Şirin Alaca’da Gönül Adamları
Şirin Alaca’da Gönül Adamları
Edebiyata bütün mesaisini veren, engin hoşgörülü şairimiz, Alacamızın renkli siması hafızalara emekleriyle unutulmaz bir çizgi bırakan, gayretleriyle kalem tutan şiir okuyan şiir yazan gönül insanlarını daima iri ve diri tutmakla meşgul olan bir Durdu Şahinimiz var Alaca’mızda.
Günler evvelinden beni arayarak Edebiyat Defterinin yöneticileri ve Yozgat’tan şairlerin geleceğini Alaca’dan da Alacalı şairlerin katılacağını güzel bir etkinliğin olacağını söylemişti.
Durdu Hocam inşallah bir aksilik olmazsa muhakkak katılacağım dememe rağmen mütemadiyen arayarak her arayışında değişik bir isimin katılacağının müjdesini verirken kendisinde hissettiğim coşkunun boşa gitmemesi için Allaha duada bulundum.
Yüce Allah, değerli dostları kısa bir zamanda olsa bir gecelik görme fırsatını bana nasip etti.
Baddal Dede parkında ilk gördüğümde dostlar akşam namazını kılmak üzere huzurullah da idi. Allah kabul eylesin akşam namazlarını eda ediyorlardı. Durdu hocamda tatlı bir telaş vardı.
Kendilerini ikinci kez zahiren gördüğüm Ozan İlo ve Makberi dostlarımı özlemiştim sarmaş dolaş kısa bir hasbi hal ettikten sonra program başlamıştı bile.
Bu birazcık gecikme sebebiyle diğer dostlarla fazla konuşma fırsatımız olmadı. O yüzden ancak şiirlerini dinlemekle yetinmek zorunda kaldım.
Belediye Başkanımız Sayın Muhammet Esat Eyvaz’ın da aramızda olması ve bu tür faaliyetleri desteklemesi, Alaca’da edebiyat adına ileriki günlerde güzel sürprizlerin olacağının işareti gibi... Zira Alacamızda her yıl tekrarlanacak böyle bir kültürel etkinliğin olmaması için hiçbir sebep yok.
Alaca’mızdan çıkan şairlerimiz Durdu Şahin başta olmak üzere Arap Kurt, Salim Kanat, Ozan Murat Danlı, Coşkun Arslan, Murat Canbolat, Ömer Bolat, Mustafa Şirin ve bendeniz Nuh Comba. Görevi gereği Alaca’da yaşayan şairlerimiz; Halil Gülşen, Cemalettin Gürpınar… Unuttuklarım varsa bağışlayın..
Bu kadar şair hangi şehrin ilçesinde var? Alacamızda gerçekten güçlü kalemler kaliteli şiir yazan ustalarımız var.
Sözü fazla uzatmadan başa dönecek olursak şehir dışından güzel ilçemiz Alaca’ya gelen kıymetli konuklarımıza ayrı ayrı teşekkürlerimi arz ediyorum.
Emeği geçen tüm gönül dostlarıma da başta durdu Şahin olmak üzere şükranlarımı sevgi ve saygılarımı sunuyorum.
En kalbi duygularımla... fiemanillah.
YORUMLAR
Unutulanlar arasında olduğumu bilmiyordum yeni öğrendim teşekkürler
şair arkadaşlara başarılar
Nuh Comba
enaniyet yüklü insanların egosundan ve gönül kırmaktan ve insan gibi sohbet ve hasret gidermekten yola çıktık.
bizim hiç bir faliyetle işimiz olmadı bilginize selam ve duam ile.
Alaca şiir şöleninizi bir kez daha kutluyoru.Sevgili gardaşım Durdu ŞAHİN yaparsa en güzelini yapar.Gelecekte geleneksel bir hale geleceğini ve Yurdumuzun tüm bölgelerinden şair ve ozanlarımızın katılacağını umut ediyorum.Durdu hacam benide davet etmişti ama rahatsızlığımdan dolayı gelemedim,Sizlerin yüreğine sağlık
Çok güzel bir şiir şöleni oldu.
Emeği olan herkese teşekkürler.
Selamlar.
Nuh Comba
Sizinde şair olduğunuzu durdu beyin açıklamasıyla geçte olsa öğrenmiş oldum.
