- 936 Okunma
- 10 Yorum
- 0 Beğeni
GÜZEL ÇORUM'UM
Çorum benim devamlı düşündüğüm ve çoçukluğumun geçtiği unutamayacağım şehirlerden biridir. Acı tatlı anılarım hep bu şehirdedir.
Çorum denildiği zaman babamla yaşadığım anılarım aklıma gelir.
Çorumda bir sene kaldıktan sonra Dodurga köyünde yaşamaya başladık. Çünkü maden oçağı Dodurga köyündeydi.
Beş aile yaşıyordu ve sevgiyle birbirlerine kenetlenmişlerdi.
Mutluluk adeta bu ailelerin yüzlerinden okunuyordu. Küçük yerlerdeki dostlukları herkes çok iyi bilir.
Fakat bu bir gerçektir ve bilinir ki mutluk uzun sürmez her mutluluğun arkası hüzündür.
Evet bu mutluluk tablosu maalesef çok uzun sürmedi babamı uykuda yakaladı ecel..
Biz Çorum’u yani Dodurga’yı tekettiğimizde küçüktük yani ortaokul talebesiydim. Çorum’u terkettik ve İstanbul’a taşındık ...
Seneler , yıllar geçti durdu ve bu günlere geldik.
15 gün evvel Amasya’ya düğüne gittik ve dönüşte eşime rica ettim beni Çorum’a götürmesini istedim , beni kırmadı yolu biraz uzatarak Çorum’a gittik. Şehre girdiğimizde kalbimin çarptığını hisseetim yıllar sonra özlemiyle yandığım şehrime gelmiştim.
İçim burkularak ve gözlerim nemli...
Önce saaat kulesini görmek istedim çünkü o kule daima gözlerimin önünden hiç gitmiyordu. Heyecan içinde önünde resim çektirdim.
Sonra Amasyalılar adında bir market vardı, alışverişimizi bu mağazadan yapardık. Amasyalılar nerede diye sordum çünkü şehir değişimiş ve büyümüş, Amasyalılar kapanmış yerine başka mağazalar açılmış .
Leblebici dükkanlarına gittik. Benim çoçukluğumdaki gibi değildi.
Ben açıkçası aradığımı bulamadım .O kokuyu bulamadım.Babamla indiğimde o şehrin çok güzel bir kokusu vardı maalesef artık Çorum istediğim gibi kokmuyordu.
Başka bir şehir gördüm. Sanki terkedilmiş...
Belki ben öyle hissettim. O küçük sakin şehir çok kalabalık ve kocaman olmuş .
Kısaca hayallerim yıkılmıştı. Aradığımı bulamadım, çok üzgün ayrıldım..ve üzgünüm...
çok sevdiğim şehrim benim için artık boştu..bomboş..
Şimdi bu eskiden aşık olduğum şehir için bir şiircik...
GÜZEL ÇORUM
Ömrüm seni özlemekle geçti
nasılda özlemiştim bir bilseydin
dağını, taşını
suyunu, havanı
Seni gördüm içim burkuldu
hayallerim yıkıldı
ah Çorumu’m ah...
ömrüm seni özlemekle geçti..
Leblebilerini kolye yapar
boynuma takar gezerdim
bir de Amasyalılar vardı,
ah Amasyalılar ah
saat kulesi,
Osmancık, Alaca
ya Dodurga köyüm
hele hele kırk dilim
arabanın tekeri
boşa döner virajı
hele iyi döneme
giderdin uçuruma..
hani o keskin dönemeçler
ah Çorum’m ah
kokun burnumda
özlemlerim yüreğimde
suyun havan içimde
nasıl özledim bir bilseydin
bir bilseydin..
seni nasıl sevdiğimi
yine değişir miydin.??
YORUMLAR
Son 3 yılımI geçirdiğim Çorumdan 1 yıl önce ayrıldım.Yazınızı okurken keyifli bir nostalji yaşadım. bir slogan bulmuştum kendime
Çorum ,Çorum
Ben bu şehri çok seviyorum.
SAYGILAR
canandemirel
Sogan çok anlamlı..
