- 2099 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
EDEP VE HAYA ÜZERİNE
EDEP VE HAYA ÜZERİNE
Bilinçli bir kişinin her zaman edepli olduğu düşünülür ,bazen tersi çıksada.Aslında hakikatin ardından gidimesi gerekirken bunlarda edepsizlikle nitelendiriliyor.Bizler böyle yapabilirmiyiz ki !!!!
Boynunu büken ,ses çıkarmayan,söz hakkını bile eline almadan bir kedi gibi sine,icat ve görüşlerini bildirmeyen uslu,uslu olanlardan değil sözüm.
Edepli olmak mert,özü -sözü bir insanların işidir.Farklı düşünceleri olupta bunların arkasına sığınmayan alalade beyan eden,Çatışmalardan yılmayan ,usanmayan özerkliliği elden bırakmayan biri.
Egemen olanların görüşüne saygı duyduğu,onayladığı,desteklediği
Egemen kişini önünde onu nasıl desteklediği ,nasıl bir ferfonmas sergilediğini gören kişidir.
Saygı ile isyan arasında ki bağlantı nedir? düşündünüz mü.
Edebin en azından dörtlü bileşeni mevcuttur.
İlki asi-mutluluktur.
Edep sahibi kimse hüküm süren yanlışlıkların farkına varır ve bunları bir şekilde uyarmaya çalışarak doğra yöne temaşasını ister.Haksızlıkların ,zulmün ,belanın farkındalığına varır bunları diğerlerinden ayırmaya kalktığında asi dir.
Saygı
Temelinde her insanın ben diyebilmesiyle başlar.Saygı tene ,saygı ruha ,saydgı bedene ,saygı kısaca her şeye(yani maneviyattır.)Bu gün maneviyatı güçsüz olan kişilerin doğruluk adına başara bilecekleri bazı şeylere doğru kendilerini uzakta bulmalarıda etkileşim altındadır.
YAZAN:KADER OYUNCUSU
YORUMLAR
DEĞERLİ İNSAN MERHABALAR;
NE HER BİLGİLİ VE BİLİNÇLİ İNSAN EDEPLİ,NEDE EDEPLİ HER İNSAN BİLGİLİ VE BİLNÇLDİR..DİYE SÖZE BAŞLAMAK VE SİZİN TEZİNİZİ DE BÖYLECE TEYİD ETMİŞ OLMAK İSTİYORUM..YANİ GÜNÜMÜZ KONJOTÖRÜNDE BU DEĞERLER SİSTEMİ YA TAMAMEN YOZLAŞTIRILMIŞ,YADA ALT-ÜST OLMUŞ DURUMDAYKEN İNSAN ELİNDE OLMADAN GELECEK ADINA HAYIFLANIYOR DEĞİL Mİ...ASLINDA BU KONUDA YAZACAK ,SÖYLENECEK O KADAR ÇOK ŞEY VARKİ..HEPİMİZİN ÜSTÜMÜZE DÜŞEN O KADAR GÖREV VE SORUMLULUKLAR VAR Kİ...AH BUNUN ÖNEMİNİ BİR KAVRAYABİLSEK..DEĞERLİ İNSAN ASLINDA BURAYA "ANNEYE SİTEM" YAZSINI OKUMAYA GELMİŞTİM..AMA BULAMAYINCA DİĞER YAZILARINIZI OKUDUM..GÜZELDİ KUTLUYORUM.
kader oyuncusu
o halde yazımın bir kopyasını yolluyorum size.
alakanıza tekrar teşekkür ederim.
saygılar....