- 1150 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
Tatil Dönüşü
Yeşille mavinin buluştuğu gizli bir kıyıda oturup uzun uzun düşünmek ne güzeldir. Kendini kendine çekincesizce bir öykü dilinde anlatmak, yaşam gerçeklerinin farkında olmak ve bunu fark etmek hep bize yakışan ayrıcalıklı bir ruh dillengeci mutluluğudur.
Mavi bir gökyüzü altında tatil beldesinin sahil kumu ipeksi bir kumaş dokusu gibi duruyor. Yürüdükçe insanın ayakları altında kayıp giderken bir bu yana bir o yana sendeleyip yanında yürüyen biri olsa ve anlatımları ruhumuzdaki birliktelikle bütünlüğümüzün sadeliği olsa deniz mavisi kıyılar gök güzelliklerine yansıyan mutluluklarla dopdolu olacaktır.
Değişmez bir kural gibiymişçesine sürdürebilir yaşam değişiminin sevda güzelliklerinden iş ve toplum katmanlarının içine dönüldüğünde umursamazlık dolu bir yaşam var gibi duruyor. Mutsuzluk çağrıştıran insan manzaraları çoğunlukla nedenini anlayamadığı halde yanlı yaşam ve çıkar söylemleriyle öne çıkan insan katmanlarını bu hale getiren vurdumduymazları insanların sorgulamamasını izlemek ne kötü duruyor. Kendini geliştirme üretimle kazanmak veya emeğinin karşılığını isteme adına çaba içinde olmayıp yaşamını çıkar ve kapitalin kazanımına adayarak suskun olup armağan edilen sevdalı yaşam anlayışından uzak ne kadar zorlu bir dünya ve ülkede olduğunu bildiğimiz halde minik bir ayrılıktan sonrada olsa bir daha anlıyoruz.
Düşün dileklerimiz ve söylemlerimize yansıyan istemleri gerçekleştirmek istediğimiz temel değişim çağın ve günün şartlarına uygun ortak aklın doğrusunda olmalıdır. Taraf olduklarımız ve olmadıklarımız hakkında sadece doğruyu söyleme cesareti içinde olup toplum mutluluğu adına kuşlar gibi bir beton duvara oturup her şeye evet demek alışkanlıklarında vazgeçip gelecek kuşaklarımıza daha iyi bir dünya bırakma çabası için çalışıp aydınlıklı olmak hepimize yakışan olmalıdır.
Bedri Demirpençe
YORUMLAR
Bedri bey,işlediğiniz temaya diyecek yok ama parağraflardaki ifadler kısa cümlelerle vurgulansaydı daha iyi olurdu bence.Parağrafın sonuna gelince başını unutuyorum da ;böyle uzun parağraflarda...
Selamlar efendim...
Bedri Demirpençe
Saygılarımla
Bedri Bey yazınız o kadar güzeldi ki. Tatillerin hem gidişi hem de dönüşlerini çok severim. Giderken bavula dolan eşyalarımız ve içini boşaltmak istediğimiz düşüncelerimiz vardır. Dönüşte yükümüz daha da ağırdır çünkü öyle çok anılar da yerleşmiştir ki belleğimize... Tatilleri seviyorum. Tekrar hoşgeldiniz. Saygılarımla...
Bedri Demirpençe
Dediğinize katılıyorum. Eşyaların yanı sıra aklınızda başka şeylerde beraber taşırız yaşam içine…
Yerindelikli tanımınıza teşekkür ediyorum.
Saygılarımla
güzel yazınız zevkle okudum !
Toplumsal bir konuya bu kadar güzel değinilebilir , bilirmisiniz dünyada insanların duymaktan en hoşlanmadığı kelime kendi dillerinde veya bildikleri herhangi bir dilde " HAYIR " sözüymüş ancak bu yaz "HAYIR " demek geliyor insanın içinden ....
Yüreğine sağlık saygın dost
Bedri Demirpençe
Yaşadığımız bu ülke ve ilintili bulunduğumuz her bireyin mutluluğu adına hep olumlu ve onun mutluluğu başarısı için çoğunluk anlayışlarımızda hep evet süsledi yaşamımızı…
Ancak: Yansız ve hakkaniyet ilkelerine göre baktığımda gerek bireysel ve gerekse toplumsal tüm evetlerimizde hep biz fedakârlık ettik. Bunda ki inceliği kavrayamayanlara hayır demesini ve haksızlıklarının anlaşılır söylemlerini söyleme cesaretinde bulunmakta bize yakışandır.
Güzel yorumunuz için müteşekkirim…
Saygılarımla
Bedri Demirpençe
Saygılarımla
YEŞİL VE MAVİNİN BİRLEŞTİĞİ RENKLERİ İZLEMEK , DALIP GİTMEK, HAYATI İNCELEMEK VE TÜM GÜZELLİKLERİ GÖREBİLMEK..
VE VE EN ÖNEMLİ BİR KONUYA DEĞİNMİŞSİNİZ; HERŞEYE DOĞRU VEYA YANLİŞ EVET DEMEK VE BUNDAN VAZGEÇEBİLMEK
BEDRİ BEY ANLAMLI YAZINIZI VE SİZİ KUTLUYORUM OKADAR GÜZEL Kİ YAZINIZ , BİRKAÇ KEZ OKUDUM.
İYİ BİR ÖĞRETMEN VE BİZLER ÖĞRENCİLERİ...
SEVGİLERİMLE..
Bedri Demirpençe
Hepimizin duyguları kendimize özgü olsa da paylaşılır temel kavramlarda buluşmak tüm insanların ortak algılama noktalarındaki buluşma durakları gibidir.Teşekkür ederim güzel ve anlamlı yorumunuz için…
Saygılarımla