- 1339 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
2010 LYS türkiye 145. si Olan Tokatlı musab Bilkay ile başarısı üzerine
2010 LYS SINAVINDA TÜRKİYE 145. Sİ OLAN TOKAT ANADOLU LİSESİ VE SELÇUK FEN DERSHANESİ ÖĞRENCİSİ MUSAB BİLKAY: “SINAVA HAZIRLIKTA ARKADA SEÇİMİNE DİKKAT ETTİM.DERSHANE VE OKUL ÖĞRETMENLERİMLE BAŞARIYI YAKALADIM”
SORU- Başarınızdan dolayı sizi candan kutlarım. Tokat’ın gururu oldunuz. Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız? Hangi okulları okudunuz ?
MUSAB BİLKAY-Teşekkür ederim. Öğrenim hayatıma ilk adımı Yeşilbağ İlköğretim Okulunda attım. 2 yıl orada okuduktan sonra taşınmamızdan dolayı Borsa İlköğretim Okuluna nakloldum. 6. sınıftan liseye başlayana kadar 600 Evler İlköğretim Okulunda okudum. Gaziosmanpaşa Lisesine başladığım lise hayatımı Tokat Anadolu Lisesinde tamamladım.
SORU- LYS de başarınız nedir ? Kaç puan aldınız ? İl ve ülke genelinde başarı sıranız nedir?
MUSAB BİLKAY- YGS de beni ilgilendiren puanım 460’tı. Sıralamam ülke genelinde 2603. tü. İlde ise TM öğrencileri arasında 1. olmuştum. Fakat sayısalcı arkadaşlarım sıralamada beni geçtiği için herhangi bir derece söz konusu olmamıştı. LYS sınavında ise Türkiye 145. si oldum ve İl derecem ise 1. likti.
SORU- LYS ve YGS sınavına ne zaman çalışmaya başladınız ve Bize bir hafta içi ve hafta sonu çalışma programınızı anlatır mısınız ? YGS ve LYS sınavına ne zaman çalışmaya başlamalı gençler?
MUSAB BİLKAY- YGS ve LYS sınavına okulumuzun açtığı yaz kursları ile başladım 11. sınıfın yaz tatilinde ve Temmuz ayının 1. günü. Tabii ki orta hızda lise 1 ve lise 2 de de çalışıyorduk. Fakat ÖSS ye yönelik değildi. Sınava hazırlanacak arkadaşlara tavsiyem Üniversite giriş sınavlarına lise 1’den itibaren düzenli olarak çalışmaya başlasınlar.
Ders çalıştığım süre boyunca sürekli olarak dershane, okul ve aile işbirliğini koparmadık.Hafta içinde okul derslerinde olduğu için LYS ve YGS derslerinin yanında okul derslerini de götürmeye çalışıyordum.Zaten bazı derslerimiz YGS ve LYS sınavında da karşımıza çıktığı için o kadar sorun olmadı.Hafta sonları ise adeta dershaneyi ev edinmiştik. Arkadaşlarımız ve ben sabah dershaneye gidip öğleden sonraki ders bitimine kadar öğrencilerimizle ve kendimiz planlı bir şekilde ders çalıştık ve etkinliklerde bulunduk.
SORU- Bize ailenizden bahseder misiniz ? Anne ve babanız ne iş yapar ve kardeşleriniz nerede okur? Onların sizin bu başarınızda ne etkileri olmuştur?
MUSAB BİLKAY- Evimiz 6 kişilik bir aile. Annem babam ve 4 kardeşiz. Babam Tokat Güzel Sanatlar Lisesinde Coğrafya Öğretmeni Hasan Bilkay. Annem Kuran Kursu öğretmeni. Kardeşlerim ise henüz ilköğretim Okulu Öğrencisi. Benim başarıma benden çok ailem katkı sağladı. Evde sürekli olarak ders çalışabileceğim ortamım oldu. Sakin ve huzurlu. Kaynak temin ederken sürekli olarak maddi destekte bulundular. Off dediğim zamanlarda da mutlu olduğum zamanlarda da kısaca her zaman yanımda oldular. Kardeşlerimde sürekli olarak bana manevi destek oldular. Evde şenlik ortamı oluşturdular. Bunun dışında dayım Mustafa Şahinkuş da derslerim konusunda destek oldu. Hepsinden de Allah Razı olsun.
SORU- Okul ve dershanenizin başarınızda katkısı nedir? Bu başarınızda daha çok hangi öğretmenlerinizin katkısı oldu? Neden onlardan daha çok faydalandınız ?
MUSAB BİLKAY- Okulumuzun özellikle yaz kursları yapmasının bana derslerimde çok yararı oldu. Bunun yanında kurs öğretmenlerim sürekli yanımda oldular. Özellikle okulumuzun Matematik öğretmenleri Osman DUYAR, Ahmet YILMAZ bana çok yardım ettiler. Her istediğimde ders anlattılar. Gerektiğinde rehberlik ettiler. Tabii ki dershanenin katkısını da unutmamak lazım. Dershaneye sürekli gittim yarıyıl tatillerinde bile dershane öğretmenlerimizle ders çalıştık.Başka yerde bulamayacağım şekilde sabah namazından yatsı namazına kadar öğretmenlerimizle ders çalıştık.Tabii dershane dediğim zaman sınırları zorladığım halde bana hiçbir zaman off bile demeyen Murat Yavuz hocama ve Sedat Hocama Rehberliği esirgemeyen Ethem Kuş Hocama , beni Fizik Kimya ve Biyoloji alanında çalıştırarak rakiplerime fark atmama neden olan Aydın, Alparslan ve Yalçın Hocama ve Müdürümüz Murat Küçük’e çok teşekkür ederim. Tabii ki öğretmenlerimizle çok ders çalışmamızın sebebi güler yüzleri işlerinde en iyiler olmaları ve bizi yarış atı gibi görmemeleri.Gerçekten de okulumuzun ve dershanemizin hocaları çok değerliydi.Hepsini de çok özleyeceğim.
