- 3346 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
MUTTALİP CANAVARI
Gerçek yaşadığım bir öykü...
1970’li yılların sonu.
Ben henüz küçüğüm.
Şoför olan ağabeyim ölümlü trafik kazası nedeniyle yaralı iken tutuklu koğuşu denilen hastanenin bodrum katında, cezaevinden gelen tutuklu ve hükümlüler koğuşunda yatıyor.
Ben de başında refakatçi olarak kalıyorum.
Mahkumlar koğuşunda birçok hasta ve yaralı var. Jandarma hem içerde hem dışarıda nöbet tutuyor. Kapılar demir parmaklık, hiç bir sivilin yaklaşamadığı korunaklı bir yerdeyiz.
Koğuşta; 1970’li yılların başında; kaynanasını, kayınbabasını ve kayınbiraderini Muttalip caddesi üzerinde ağır tahrik nedeniyle bir seferde öldüren, gazetelerin; “MUTTALİP CANAVARI” diye başlık atmasıyla meşhur olmuş Ahmet ağa.
O zamanlar İdam cezasıyla yargılanan, İdamlıkların cezaevlerinde saygı gördüğü sanıklardan biri olan ve “Ahmet ağa” diye anılan Muttalip canavarı da dizlerindeki kangren nedeniyle cezaevinden hastaneye getirilip tedavi gören hastalardan.
Sabah ve Akşam saatlerinde; bir hemşire yanında erkek bakıcı ile gelip hükümlüler koğuşundaki hastaların tedavisini yapıyorlar. Son gelen hemşirenin çok tedirgin olduğunu gördüm.
Diğer hükümlülerin ilaçların dağıtıp, Muttalip canavarı Ahmet beye iğne yapmak için yanına geldiğinde iyice titrediğini gördüm.
O zaman kullan at cinsi şırıngalar yoktu. Kaynatılmış tekrar tekrar kullanan cam şırıngayı elleri titreyerek hazırladı, iğneyi taktı, Muttalip canavarı Ahmet ağa yıllardır cezaevinde olduğu için hareket edemeyecek kadar zor durumdaydı. Hafif yan dönerek hemşirenin iğne yapmasını sağladı.
Daha önceleri de gözlemlediğim gibi yine iğne yerini ovuşturmaya, acıyı azaltmaya çalışırken, iğneyi yapan hemşire “geçmiş olsun” bile demeden hemen kapıya yöneldi.
Tam kapıdan çıkmak üzereyken, Muttalip Canavarının sesiyle irkildi, korktu, sonrada sarardı.
-“Kızım bakarmısın, iğnen burada kalmış” Ahmet Ağa; elindeki iğneyi gösteriyordu.
Not: yıllar sonra bu gün yine Eskişehir’de yine Muttalip de benzer bir olayın yaşanması tesadüf olabilir mi? 6 kişiyi öldürdükten sonra yakalanan kişi ihsan doğu 17 kasım 2010 da yakalandı.( www.aksam.com.tr/2010/11/19/haber/guncel/17904/filmden_ogrenip_1_yil_planlamis.html)
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.