- 1059 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
Solan Hayatlar..(Son)
İsmail’in kullandığı araba son sürat sollama yapan kamyonun altına girdi..İsmail ve Kerry, olay anında, son nefeslerini verdiler...Ferit Bey karısı Selma Hanım’a sarıldı..İki bedeni hastanede zor ayırdılar..İkisi de hastaneye giderken, yolda, hayata gözlerini yumdular..Kerry’nin ailesi, kızlarının cenazesini, almak istediler ve İngiltere’ye götürdüler..
Aysun, annesine, babasına ve erkek kardeşine bir oda yaptı..Fotoğraflarını, duvara astı..Günler haftaları, haftalar ayları, kovaladı..Aysun, dipsiz, kara bir kuyuya yuvarlanırken, yanındaki kocasını ve oğlunu da sürüklemeye başladı..Birkan çok sevecen, ilgili bir eş olmasına rağmen, bir müddet sonra, ailece felakate doğru sürüklendiklerini hissetmeye başladı..Çünkü Aysun, o odadan, hiç dışarıya çıkmıyor, gün geçtikçe, bir çiçek gibi soluyordu..Birkan, bu duruma nasıl müdehale edeceğini bilemiyor..aralarındaki kalın duvarı, aşamıyordu..
Birkan, Aysun’un arkadaşlarından yardım istedi..Onu, bu bataktan çıkarmamız için bana yardım edin, tek başına, başaramayacağımı hissediyorum, dedi..
Günlerden bir gün, Aysun’un arkadaşı, yaşlı teyzesi ile ziyarete geldi..Biligili, farklı düşünen, etkileyici konuşan Adile Teyze, Aysun’a,
-Bak kızım, üzüntü üzüntü getirir..şu lafı hiç unutma "Allah, herkese bir kötülük, bir iyilik sunacak..her kim ki, kötülüklerde isyan eder, daha çok üzülürse onun üzüntüleri, kötülükleri hiç bitmeyecek"..Sana gelen kötülük bu..Allah’tan geldi..Şimdi sen, ya durumu devam ettirip devamlı kötülükleri üzerine çekersin ya da son verdirirsin .. herşey senin elinde.. Ya eşine, çocuğuna, bir şey olursa..Ya sana felç gelip yatağa bağlı kalırsan..Ya eşin bir kaza geçirip kötürüm olarak şu koltuktan kalkamasa..
Bunları daha da çoğaltabilirsin..Tabii ki, üzüntün büyük..Yapacak bir şey yok..Senin elinden gelebilecek bir şey var..O da anneni, babanı daha fazla üzme..Onlar senin üzüntünle orada azap çeker...Toparlan..Önce de şu odayı dağıt..Mabet gibi.. olmaz böyle bir şey ..bu oda boşalmadıkça, kalkmadıkça sen de iyi olamazsın...dedi..
Aysun afalladı...İlaçların tesiri ile şaşkın bakışları daha da ürkekleşti..Ama dikkatle dinledi..Adile Teyze, bu şaşkınlıktan istifade ederek, evdekilere emirler vererek,
-Yataklar için hemen eskici çağrın..Dağıtın bu odayı..Olmaz..burası evin neşeli bir odası olacak..ki, annenler de neşeli yatsın...diye haykırdı..
Eskici geldi..tüm yataklar, örtüleri, komidinleri, halılar verildi..
- Resimleri de bir müddet kaldır, benim güzel kızım..Zamanı gelince, ki o zamanı sen tesbit edersin zaten..O zamana kadar, bir çekmecede dursun..diye devam etti, Adile Teyze..
Birkan, Aysun’un başını omzuna yaslattı..Sessizce döktüğü gözyaşlarını elliyle sildi..
Zaman, herşeyin ilacı oldu..Aysun’la Birkan’ın bir oğlu daha oldu..Aysun, Birkan’a daha da bağlandı..bu kötü günlerinde onun desteği olmasa idi altından,kalkamayacağını biliyordu..Adile Teyze’yi ölene kadar hep ziyaret etti...O, annesinin elçisiydi, zira..
Gün geldi eğlendi..gün geldi gezdi..gün geldi neşelendi....ama artık, hiçbir zaman eskisi gibi içten, coşkulu olamadı..
Son..
YORUMLAR
Solan hayatlar isimli öykünüzü bir çırpıda arka arkaya okudum, kaleminize sağlık; umarıml başka konularda devamı gecektir...
feray soydan
Sevgilerimle
FERAY'IMM ÖYKÜ ÇOK GÜZEL GİDİYORDU ARKADAŞLAR HAKLI UZATABİLİRDİN..
ANLATIM VE İFADELER ÇOK BAŞARILI
ZAMAN HERŞEYİN İLACI DERLER..
ACILAR KÜLLENİR AMA HİÇ BİR ZAMAN SÖNMEZLER, ÜZERİ ÖRTÜLEMEZ..
KUTLUYORUM BU BAŞARILI ÖYKÜNÜ VE DEVAMINI BEKLİYORUM
SEVGİMLE KAL...
feray soydan
sevgimle kal
Öykünüzü bitirmekte biraz aceleci mi davrandınız?
Güzel gidiyordu aslında. Keşke biraz devam ettirip olayları daha çok yaşatsaydınız bize.
Her ne olursa olsun hayat yine de devam ediyor ve biz tüm acılara rağmen yaşantımıza kaldığımız yerden devam etmeliyiz yazının ana fikriydi.
saygılarımla...
feray soydan
Biraz acele mi bitti, yoksa bana mı öyle geldi.Yine de güzel bir son arkadaşım. Sonu güzel bağlamışsınız, tebrikler.
Acıklı öyküler insanı hep üzer, içim burkularak okudum. Ellerinize sağlık, yeni öykülerinizde buluşmak üzere ,sevgi ve selamlar.
feray soydan
Yeni paylaşımlarımızda buluşmak üzere sevgilerimle..
Feray Hanım çok hüzünlü bir öyküydü. Ölümü kabullenmek çok zor. Güçlü kaleminizi kutlarım. Sevgilerimle..
feray soydan
Sevgilerimle