- 3094 Okunma
- 9 Yorum
- 0 Beğeni
TERS AYNA
Geçmişle hesaplaşma vakti kapıda. Geri dönmeyen zamanı aramak adına acımasız anılarla yüzleşip, kendimi dipsiz bir kuyuya atmalıyım.
Korkuyorum…
Çağırma zamanı geldi doğum günlerimde aynada gördüğüm aksi. Hesap sormak tek amacım, sakin ve dikkatli olmalıyım. Kurduğum cümleler N ‘li sözcüklerle başlamalı: Neden, niçin, nasıl’lar yol gösteren ışığım olmalı.
Biliyorum ki bulduğum her cevap; benliğimde bir basamak, gelecek yaşlarıma tepsiyle sunulan güzel bir armağan olacak.
Çocukluğum gelmediler hiç. O kadar masumdular ki, çağırma amacımı bile anlamadılar. Oyunlarına devam ettiler anıların bahçesinde.
İlk gençlik yaşlarımın hepsi aynı anda geldiler. Sorularımın denizinde kağıttan kayıktılar. Kahkahalar ve göz yaşları harmanında yelken açmışlardı zamansızlığa: Acıyla ve çığlık çığlığa.
“Yeter susun” dedim.
“Siz çok gençsiniz. Anladım ki aptallıklarınızdan başka hata yapmadınız. Ama görüyorum ki hala aynısınız.”
Sırada olgunluk yaşlarım vardı. Hepsini çağırdım tek tek ve uzun uzun. Hiç biri gelmedi…Sadece seslendiler bana yakın geçmişimden. Daha yeteri kadar olgunlaşmamışım, onları çağıracak kadar pişmemişim…”Haspalarım” dedim içimden ve sinirle terk ettim aynada ki boşluğu.
Dışarıda kasvetli bir gökyüzü yitip gitme korkusuyla birleşmiş, kızgın rüzgarın çığlığı ile boğuşmakta. Arada tokat atıyorlar bana, önemsemiyorum. Cevapsız sorularımla kavgamla, kendi içimde kaybolmaktayım.
Sanırım yanlış aynaya bakmaktayım.
Banu Uludağ
YORUMLAR
Cevapsiz sorular bazi seyleri gereginden fazla gözümüzde büyüttügüzde oluyor gibi.
Biraz zaman, zaman herseyin cevabini seriyor önümüze.
Kendimizle arada kavgamiz olsa da yine de aynalara yani kendimize küsmeyelim.
Her kavga uzak olsun senden sevgili Banu
Kisa ve etkili bir yaziydi
Yüregine saglik
Sevilerimle
hicbitmez tarafından 9/24/2010 1:34:08 AM zamanında düzenlenmiştir.
BANU ULUDAĞ
Sevgiler selamlar uzaklara
Yazınız düşündürücü ve çok etkiliydi. Yaşadıklarımız ve her anımız ayrı bir dünya gibi. Tebrik ederim. Çok başarılısınız. Sevgilerimle..
BANU ULUDAĞ
Sevgi ve saygılarımla.
hep yaparız ya ve bekleriz cevaplar kendimize bulamayınca ya sesli konuşuruz ya içten bir ses ile ,ben seviyorum onları arada çatışsalar da ,ama en çok hırçın çocuğu seviyorum içimde / güzel bir iç sesti
BANU ULUDAĞ
içindeki hırçın kızı bende seviyorum..hatta senden çok:))
BANU ULUDAĞ
Sayglarımla
bende dün akşam bir şiire başlamıştım
nasıl başlıyordu unuttum
tam bir bunaklık
ihtiyarlığın ayak sesleri kapıda...
"şimdi bütün aynaları kırdım
Yüzün paramparça
ve binlerce gözlerin var"
deftere asınca görürüz gerisini...
o paramparça olanlar senin haspalarım dediklerin
hala çocukluğumuzu kandıramamış olmak
gençliğimiz belli yerlerine saplanıp kalıvrmek
vehimden öte derin bir korku aslında kardeşim
hissediyor insan
yaşlanıyoruz artık kabul etmesekte....
olsun bakalım gönlümüzün yalanı mı yok yürek yaşım 18 dercesine.)))
her yaş bir başka güzel
hele ellisinde bambaşka kardeşim...
güzel yazıydı...
BANU ULUDAĞ
Eğer olurda bir gün ANSIZIN yazılarada etkili yorum koyarsa bu yorumuna geri dönüp pembeye boyayacağım:))
Ben yaşlanmak kelimesini lügatımdan 30 uma girdiğimde kaldırdım:))
Şuna olgunlaşıyoruz diyelim:))
50 lerde daha da olgunlaşma dileğiyle..Yavaş yavaş,acelem yok:)
Teşekkürler bu güzel yorum için.
cevapsız sorular kendimizle kavgayı büyüteceği gibi keşfedemediğimiz yanlarımıza dipnotta olabilir aslında...
tebrikler...
BANU ULUDAĞ
Yanlış olan ayna değil belki..
korku aynaya perde oluyor gibi geldi bana..
insanın kendi kendiyle hesaplaşması kolay değil elbette..
ama eksik olan bir parça var..korkunun yer aldığı terazinin diğer kefesinde umut muydu acaba eksik olan?
sordum ve
bu güzel deneme için tebrik..teşekkürlerimi bırakıp usuldan sizi sizinle baş başa bıraktım :)
BANU ULUDAĞ
aynada görmek istediklerimiz dışında korkularımız da gülümser bize..sizinde ifade ettiğiniz gibi.
teşekkür ederim.
saygılarımla