SORU- YGS ve LYS sınav sistemi nasıl ? Sizce sınav sistemi nasıl olmalı?
MUSAB BİLKAY- YGS ve LYS sınavı aslında gerekli olup ama bizlerin morallerini bozmaktan başka işe yaramamakta. Ama ülkemizde Üniversite kapısında çok öğrenci olduğundan dolayı da bu sınav gerekli. Önceki sınav sistemi tek oturum olduğundan dolayı bana göre YGS ve LYS sınav sisteminden daha iyi.
SORU- Kitap okumakta mısınız ? Bunun başarınıza etkisi nedir? Okumak insana ne kazandırır?
MUSAB BİLKAY- Kitap okuyorum. Kitap okumak hem kolay anlayıp öğrenmeme hem de edebiyat sınavında birebir yazar sorularında çok işime yaradı.
SORU-Arkadaş seçiminde neye dikkat edersiniz ve bunun sizin başarınızda katkısı nedir?
MUSAB BİLKAY-Arkadaş seçiminde kafa yapısı olarak uyuşmam dertdaş olup benimle her türlü ortamda takılabilecek arkadaşlara dikkat ettim. Bunun başarıma çok katkısı oldu. Özellikle Muhammed Sarıkaya’ya gösterdiği kardeşlik ve ders çalışırken moral ve motivasyonuma katkıda bulunduğundan dolayı çok teşekkür ederim. Arkadaşlarım daha doğrusu kardeşlerim sayesinde hiçbir kopma yaşamadan yüksek motivasyon ile ders çalıştık.
SORU- Hangi okulu tercih ettiniz neden? Hangi Mesleği nerede yapacaksınız ? Nedenleri nedir? Meslek tanıtımı konusunda kimlerden yararlandınız ?
MUSAB BİLKAY- Galatasaray Üniversitesi Hukuk Fakültesini tercih ettim.Meslek olarak da hakimlik ve savcılık düşünmekteyim. Mesleğimi de Ankara’da yapmak isterim. Meslek tanıtımı konusunda dershanemizin rehberlik hocası sınıfta verilen rehberlik ve öğretmenlerimiz ve okul rehberlik öğretmenlerimiz gerekli katkıyı yaptı tabii . Bende kendi çabalarımla öğrendim bir çok konuyu.
SORU- Lise öğrencileri genelde çok çekingen ve büyüklerin ilgisinden tedirgin olmaktalar. Çoğu kişisel gelişimi önemsemiyor . Bunun sebebi nedir? Gelişen öğrencilerin farkı nereden kaynaklanmakta?
MUSAB BİLKAY-Bence öğrencilerin ilgisiz ve çekingen olmalarının sebebi ilkokulda eksik eğitim almamız . Çünkü bize sınav kaygısını ilköğretim okulunda aşılamaktalar. Gelişen öğrencilerin kendilerine güveni daha yüksek olup derslerine çalışırken daha iyi motive olmaktalar.
SORU- Dershanelerin öğrencilere faydaları yıllardan bu yana tartışılmakta bu konuda neler söyleyeceksiniz ?
MUSAB BİLKAY- Günümüzde ne yazık ki bize verilenlerle bizden istenenler farklı. Sistemimiz çelişkilerle dolu. Biz öğrencilerin bir şekilde profesyonel yardım almaları gerekmekte. Her dershane için bunu söylemesem de benim dershanemin faydalı oluğu görüşündeyim. Çünkü bizim dershanemizde öğretmen öğrenci değil ağabey-kardeş ilişkisi vardır.
SORU- Geriye baktığında YGS ve LYS hazırlıkta kendinde hangi hataları görmektesiniz ?
MUSAB BİLKAY- Öğretmenlerim sayesinde hatalarımı minimuma indirmeye çalıştım. Gerek program hazırlamamda gerek ders çalışmak istediğimde bana yardımcı oldular.Fakat biraz daha erken çalışmaya başlasaydım şüphesiz benim için daha iyi olurdu.
SORU- YGS de aldığın başarını moral ve motivasyon olarak LYS ye nasıl katkısı oldu?
MUSAB BİLKAY- YGS sınavında istediğim sonucu alamamıştım. Fakat ülke genelinde sınav sonuçları iyi olmadığı için bende olumlu etki yaptı. LYS ye daha emin adımlarla ilerledim.
SORU- 2011 de sınavlara girecek olanlara ve kamuoyuna başka neler anlatacaksınız ?
MUSAB BİLKAY- Genel olarak arkadaşlarıma sınavlara hazırlanmaya başlarken arkadaş çevrelerini iyi seçmelerini gerekirse bir süre arkadaşlarından vazgeçmelerini , dershane konusunda seçici davranıp lafa değil skorlara bakmalarına ve kaynak temin etmede ve sınav sonuçlarında anlayışlı davranmalarını tavsiye ederim.
Teşekkür ederim.
TURAN YALÇIN-TOKAT
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.