Yabancı
Gün hükmünü yitirmiş. Karanlık sinsi yüzünü göstermişti. Tıp kesilen tabiat anaya börtü böçüde ayak uydurmuşştu. Arada ele avuca sığmayan rüzgar sessizliği bozmak istesede herkes çoktan uykuya dalmıştı. Soluk cemalini gösterip göstermemekte kararsız kalan ayın çılız ışığında, bir gölge karanlık gibi sinsi adımlarla yaklaşıyordu. Önüne çıkan ilk örenin arkasına saklanıp çevreyi kolacan etti. Kimdi bu gizemli yabancı?. Kimse bilmiyordu. Bir süre çevreyi kolacan eden yabancı, karanlıktan istifade obaya daldı. Ortalık okadar huzurluydu ki canavarı andıran çoban köpeklerinin kıclarında, sahipleri gibi pireler uçuyordu. Korkudan kalbi güm güm atsada yabancı elini kolunu sallayarak obada geziniyordu. Sonunda obanın dışındaki evi gözüne kestirdi. Karanlıktan istifade evin cevresinde bir tur attıktan sonra, avlu kapısını sessizce açıp içeri süzüldü. Heycandan eli ayagı titriyor soğuk soğuk terliyordu. Evin arkasına dolanan yabancı küçük pencereye vurmayla vurmama arası yavaşca dokundu. Ardından bunu bir kaç defa daha tekrarladı.
Çılız ayın altında pencere yabancıya aralandı. O an gece bile solugunu tutmuş olacakları izliyordu. Saçları beline inen,gözleri bir ceylanın gözlerini andıran ürkek bir kız biraz bekle manasında bir el işareti yapıp içeri girdi. Dışardaki yabancı gibi evin içinde gölge gibi gezinen kız yan odanın kapısını yavaşca araladı ve yer minderinde uyuyan gence baktı. Genc soluksuz bir uykuya dalmış gibiydi. Araladığı kapıdan sessizce içeri süzülen kız, köşedeki divanda uyuyan küçük kıza yöneldi. kendi küçüklüğünü anımsatan bu küçük kızın saclarını okşayıp doyasıya kokladı. Ardından divanın altına gündüzden sakladığı çıkını almak için egildi. Tam o sırada yer yatagında yatan genç içini çekti bu içli bir iç çekişti. Göz göze gelip bir süre bir birlerine bakan gencler işin tılsımı bozulmasın diye susmayı tercih ettiler. Yer yatagındaki gencin sırtını dönmesiyle göz yaşlarına boğulan kız, küçük çamdan dışardaki yabancıya koştu. O gün karanlık, solgun ay ve tabiat ana yıllardır bir birini seven bu iki gönülün bir leşmesi için iş birliği yaptı.
Bir birini hasretle kucaklayan sevdalı gönüller, karanlığa karışıp obadan ayrıldılar.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.