Anlamı öldürmek
NE anlama geldiğini yazarı dahi bilmediği garip betimlemelerle dolu anlamsız yazılarla çok sık karşılaşıyorum. bu durum yazıya geç başlamanın bir sonucudur. diğer bir deyişle okumaya gösterilen yüzeysel ilginin bir yan etkisidir. genellikle anlamsız şiirler yazan, düz yazıda dahi lirik bir anlatım seçip metin boyunca ana fikri çözmenin olanaksız olduğu bu yazıların sahipleri can sıkıcı oldukları kadar bıktırıcıdırlarda. hepimizin yakından tanıdığı bu kişilere dair uzun ve yorucu bir örnek arayışına gerek yok, bu sitede şiir yazan kişilerden bir çoğunun yazılarına göz attığımızda hemen bahsi geçen kişileri tanırız. gelişmenin genel eğilimine baktığımızda gerçekte ve ilk başta yazan bir kişinin bu anlamsızvecansıkıcılirikyazıtarzı yolundan geçmesinin kaçınılmaz olduğunu herkes kabul eder sanırım. yine de bu tür yazılarla karşılaşınca ani bir öfkeye kapılmadan yapamıyorum.
neyi anlattığın ve anlatabildiğin önemli ey lirik kardeşlerim benim, nasıl anlattığın pek önemli değil. bir kafiye uyak uğruna anlamı öldürmekten vazgeçin.
YORUMLAR
ilkay m.
nitemtran
alkışlar.... alkışlar....alkışalar....
bazen okuduğum şiirlerde denk geldiğim oluyor benimde. şiir değil mübarek sanki 3 bilinmeyenli denklem, çöz çözebilirsen, anla anlayabilirsen. anlamak için önce bir sözlük alıp oturmak lazım şiirin ve yazının başına. ağzınıza sağlık. kutluyorum sizi. saygılar....
ilkay m.
Anlattıklarınız gayet mantıklı lakin onlarında söyleyecek sözü olabilir.
Şiirle ilgili örnekler verebilirdiniz.
Düz yazılardaki aşırı sanat yapma endişesine ben de karşıyım ve bunu her tenkidimde dile getirmekteyim.
Şiirde fazla sözüm yok ama diğer konularda sizin gibi düşünüyorum.
Keşke yorumlara çokça katılsanız.
Tebrik ederim.
Baki selamlar.