- 1672 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Savaş Üzerine Aforizmalar(Derleme)
ÖNEMLİ:Aşağıdaki sözler internet ortamından derlendiği için bazıları karşılarında yazan kişiye ait olmayabilir.O nedenle bu aforizmaları kullanacak kişilerin bu ihtimali gözönünde bulundurmaları ricasıyla...
***
Alain : düşmanımı bağışlarsam düşman diye bir şey kalmaz.
Alparslan : savaşı, sonunda zafer olduğu için seviyorum.
Anonim : Bir yiğidi bir it öldürür.
Arthur Koestler : Yalnızca gelecek on yılı değil,on bin yılı mikroplarla ve bombalarla birlikte yaşamamız gerekecek.
Atatürk : Fikirler cebir ve şiddetle, top ve tüfekle asla öldürülemez.
Atatürk : harp zorunlu ve kaçınılmaz olmalıdır. Milletin hayatı tehlikeyle karşı karşıya kalmadıkça harp bir cinayettir.
Atatürk : zafer "Zafer benimdir" diyebilenlerindir.
Baraccico : kan dökenin kanı temiz kalmaz.
Benjamin Franklin : barış bile, büyük ücretlerle satın alınır.
Benjamin Franklin : savaşın iyisi , barısın kötüsü yoktur.
Buckel : yurdu savunmanın en ucuz yolu eğitimdir.
Burke: savaş, bulduğu ülkeyi bir daha bırakmaz.
Can Dündar : Önemli değil kaç kez yenildiğin, önemli olan kaç yenilgiden sonra yeniden doğrulabildiğin.
Cemil Meriç : Münakaşada zafer mağlup olanındır, yenilmek zenginleşmektir.
Cenap Şehabettin : Güç olan kahramanca ölmek değil, kahramanca yaşamaktır.
Chateabriand : Hiçbir şey silahla kazanılan zafer kadar geçici değildir.
Cicero : savaşta yasalar susar.
Claudius : zafer zafer değildir; yenilen düşman yenilgiyi kabul etmedikçe.
D.Deluzy: düşmanı affetmek,dostu affetmekten daha kolaydır.
Dale Carnegie: düşmanlarından yapmak isteyecekleri bir lütuf iste ki gururları tatmin olsun.
Dryden: savaşta bütün gecikmeler tehlikelidir.
Edward Estlin Cummings : Gece gündüz sizi başkalarına benzemeye zorlayan bir dünyada kendiniz olarak kalabilmeyi başarmak, hayatın en zorlu savaşını vermek demektir.
Emerson : Bir tek düşmanı olan, her yerde onunla karşılaşır.
Emil Michel Cioran:Her put düşmanı gibi ben de ilahlarımı, döküntülerine kurban etmek için kırdım.
Emil Michel Cioran:İntihara meyilli olmak, yasalara saygılı pısırık katillere mahsustur; öldürmekten korktuklarından, kendilerini yok etmeyi düşlerler, cezalandırılmayacaklarından emin olarak...
Erdal Bilallar: kahramanlar yapılması gerekenleri ne pahasına olursa olsun yapanlardır.
Gerhart Hauptmann:Ruhu öldürmek, cismi öldürmekten daha büyük bir cinayettir.
Grillpazer :Zaferin büyüklüğü, mücadelenin zorluğu ile ölçülür.
Hegel : mücadele,büyüyüp gelişmenin yasasıdır.
Hobbes : Devlet,insanın ana eğilimi bakımından bir tehlike olan “herkesin herkese karşı savaşması” durumuna bir son vermek için kurulmuştur.
Julius Ceasar :Zaferlerin babaları çoktur, mağlubiyetlerin ise hemen hiç yoktur.
Kafka : Gerçek düşmandan sonsuz bir cesaret akar içinize
Kemal Sayar:Bir kelebeğin kanat çırpışının fırtınalar çıkardığı bir dünyada, tarihi kahramanların yaptığını sanmak ne büyük bir aptallık!
Kipling: Hayat, zafer ve felaketle tanışmak ve bu iki sahtekara da eşit davranmaktır.
Konfüçyüs : Daima kendi yararını gözönünde tutmaya çalışan kimse pek çabuk düşman kazanır.
Kurt Vonnegut :Birini öldürmeden önce, geniş ve güçlü bir çevresi olup olmadığını öğrenin.
La Fontaine: Hiçbir zafere çiçekli yollardan gidilmez.
Lao-tzu :Başkalarına karşı zafer kazanan kuvvetlidir,kendi nefsine karşı zafer kazanan ise kudretlidir.
Lessing : düşmana bir adım daha yaklaşmak kılıcın kısalığını ortadan kaldırır.
Lord Halifax :Özgürlük için mücadele eden halk, çoğunlukla karşısında yeni efendiler bulur.
Montaigne : silahların gürültüsü, yasaların sesini boğar.
Napolyon : düşmanınız hata yaptığında sakın onu durdurmayın.
Napolyon : En korkulacak an zafer anıdır.
Napolyon: zafer , iradededir.
Nietzsche : Nizami : yeryüzünde iki kuvvet var: kılıç ve zeka. Çok zaman kılıç, zeka ile mağlup edilmiştir.
Pablo Neruda : Biz şairler nefretten nefret ederiz ve savaşa karşı savaşırız.
Paul Valery : Gerçek düşmanlarımız, sessizdir.
Pythagoras : Yeminini tut,yeryüzünde büyüklerine ve kahramanlarına saygı göster,ayinlerini ihmal etme.
Sadi : düşmanın tatlı sözlerine aldanma, balın içinde zehir de bulunabilir.
Sadi : Fareyi tutarken kedi aslandır, kaplanla savaşınca fareye döner.
Sadi : Öfkenin ateşi önce sahibini yakar, sonra kıvılcımı düşmana ya varır ya varmaz.
Şehabeddin Ahmed İbşihi : Kuvvetini iradesinden alana düşman yanaşamaz.
Temel demirer : Sert olup kırılmayı tercih ederim, düşman karşısında eğilmektense.
Türk Atasözü : düşmanın eline kılıç verilmez
Türk Atasözü : düşmanın karınca gibi ise sen onu fil gibi san.
Vauvenargue : kahraman için asıl şeref yabancıları aç koyup sefalete düşürmek değil, devleti uğrunda açlığa da sefalete de katlanmaktır. Çevresine ölüm yaymaz, meydan okur.
Victor Hugo : Kurdu kurtaran koyunları öldürür.