Milliyetçilik: Maddi ve manevi açılardan millet ve ülkesinin çıkarlarını her şeyin üstünde tutma anlayışı, ulusçuluk.
Bu coğrafyada yaşayan Türkler olarak bizim milliyetçiliğe bakış açımız diğer milletlere göre biraz daha farklıdır. Bu coğrafyada diyorum çünkü burada Türk , kürt,arap,zaza,gürcü,ermeni,çeçen,çerkez birbirine kız verdi-aldı kanlar karıştı diğer milletlerle akraba olduk. Bunu bilen Şerefli Türk milleti asla ırkçılık yapmamıştır. Ama bunlar yaşandığı zaman adımız ırkçı oluyor, fasist oluoyor, komünist oluyor...Düşmanına hasım olarak sadece savaş alanında saldırmıştır. Hiçbir milleti küçük görmemiş, bizzat araplar peygamberin akrabası diye de saygı göstermiştir.Bütün bunları yapan atalarımız gümbür gümbür mehter marşlarını çalarak türk milletini öven marşlarla savaşa gitmişlerdir. Bu gün ne oldu da milliyetçiliğe düşman olundu, Türk milleti olarak kimi aşağılamışız, sadece bize hasım olanları kötülemişiz oda nankör oldukları için...Ama hala uyuyoruz başımızda da
"Hadi uyu,uyu e...e! Uyusunda büyüsün ninni,tıpış tıpış yürüsün ninni" sözünü işine geldiği gibi kullananlardan yakınıyorum.
Uyusunlar diyoruz,uyuyoruz...Ama büyüsün diyorlar büyümüyoruz...Bu dünyada uyuyarak büyüyen ve tıpış tıpışta olsa yürüyen bir millet dahi yoktur!!!