Anka kuşunun babası III
Anka kuşunun babası, uzun süren bir sessizlikten sonra başladı konuşmaya;..
İçinden çıkılmaz dertlere düşürdüğünüzde ,kendinizi hep zamana saldırtırsınız..Hiç bir zaman kusurlarınızı görmez kabullenemezsiniz sizler..Haksızlığınızı farketsenizde haklılığınızı ispat için çırpınıp durursunuz. Doğaya bakın bir..Bahar da ne kadar güzelse ,sonunda da öyle güzelleşir..Sıralanarak zaman aralarına. Sizlerse hiç değişmeyeceğiniz yanılgılarınıza tutunmak isterken bir dala o dalın sizi taşıyıp taşıamıyacağını,yürüdüğünüz zeminin kayganlığını,hiçbir şeye hakim olamayacağınızı farketmeden uçarsınız kanatlarınızın yetişemeyeceği ufuklara doğru..
İçinden en çıkılmayan şey "sevda"dır dedi Anka kuşunun babası, bilgeliğin verdiği eminliğinle.Bir gül dalını görmeden asla konmayın, dedi dalına.Bunu bülbüllere söyledi.Sırayla her kuşun yaşam coğrafyasında ki şartları belirleyerek her kuşun ,sevda karşısında hangi dala konması gerektiğini ,bir bir anlattı tüm teferruaıyla..Martının denizlerde mutlanacağını,serçelerin saçak altlarında sevişebileceğini,yükseklerde uçan kuşların, alçaklarda uçanlarla asla bir beraberliklerinin olamayacağını acı da olsa söylemekten çekinmedi..Kuşlar; kanatları düşük dinlediler..Gerçekleri hayallerinin aralarında kaybolup gitmişti..Hayır dedi hayır.. Anka kuşunun babası.. Umutsuzluk ekmeyin hayallerinizine. Gerçek ile hayal arasında , hayalle gerçek arasındaki kadar bir ara vardır.. içinde..İki hayal arasındadır gerçek..Bunu görebilmeniz için çok kanat çırpmanız,çok ülkenin üzerinden uçmanız, hepinizin ayrı ayrı kendine ait koşullarıyla değerlendirmesi gerektir dedi.. ve sustu..
Kuşlar, bir daha ki toplantıya ne zaman geleceklerinin heyecanıyla, uçtular semalara....
YORUMLAR
Beilki bir gün!Sevdanın ışığına ulaşmak için bir bilseniz kaç geceyi öidürdük.Kaç şehirin üzerinde martılarla düş kurduk.Çağlayandan çağladılar aşk diyerek düşen sular!Sen can'ımdanda öte kıymetlimsin be güzelim diyerek.Sevda böyle bir şey mi Anka amca!Bundan sonra onu yaz.Nez