- 676 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
İnsan hakkı!
Türkiye de insan hakkı var evet, hemde bizim mahallede adı hakkı. Sadece bu bağlamda insan hakkı var.
Akşamları yemeğe çıkabilen kaç arkadaşınız var, ya da istediği elbiseyi alırken ay sonu hesabı yapmayan kaç ahbap tanıyorsunuz, et alırken, meyve alırken acaba alsam mı demeyen kaç vatandaş tanıyorsunuz? Sanırım yok, ama şu var; bir devlet politikası; sosyal devlet politikası adıda ’dizi’ her kültüre, her halk tebasına gidecek dizilerimiz var.
Mesela açlık çekenler için umut aşılayan sırlara yolculuklar var, hayallerinin peşinden gidemeyen gençler için kavak yelleri estiriliyor, özlemleri ihtirasları olanlar için yaprak dökümleri var, içinde hırs ve öfke olanlar vadilere indiriliyor.
Sosyal devlet anlayışımız bizim bukadar, sosyal devlet ekmek, aş, iş yerine bol bol umut aşılayan, gelecek aşılayan diziler veriyor.
Bir sistem var ve o sisteme göre sistematize edilmiş halk kitleleri var, hani hindistandaki fakirler dünyaya prens, kral, doktor, avukat vs.. olarak geleceklerine inanarak yaşıyorlarya işte; Türkiyede de biz sosyal devlet dizileriyle aynı kandırmacanın emperyalist şekliyle yaşıyoruz, yada kandırılıyoruz.
Benim de bir dizim var adı ’İnsan hakkı!’ ne zaman adı anılsa gülüyorum, çok komik geliyor bana’insan hakkı!’ Irakta her gün öldürülen insanların hakkı, Afrika da açlıktan ölen insanların hakkı, Türkiye de ve dünyada da emperyalist güçlerin belirlediği ’İnsan hakkı!’ beni sadece güldürüyor.
YORUMLAR
İkinci satırda hemde "de" bağlaç olduğu için ayırmanız gerekir aynı satırda mahalledeki hakkı derken şahıstan bahsettiğiniz için büyük harfle başlayabilirsiniz.
adıda: adı da ayırmak gerekiyor. Ayrıca iki satırda üst üste iki kez tanıyorsunuz biraz gözü rahatsız ediyor. İkinci paragrafta hiç nokta kullanmamışsınız. Bu da okumayı bir hayli zorlaştırıyor. Anlam karmaşası yaratıyor.
Üçüncü paragrafta birbiri ardına gelen cümlelerinizi son cümlede ise diye bağlayabilirdiniz.
Türkiye de insan hakkı var evet, hemde (hem de) bizim mahallede adı hakkı (şahıs olduğu için Hakkı). Sadece bu bağlamda insan hakkı var.
Dördüncü paragrafta; bukadar birleşik yazmışsınız bu kadar ayrı yazılması gerekiyor.
Sosyal devlet anlayışımız bizim bukadar, sosyal devlet ekmek, aş, iş yerine bol bol umut aşılayan, gelecek aşılayan diziler veriyor.
(Bu cümlede iki kez sosyal devlet kullanmışsınız biri fazla aynı paragrafta iki kez aynı kelimeler kullanılmaz. )
hindistan özel bir isim baş harfini büyük yazmanız gerekirdi. Hindistan'daki fakirler
Türkiyede de Türkiye'de de diye düzeltmeniz gerekir kesme işareti kullanmamışsınız.
yada birleşik yazılmış ayrı yazmanız gerekirdi.
’İnsan hakkı!’ kesme işaretleri şekil değiştirmiş sanki..
Irakta kesme işareti ile ayırmanız gerekirdi.
Yazınız özü bakımından güzel olabilir ama burası edebiyat sitesi olduğu için imla hatası hiç yapmamamız gerekiyor. Türkçe'mize saygı duymalıyız.
Timur KOHEN
Acaba bu eleştirilerin sebebi şiirlerinize verdiğim puanlamalar mı? Çünki sizi sayfam da daha önce hiç bir vesileyle görmedim. Bir de şu var ben şiirlerinize puanlar verdim sanırım siz şiirlerimdeki anlamı çözemediğiniz için basitçe kaleme aldığım yazıya saldırmayı daha uygun buldunuz :)
Gerçekten kaleminize gveniyorsanız buyrun şiirlerimin altında tartışalım, size verdiğim her puanlamanın sebebini açıklamaya ve şiirlerinizdeki hataları ve basitliğide gözler önüne sermeye hazırım.
Kalemim demir diyorsan tokuşmaya hazırım.
Sırf şiirlerine düşük puan verdim diye sayfama gelmeniz bana hiç bir şekilde samimim gelmedi.