- 758 Okunma
- 9 Yorum
- 0 Beğeni
Güzel Hasletlerimize Ne Oldu?
İki gün önce akşam haberlerini izliyorum. Oldukça yaşlı bir hanımın, emekli maaşını çektikten sonra, yine bir hemcinsi tarafından, yardım vaadiyle, nasıl maaşını çaldırdığını, apartmanın güvenlik kamerası tespitleriyle izledim. İçim sızladı…Annesi yaşında bir kadına bunu yapabilmesi, annesi hayattaysa ona da hiç acımadan aynisini, hatta acımasızca daha kötüsünü yapabileceğini düşündürdü.
Bir başka gün, yine yardım vaadiyle, bankamatikte emekli maaşını, torunu yaşında bir gence kaptırıp, hüngür hüngür ağlayan bir dedeyi içim ezilerek izlemiştim.
Bir hafta önce, mahallemizde yüzü aşina olan, yaşlı bir bayan önümü kesti, evine kahve içmeye gelen bir kadın tarafından nasıl soyulduğunu anlattı.
Neler oluyor bu insanlara?
Bu zulümleri yapan, yardım edeceği yerde, hiç acımadan para için, bin türlü akla gelmedik dalavereyle, üstelik yaşlı, muhtaç kimselere bu eziyeti reva görenler, benim ülkemin insanı olamaz, olmamalı diye düşünüyorum.
Mezarlarında, toprağa karışmış kemikleri sızlıyordur ecdadımızın!
Onlar ki, kendisi sabah bir şeyler sattıysa gelen müşteriyi, komşusu henüz siftah yapamadığı için, oraya gönderen kalbi merhametli, esnaflık adabına uyan, bir mahalle içinde, komşuluk haklarına, akrabalık hakları gibi önem verenlerdi.!
Komşunun çocuğuna kendi evladı gibi sahip olup, yanlış bir iş yapmasına engel olanlardı.
Onlar ki, komşusu açken kendi uyuyamayan, onların derdiyle dertlenenlerdi!
Neler oluyor, bir çok güzel ahlakı, hamaseti, merhametli olmayı, koruyup kollamayı, yardımı seven bu insanların nesline!!!
Çıkarcı, neme lazımcı, acımasız, merhametsiz, büyüğüne saygı, küçüğüne sevgisi olmayan bu insanlar nasıl bu hale geldi?
Her insanın başına bir polis dikilemez. Vicdanında herkes kendi kendinin polisidir.
Yüce Yaratıcısına olan sorumluluğundan, kötü işlere eli varmaz, varmamalı.
Evlatlarını yetiştirirken, atalarımız neleri eksik verdi, bu sorumsuz, vicdansızlar güruhunu yetiştirmek için.
Allah sevgi ve saygısı, ona karşı hepimizin sorumlu olduğu, hesap mizan kurulduğunda bütün güzel amellerin mükafatlandırılacağı gibi, sorumsuzca yapılan yanlış ve hatalı işlerin, Yüce divanda yargılanıp, o ulu dergahtan ceza göreceği anlatılmadı.
Hiç kimsenin olmadığı yerde bile, bizleri görüp gözetenin olduğu, Ona karşı bir gün hesaba çekileceğimiz anlatılmadı.
İnsanoğlu nasıl ki sevdiği, saygı duyduğu bir kişinin sevdiği işleri yapıp, onu mutlu etmeye onu sevindirmeye uğraşırsa, sevdiği saygı duyacağı Rabbinin hoşuna gidecek amelleri yapmaya uğraşması öğretilmeli, gerçek bir mümin nasıl olunur, Yaradanın rızası nasıl kazanılır, öğretilmeliydi.
Bizler ne zaman ki, Allah sevgisini, onun emirlerinin bizlerin dünya hayatını nizam ve düzene koyacağını öğretmekte gevşek davranmaya başladık, sorumsuz, merhametsiz vurdumduymaz, vicdansızlar arttı.
