SALYANGOZ ve MİNİK SERÇE
Minik Serçe ;soğuk kış günlerinin geride kalmasıyla,yuvasından çıkmış;ilkbaharın,sıcağın,güneşin tadını çıkarmak için gökyüzünde uçmaya başlamıştı.Parklar,ağaçlar,çiçekler,kuş sesleriyle dolmuştu.Minik Serçe,keyifle şarkılar mırıldanarak;güvercinleri,kumruları,martıları selamlayarak uçmaya devam etti.Biraz kanatlarını dinlendirmek için bir elma ağacının yapraklarına kondu.Huzurla ilkbaharın güzel kokusunu içine çekip,etrafı seyrederken;bir hışırtı duydu.Elma ağacının dallarının birinde bir Salyangoz üzgün üzgün oturmuş etrafı süzüyordu.Minik Serçe Salyangozun yanına giderek;merhaba dedi.Neden bu kadar üzgünsün?Salyangoz,Minik Serçe’ye dönerek;ben de senin gibi uçmak istiyorum dedi.Bembeyaz bulutların arasında kanat çırparak masmavi gökyüzünde kaybolmak istiyorum.Kuş bakışı da olsa bir an da herşeyi görebilmek ve istediğim yere hızla gidebilmek istiyorum.Minik Serçe kanatlarından biri ile Salyangoza sarılarak,haklısın dedi.Biz kuşlar özgürce gökyüzünde uçabiliyoruz.Herşeyi tepeden görebiliyoruz.Fakat unuttuğun bir şey var.Mevsim her zaman ilkbahar ve yaz olmuyor.Sonbahar ve kışın yağmurlar yağmaya başladığında,fırtınalı ve rüzgarlı havalarda biz kuşlar çok güç dönemler yaşıyoruz.Eğer bir yuvamız yoksa kanatlarımız bizi rüzgar ve yağmurdan koruyamıyorlar.Biz tüm canlılar doğanın birer mucizesiyiz.Her birimiz kendine has özellikleri ile biricik ve diğerlerinden farklıyız.Örneğin siz Salyangozlar yolda veyahut bir ağaç gövdesinde yürürken arkanızda yıldız yıldız izler bırakıyorsunuz.
Böylece kaybolmuyor,evinizden fazla uzaklaşmış olsanızda yolunuzu rahatlıkla buluyorsunuz.Yazın,güneşin boğucu sıcak günlerinde;kışın yağmurlu ve rüzgarlı günlerde sırtınızda ki sert kabuğun içine gizleniyor ve kendinizi koruyorsunuz.İster toprakta,ister bir ağaç gövdesinde veya bir duvarda özgürce yürüyor,dolaşıyor ve yeni yerler keşfediyorsunuz.Senin benim gibi kanatların olmayabilir;ama sende ki bu özellikler de ben de yok.Kendinle barışık olursan,hayat daha güzel ve anlamlı olur arkadaşım dedi.Salyangoz,Minik Serçe’yi yanağından öptü.Galiba haklısın dedi.Ben kendimi boş yere üzmüşüm.İkimiz farklı hayvanlarız.Ve kendimize ait farklı güzelliklere sahibiz.Beni bilgilendirdiğin için teşekkür ederim dedi.Ve birlikte keyifle elma ağacından elma yemeye başladılar.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.