Çorum daima özlediğim ve sevdiğim anılarımın olduğu şehrim..
Sevgiler..
Hos bir paylasimdi :) Canan hanim yureginizde ki guzellikler sizi bulsun ...maalesef hicbirseyi yerinde bulamiyoruz biraz zaman gecince sizi cok iyi anliyorum ne kadar aci O dus kirikligini yasamak ustelik sevdigin memleketim dediginiz bir yerde bunu yasamak elbet uzucu
canandemirel
...))
eline yüreğine sağlık
sevgili hemşehrim
ilim insanını ve yöremizi ne de güzel anlatmışsın
sevgiyle kal şair
canandemirel
çünkü aradaığımı bulamadım yani geeçmişimin izleri silinmişti, çok üzgün ayrıldım..
sevgilerimle..
AH, CANAN HANIM, AH! '80 ÖNCESİ SALSUN'DA ÜÇ YIL ÇALIŞTIM. ADANA'YA GİDİP GELİRKEN OTOBÜS ÇORUM'DAN GEÇERDİ. ELBET ORADA VERİLEN MOLALARDA KISA SÜRELİ DE OLSA, BAZI ANILARIM OLMUŞTUR! YILLARDAN BERİ O YÖREYİ GÖREMEDİM BİR DAHA. NASIL DA ÖZLEMİŞİM BİR BİLSENİZ! GÜZEL VE ANLAMLI YAZINIZ SAYESİNDE BİR AN İÇİN ORADA HİSSETTİM KENDİMİ; BİRAZ ÇORUM, BİRAZ DA SAMSUN... YÜREKTEN TEBRİK, TEŞEKKÜR VE SELAM EDERİM, DOST KALEM. SAYGILARIMLA.
canandemirel
GÜZEL YORUMUNUZA ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM
SEVGİLERİMLE..
Geçmişe dair güzel bir paylaşım!!!
Her zaman beklenen beklenildiği güzellikte olmuyor…
Saygılarımla
canandemirel
Güzel bir paylaşımdı.."anıları olduğu yerde bırakacaksın"..bu sözü duyduğumda ne demek istediğini anlamamıştım..seneler geçtikçe daha iyi anlıyorum..anılar, on an, yani yaşadığın anda önemli..bazen çocukluk arkadaşınla seneler sonra karşılaştığın zaman bile o tadı bulamıyabiliyorsun..çünkü paylaştığın şeyler değişmiş..yani kısaca anılarla yaşamayacaksın..insanlar değişiyor şehirler değişmez mi?
Ben de yazınla Çorum'a gittim..
Sevgimle kal
canandemirel
O KOKUYU BULAMADIM..
ANLAMLI YORUMUN İÇİN ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM , SEVGİMLE KAL..
Memleketimin her bir köşesi çok güzel. Çorum'a hiç gitmemiştim güzel anlatımınızla görmüş kadar oldum. Harikasınız Canan Hanımcığım paylaşımınız için teşekkürler. Sevgilerimle..
canandemirel
canandemirel
VE GEZMEK GÖRMEK LAZIM
ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM..SEVGİLERİMLE..
Canan hanım
Hani hocanın bir sözü vardır " Ağaçtan düşen yanıma gelsin" Sizin duygularınız bir ağaçtan düşen olarak çok iyi anlıyorum . O hayalinizdeki şehir ile gelişen medeniyet adına doğallığını kaybeden Anadolu şehirleri.Nedense yaşadığımız şehirde değişimi kabul edebiliyoruz da çocukluğumuzun geçtiği ve değişik sebeblerle ayrılmak zorunda kaldığımız şehirlerin , kasabaların , köylerin nedense geliştiğini asla kabul edemiyoruz ve ayrıldığımız gündeki yerleşimi , mekanları zihnimize kazıyoruz .
Dilerim ki bir dostla karşılaşmışsınızdır Amasya'da en azından o dostla hayalalerinizdeki şehre bir nebze yaklaşmış olurdunuz .
Kaleminize ve yüreğinize sağlık
Saygılarımla
e.funda tarafından 8/19/2010 10:28:45 PM zamanında düzenlenmiştir.
canandemirel
sevgilerimle..