İyi aile terbiyesi, eğitimi almış, karakter sahibi, namuslu vicdanlı insanlarımız, çok şükür hala çoğunlukta.
Haram yerden, çalıp çırparak kazandıklarıyla çoluk çocuk büyütenler, bunun cezasını kendileri de daha dünyada görüyorlar.
Gazetelerin üçüncü sayfa haberleri ana babasını para için kesen, kendi çocuklarına dilimin söylemeye varmadığı kötülükleri yapanlar, hep Allah (C.C.) sevgi ve korkusu verilmeden, haram lokma ile büyütülen kişilerle dolu.
Çocuklar sadece bir robot gibi karınları doyurulup, barınma imkanları sağlanarak büyütülmemeli. Onların, iyi birer Müslüman, kaliteli insanlar olarak yetiştirilmesi için, manevi değerlerimiz anlatılmalı.
Bencillikten uzak, paylaşımcı, insan ve hayvan sevgisi ile dolu, vicdan sahibi bireyler olarak, Rabbini seven, onun emir ve kurallarının önemini kavrayan bireyler olarak yetişmesi, bizlerin görevimiz olmalı
Yaratılanı severim Yaratandan ötürü düsturu, yol gösterici olmalı.
Her şeyin para olmadığı, manevi değerlerimizin ulus olarak bizleri birbirimize kenetlediği, unutulmamalı.
Yolda gördüğümüz, yaşlı olsun genç olsun, yardıma muhtaç kişilere canla başla yardım etmemiz gerektiği öğretilmeli.
Tabii bu kadar kötü örnekten sonra, insanlar da yardıma gelenlere ne kadar inanabilir, orası da düşündürücü.
Bir trafik kazası oluyor, millet canının derdinde, yardım maksadıyla o insanları soyuyorlar.
Çok uzattığımın farkındayım, okuyanı sıkmamak adına kısa tutmaya çalışsam da dert büyük olunca bitmiyor anlatılacak olanlar.
‘Bir dokun, bin ahh işit kasey-i fafurdan’ misali sıkıntı çok, anlatılacak dert çok, şimdilik bu kadarla yetinelim.
Hayırlı nesiller yetiştirmekte yarışalım, hepinize hayırlı Cumalar!
YORUMLAR
Değerli Handan Hanım
Saydığınız kaybolan hasletlerimize bir örnek de ben ekleyeyim müsaadenizle. Hani bir ahde vefa duygumuz vardı ya, sağ olsunlar “ahde-vefa duygumuza da virüs bulaşmış, sizlere ömür, Allah hayretsin.
Gözümüz aydın olsun, bu akşam bir belediyemiz 70 bin kişilik iftar sofrası hazırlayarak “görmemişin oğlu olmuş” kategorisinde Guines rekorlar kitabına girmiş.
Hem din hem de gönül kardeşi olduğumuz dost bir ülkenin şu mübarek ayda sel felaketi nedeni ile maddi, manevi çok, çok zor durumda olmasına rağmen. Öyle ki Ramazanları var iftarları yok, oruçları var sahurları yok. Öyle ki bu insanlar Kurtuluş Savaşında elde, avuçta, cepte, çoluğun, çocuğun rızkı demeyip neleri varsa nakide çevirip bize yollamışlar.
Yazıklar olsun o belediyeye, o belediye başkanına, sebep olanlara. Bir kere, üç kere, beş kere, onbeş kere yazıklar olsun. Televizyonda şöyle bir izledim çoğu tuzu kuru insanlara “hayır” adı altında hayır olduğu bile şüpheli magazinsel bir soytarılık. İftar sonrası 70 bin kişinin su ve yemek artıklarından bir 70 bin kişi daha doyar.
Hani hayırın mahremiyeti, hani israf haramdı, hani kardeşi açken tok yatan bizden değildi. Yazıklar olsun, Allah ıslah etsin.
