- 691 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Hayra Çağıranların Birlik ve Beraberliği
Din ahlakından uzak yaşayan toplumlar, bugün içine düştükleri ahlaki çöküntüden kurtulabilmenin, barış ve huzuru hakim kılmanın yollarını aramaktadırlar. Bu konuda yol gösterici olabilecek özelliklerde olanlar, yalnızca Kur’an ahlakını yaşayan samimi müminlerdir. Değişik ülkelerden, değişik dillerden, ırklardan ve topluluklardan bu bilinçle hareket eden müminler dünyanın her yanında Kur’an ahlakını anlatmak için çaba göstermektedirler. Bu ciddi çaba sonucunda yeryüzünde Müslüman sayısı her gün daha da artmaktadır.
Dini değerleri yok etmeye çalışan görüş ve felsefelere karşı fikri mücadele içinde olan insanları takdir etmek ve bu mücadelenin çapını daha da büyütmek, destek olmak için inananların birlikteliği zorunludur. Birlik ve beraberlik içinde mücadele etmek Allah’ın inananlara buyruğudur:
"İnkâr edenler birbirlerinin velileridir. Eğer siz bunu yapmazsanız (birbirinize yardım etmez ve dost olmazsanız) yeryüzünde bir fitne ve büyük bir bozgunculuk (fesat) olur. " (Enfal Suresi, 73)
Bu birliğin sağlanamaması durumunda yeryüzünde gerçekleşebilecek karanlık ortamın aksine, hayra çağıran topluluğun bulunması Allah’ın yardımı ve desteğiyle huzur, barış ve aydınlığı kazandıracaktır.
Ey iman edenler, eğer siz Allah’a (Allah adına İslama ve Müslümanlara) yardım ederseniz, O da size yardım eder ve sizin ayaklarınızı sağlamlaştırır. (Muhammed Suresi, 7)
Bediüzzaman da bu konuda şu uyarılarda bulunur:
“Ey ehl-i iman! Zillet içinde esaret altına girmemek isterseniz, aklınızı başınıza alınız. İhtilafınızdan istifade eden zalimlere karşı, "Ancak inananlar kardeştir" (Hucurat Suresi, 10) kutsal kalesinin içerisine giriniz, korununuz. Yoksa ne hayatınızı muhafaza ve ne de hukukunuzu müdafaa edebilirsiniz. Malumdur ki iki kahraman birbiriyle boğuşurken, bir çocuk ikisini de dövebilir. Bir tartıda, iki dağ birbirine karşı tartılırsa, bir küçük taş dengelerini bozup, onlarla oynayabilir. Birini yukarı, birini aşağı indirir.”
Sonuç olarak; müminlerin tüm imkanlarını birleştirerek yapacakları fikri mücadelede hizmet ne kadar fazla olursa, şeytanın sisteminin çöküşü de o kadar hızlı gerçekleşecektir.
Allah’a ve Resûlü’ne itaat edin ve çekişip birbirinize düşmeyin, çözülüp yılgınlaşırsınız, gücünüz gider. Sabredin. Şüphesiz Allah, sabredenlerle beraberdir. (Enfal Suresi, 46)
Fuat Türker, Haber Hilal
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.