Şiir ve dostluk adına güzel paylaşımlarda buluşmak dileğimle… hoşçakalın.
asran
Sevgi ve saygılarımı kabul ediniz lütfen...
ne mutlu sizlere ki şairlerine sahip çıkan bir zihniyetin ve kültürün temsilcilerisiniz,öyle yerler var ki yurdumuzda bırakın sanata ve sanatçıya sahip çıkmayı adeta şair ve sanatçı oldukları için bir dövülmedikleri,horlanmadıkları,eleştirilmedikleri ve toplumdan dışlanmadıkları kalıyor ki bu çok ayıp ve Atatürk'ün " efendiler her bir şey olabilirsiniz, hatta Cumhurbaşkanı bile..fakat sanatçı olamazsınız" sözü bu gibi kendini bilmez ve kendilerini her şeyin üstünde gören ve yapmacık olarak sanat ve musiki dostuymuş gibi beylik sözlerle konuyu geçiştiren nice muhataba da bir ders ve örnek olsun.bu açıdan baktığımızda her şehrimize Allah bir DURDU ŞAHİN.bir HİKMET OKUYAR gibi değerli ,şiir dostu,şair,yazar ve sanatçılar nasip etsin,Alaca ve Çorum gibi gerçekten yakından şairlerle ilgilenen,manevi ve maddi destek veren değerli Belediye Başkanlarının sayısını artırsı ki bu ülkede sanat,edebiyat,kültür,musiki gerçek alamda hak-ettiği değere kavuşabilsin,kutlarım bu veileyle güzel ve anlamlı yazınızı efendim,saygımla,selamla...
oktayzerrin tarafından 8/17/2010 12:32:43 PM zamanında düzenlenmiştir.
Nuh Comba
Sizinle kısada olsa zahiren görüşmek aynı havayı koklamak ve diğer misafirlerle de aynı yerde bulunmanın keyfini yaşadım bundan son derece memnun oldum.
Her şey gönlünüzce olsun esen kalın.
Durdu hocam .demekki sen bunların her birisini ayrı ayrı biliyorsun .o halde neden yukarıda ismi geçen arkadaşlardan hiç olmazsa yarısı bile yoktu etkinlikte .doğrusu hiç bişi anlayamadım.
ayrıca size bir mesaj attım cevabını bekliyorum saygılarımla.
Durdu Şahin
Selamlar.
Yüreğinize sağlık Nuh Bey.
Alacalı şairler olarak Durdu Şahin, Arap Kurt, Salim Kanat, Ozan Murat Danlı, Coşkun Arslan, Murat Canbolat, Ömer Bolat, Mustafa Şirin ve bendeniz Nuh Comba deyip unuttuğumuz varsa bağışlayın diye de belirtmişsiniz.
Ben de izninizle unuttuğunuz Alacalı şairleri yazayım da gönül dostları okusun.
İşte diğer Alacalı şairlerimiz:
Yakup CANBOLAT,
Bahattin TOMBUL
Adnan ŞAHİN
Secaattin ARKLAN
Osman AYKAÇ
Mefail ÖZBEK
Hasan Madak
Serdar KURT
Mustafa BOLAT
Osman DEMİRCAN
Halil İbrahim CEYLAN
Şükrü BİLGİLİ
Güner KAYMAK
Ali KAHVECİ
Harun KAYA
Abdulcemal GÜRPINAR
Avni COŞGUN
Muhlis SÜMBÜLCÜ
Gazi BARIŞCAN
Aşık Halil ERDUGAN
GÜLSÜN KILIÇ
PERİŞAN ARAP
ALİ ÇETİN (Naçari)
Hüseyin VURAL
Hacı Servet ÖZARSLAN
Cemalettin GRPINAR (Manevi olarak Alacalı.30 yıla yakın alacada kaldı)
Benim de unuttuklarım oldu şüphesiz.
Unuttuğum şair dostlar bağışlasınlar lütfen.
Selamlar.
Durdu Şahin tarafından 8/17/2010 12:12:20 PM zamanında düzenlenmiştir.
Durdu Şahin tarafından 8/17/2010 12:13:27 PM zamanında düzenlenmiştir.
Durdu Şahin tarafından 8/17/2010 12:37:31 PM zamanında düzenlenmiştir.
bahattintonbul
Başarılarıyın devamı orda yoktuk ama kalbim sizleydi