- 1086 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
PETROL OYUNU
Türkiye’nin çok zengin petrol kaynaklarına sahip oldu konusunda herkesin hemfikir olduğu aşikardır. Bunu bilmeyenimiz yok. Fakat ‘Türkiye’de petrol yok, olan az miktarda petrol de çok derinde’ söylentileri ortada. Yahu akıl-mantık işi mi diye sormak geliyor içimden. Sınırlarımızdan birkaç metre ilerde petrol üst tabakadayken ülkemiz sınırlarına gelindiğinde haddinden daha fazla derine kaçıyor. Allah Allah… Ya madem yok denecek kadar az, madem çok derinde Allah’ın Amerikalısı, Almanı, İngilizi neden onca para harcayıp sondaj yapıyor? Yanıtı çok kolay: Adamlar rezervleri önce tespit ediyorlar sonra da zamanı geldiğinde tam olarak söz sahibi olarak açmak üzere beton döküp kapatıyorlar.
Ne zaman mı zamanı gelecek?
Büyük İsrail Devleti Kurulunca…
Bu petrolün Türkiye tarafından kullanılmasını engellemek çok da kolay olmamalı tabi ki.
Formül açık ve net:
P-etrol
K-ullandırmama
K-lavuzu
Yıllardır canımızı acıtan, ocakları söndüren Güneydoğudaki terörün nedeni budur işte..
Haber bültenlerinde yakalanan ve etkisiz hale getirilen pkk lıları duyuyoruz yada ele geçirilen mühimmatları. Şimdi soruyorum size:
Pkk ya silah götürürken yakalanan bir araç duyduk mu hiç? Uzaydan mı iniyor bu silahlar?
Olur mu öyle şey ? Tabi ki öyle bir şey yok. Bütün silahlar İsrail tarafından Mossad kontrolünde sağlanıyor. Bu hedefe ulaşması konusunda İsrail’in en büyük destekçisi ve yardımcısı ABD…
Peki neden?
Evet bildiniz… Petrol.
30 yıllık bir petrol rezervi kaldığı söyleniyor dünyada.
Neymiş? ABD Irak’ta çok kan kaybettim çok can kaybetmiş. Elinde olsa bir gün daha durmadan çıkarmış. Hadi ya.. Irak’ta yaklaşık 4000 kaybı var adamların. Evet sadece 4000. Karşılığında elde ettiği ne mi? Dünyanın en büyük petrol rezervleri. Peki siz olsanız bunca uğraştan, bunca elde edilen ganimetten sonra çıkar gider misiniz? Tabiki de hayır. Onlar da çıkmayacak. Irak’a barışı getirip misyonunu tamamladılar. Şimdi sıra Orta Doğu’yu İran’ın nükleer silahlarından temizlemeye geldi. Çıkmaması için bir neden işte size. Çünkü petrol dünyada şu anda en büyük sorun.
Bir düşünün:
Dünyada askeri başta olmak üzere birçok sistem petrol üzerine kurulu. Bahsedildiği gibi 30 yıl sonra tükendiğinde bu yakıt, yerine kullanılacak bu kadar yaygın yaygın başka herhangi bir enerji kaynağı mevcut değil. Bu şu demek oluyor:
30 yıl sonra kimin elinde petrol varsa dünyanın hakimi o olacak. Kimin petrolü varsa onun uçağı uçar, tankı çalışır…
İşte bu yüzden ABD kendi sınırları içinde, Alaska’da bulunan petrol rezervlerini kullanmak yerine kendi sınırları dışındaki petrol kaynaklarının derdinde.
Şimdi asıl bizi ilgilendiren nokta:
Gelecekte petrolün yerine kullanılması kuvvetle muhtemel olan bir diğer enerji kaynağı: Hidrojen. Fakat bir sorun var işin bu noktasında. Hidrojen yanarken çok güçlü bir enerji açığa çıktığı için çok sağlam ve bu ısıya dayanabilen yakıt tanklarına ihtiyaç var. Bu yüksek ısıya dayanabilen tek maden: BOR…
Bilindiği gibi dünya bor rezervlerinin tamamına yakını TÜRKİYE’de.
YORUMLAR
Engin Bey'in yorumuna katılıyor ve ben de şöyle diyorum: sağımızda ve solumuzdaki ülkelerde petrol var. Biz Türkiye olarak ortada kalıyorsak ki kalıyoruz.
Petrol yatakları da yeraltı suları gibi kaynaklardan oluşuyorsa, akan kaynak Türkiye'den geçmiyorsa gökten zembille geçirmeleri lazım ki, bu da mümkün değil.
Türkiye de petrol yok nidalarına çocuklar bile güler, güleriz de pek fazla gülmeden birileri bu petrolleri açığa çıkarsa da dışa bağımlı olmaktan artık kurtulsak derim.
Güzel bir yazıydı tebrik ederim.
saygılarımla...