- 1016 Okunma
- 8 Yorum
- 0 Beğeni
ZAMAN
Zaman mı hızlı ilerliyor, yoksa biz mi fark edemiyoruz ? Sanırım zaman çok çabuk ilerliyor. Kum saatinin içindeki, kum tanecikleri, sessizce akarken, bizim de ömrümüzden bir kısmı ığıl ığıl akıyor.
Bu nerden aklına geldi diyeceksiniz haklı olarak. Bu durum, hepimiz tarafından bilinir fakat hayatın içindeki uğraşılarımızla, pek uğraşmayız detaylarla.
Ancak, aynaya baktığımızda, yüzümüzdeki kırışıklıkların çoğaldığını fark ettiğimizde veya saçlarımızın beyazlaştığını gördükten sonra ayrımına varırız. Dünya döner, gece ve gündüz birbirini takip eder. Ertesi sabah, güneş tüm ihtişamı ile günün başlangıcını ve yaşamın devam ettiğini ilan edercesine çıkar, ısıtır bizi ve yaşamı sunar insanoğluna…
Bu yaz epey bir evimle uğraştım. Evleneli yirmi üç yıl olmuş ve eşyalarımın çoğu yıpranmıştı. Kişilik olarak, eskiye, maziye ve hatıralara bağlı bir insanım. Cansız da olsalar, benim için çok değerlidirler. Onlarla geçirdiğim zamanlar aklıma gelir ve atamam. Bu özelliğim yüzünden, evlendiğim günden bugüne bir çok eşyanın evde kalmasına sebep olmuştur.
Bu yaz, kızımın ısrarı üzerine birkaç büyük eşyayı değiştirmeye karar verdim. Eskilerin içlerindeki eşyaları boşaltırken, geçmişte yaşadıklarımıza, aldığımız notlara ve hatta evde birbirimize yazdığımız pusulalara rastladım.
Bunlardan bir tanesi çok duygulandırdı beni. 1998 yılına ait bir ajandaya, kızım tarafından, dokuz yaşında iken yazılmış bir yazıydı. Sayfanın başına, kalpler çizmiş ve metni yazmış altına, aynen şu şekilde yazıyor.
Annem bir gün " Anneler çok önemlidir " dedi. " Anneler büyütür, besler, çocuğunun altını değiştirir. Ona sütünü verir, gece ve gündüz uyumaz, çocuğuna bakar. Anneme, bir soru sordum. Ben, annemi çok seviyorum. Soruyu şöyle sordum:
- "Anneler niçin çok sevilir anne ? diye sordum.
Annem :
- "Anneler, gece ve gündüz uyumadan çocuklarına bakar " dedi.
Ben, bunun için annemi severim.
Yazan : Ayşen Kaçar
( Kısaltılmıştır)
Bu güzel hatırayı sizlerle de paylaşmak istedim. Emin olun; bütün anneler için evlatları çok değerlidir. Onları, kaç yaşlarına gelirlerse gelsinler, severler. Korumaya çalışırlar. Sevgileri hiç azalmaz. Giderek artar. Her ne kadar yirmi bir yaşında da olsa, kızım benim için hala bebek gibidir. Hep de öyle kalacak sanırım...
YORUMLAR
Nermin'ciğim güzel paylaşımınız için teşekkürler. Çocuklarımız canımız,yaşama sevincimiz, göz bebeğimiz, kaç yaşında olurlarsa olsunlar, isterse onlar da evlenip ana baba olsunlar, bizler hep onları koruyup kollamaya çalışırız.
Rabbim hiç bir kuluna evlat acısı vermesin. Dünya meyvesi onlar, hep iyi günlerini göstersin.
Sevgi ve selamlarımla, güzel arkadaşım.
Bu güzel hatırayı sizlerle de paylaşmak istedim. Emin olun; bütün anneler için evlatları çok değerlidir. Onları, kaç yaşlarına gelirlerse gelsinler, severler. Korumaya çalışırlar. Sevgileri hiç azalmaz. Giderek artar. Her ne kadar yirmi bir yaşında da olsa, kızım benim için hala bebek gibidir. Hep de öyle kalacak sanırım...
evet haklısın kanka kardeşim nermin
onlar bizim, biz hala annelerimiz için bebeğiz gözlerinde...
iç çektirdi yazın mazime...
kutlarım kanka kardeşim nermini
selam ve saygılar yolladı uzaklardaki kardeşin..
Gerçekten de evlat sevgisi bir başka. Harika bir yazıydı. Ben de iki çocuğumda da günlük tutmuştum. Hamileliğimde başlayıp üç yaşlarına gelene kadar. İyi ki de yazmışım. Tarih tarih ilk konuştukları gün, ilk yedikleri yemek hepsi içinde. Hatta kızımda doğumdan bir gün önce bir şiir yazmışım. İnanılmaz güzel duygular.. Tebrik ediyorum canım. Uzun ömürler diliyorum çocuğunuza ve size. Sevgilerimle..