Duyarlılığınız için yürekten tebrikler
Hayırlı Ramazanlar, selamlar, saygılar
Her insanın başına bir polis dikilemez. Vicdanında herkes kendi kendinin polisidir.
Evet.
Yukarda Allahtan da mi korkmuyorlar bilmiyorum.
Utanc ülkesi olmus dinden imandan cikmislar mübarek günler bile durduramiyorsa daha da kötüye gidecek demektir.
Hadi onlar da yoksul diyelim böyle mi yapmak gerekiyor.Bugün birinin hakkini yesen yarin burnundan gelir.
Bunun cesitli örneklerini görmüstür insanlar.
Nicin ibret almiyorlar bilinmez.
Yüregine saglik sevgili Handan.
Haberlerde gördügümüz okadar sey oluyor ki insan insanliktan utaniyor.
Sevgilerimle
handan akbaş
Konu güzel ve iyi harmanlanmış.
Aralıklar okumayı kolay kılmış.
İçerik tamamen doğru ve güzel örneklemelerle destekli.
Tam Puan.
Saygılar.
handan akbaş
Teşekkür ediyorum, selam ve saygılar.
ALLAH'IN kulu olmakla onu gerçek manada tanımak arasında'ki fark burada.... inanmak ve yaşamak. yaşanılmayan inanç sonuçu acı ve felaket....
duyarlı olmanızdan dolayı sizi kutlarım...
handan akbaş
Ne kadar güzel bir konuya parmak basmışsınız..ve de çok akıcı bir dille anlatmışsınız..Kutluyorum..
Sevgilerimle
handan akbaş
sEVGİLİ ARKADAŞIM, BU ANLAMLI YAZINIZI ÜZÜLEREK OKUDUM. MAALESEF, ÜLKEMİZİN DURUMU HER GÜN KÖTÜYE GİDİYOR. İNSANLARDA, VEFA, ACIMA BE ADALET DUYGUSU KALMAMIŞ. BU DA SANIRIM MANEVİYATIN KÖRELMİŞ OLMASINDAN KAYNAKLANIYOR. BUNA BENZER BİR OLAY DA ANNEMİN BAŞINA GELMİŞTİ. 2000 YILINDA, EMEKLİ MAAŞINI YANİ ÜÇ AYLIĞINI, BANKADA ÇALDIRDI. SUÇLULARI TEŞHİS ETMESİNE KARŞIN SONUÇ ÇIKMADI. ANNEM BAŞTA OLMAK ÜZERE EPEY BİR SIKINTIYA SOKTU BİZLERİ. ALLAH ISLAH ETSİN DİYORUM. SEVGİLERİMLE ...
handan akbaş
Sevgi ve selamlarımla.
Her cümlen ayrı bir ders bizlere ama, keşke insanlıktan nasibini alamamış o insan bozuntularına da bir ders veren olsa...Gerçi Yaratan onlara gereken dersi elbet verecek ama...
Kutluyorum duyarlılığını sevgili arkadaşım
Sevgiler...
handan akbaş
Benim de kanım donuyor böyle haberleri duydukça.. İnsanlık adına büyük bir ayıp. Allah kötülerle karşılaştırmasın. Teşekkürler duyarlı yüreğiniz için. Sevgilerimle...
handan akbaş
ANLAMLI YAZINIZI OKUDUM , BU TÜR OLAYLAR , SORUMSUZLUKLAR HEPİMİZİN CANINI YAKIYOR.
ÇOK KÖTÜ BİR TOPLUM OLUP ÇIKTIK
NE MERHAMET DUYGULARI NE İNSANLIK HİÇBİR ŞEY KALMADI
ALLAH SONUMUZU İYİ ETSİN..
PAYLAŞIMINIZ İÇİN ÇOK TEŞEKKÜRLER, SEVGİLERİMLE..