- 2772 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
TARİHTE BUGÜN : ŞAPKA DEVRİMİ
Tarihte bugün 23/08/1925 Kastamonu’ya gelen Atatürk, Şapka ve Kıyafet Devrimini başlattı.
Şapka kanunu aynen şöyledir:
ŞAPKA İKTİSASI HAKKINDA KANUN
Kanun Numarası: 671
Yayımladığı Resmi Gazete Tarihi: 28/11/1925
Yayımladığı Resmi Gazete Sayısı: 230
Madde 1 - Türkiye Büyük Millet Meclisi azaları ile idarei umumiye ve hususiye ve mahalliyeye ve bilümum müessesata mensup memurin ve müstahdemin Türk milletinin iktisa etmiş olduğu şapkayı giymek mecburiyetindedir.Türkiye halkının da umumi serpuşu şapka olup buna münafi bir itiyadın devamını hükümet meneder.
Madde 2 - İşbu kanun tarihi neşrinden itibaren meriyülicradır.
Madde 3 - İşbu kanun Büyük Millet Meclisi ve İcra Vekilleri Heyeti taraflarından icra olunur.
Atatürk dönemimde kıyafet konusunda kabul edilen yegane DEVRİM KANUNU budur.
Peki biz Atatürk’ü anlayabildik mi, bakın:
Bu kanuna göre herkes şapka giymek zorundadır. Giyiyor muyuz? TBMM üyeleri, özel kişiler, resmi kişiler, memurlar, köylüler!... Nerede şapkalarınız? Neden giymiyorsunuz? Savcılar neden harekete geçmezsiniz. Şapka giymemenin şu kadar cezası da var. Neden? Neden? Neden?
Öte yandan kadınların kıyafeti ile ilgili bir tek devrim kanunu veya maddesi yoktur?Neden başörtüsünü yasaklıyorsunuz? Nedeen bu yasağı Atatürk devrimlerine dayandırmaya çalışıyorsunuz? Neden? Neden? Neden?
Sahi biz Atatürk’ü ve devrimlerini doğru anlamış mıyız? Doğru uyguluyor muyuz?..Buyurun bugün yıldönümü...
E.Ş
YORUMLAR
ATATÜRK'ÜN YASAKLAMADIKLARINI ONLAR YASAKLADILAR HEP. EZAN YASAĞI KUR'AN OKUMA YASAĞI, BAŞÖRTÜ YASAĞI. SAHTE ATATÜK'CÜLER ATATÜR'KÜN YOLUNDAN GİTMEZLER SADECE SIKIŞINCA ZIRH GİBİ KULLANMAYI BİLİRLER. YOLUNDAN GİTTİKLERİ KİŞİ: (12 YIL ATATÜRK'ÜN NUTKU'nu BİLE BASTIRMAYAN TÜM DEVLET DAİRELERİNDEN PARALARDAN RESİMLERİNİ KALDIRAN) İNÖNÜDÜR.
(Nutku iktidar olunca Menderes bastırmıştır)