- 725 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
ORUÇ
Büyük bir manevi iklim. Teneffüs ettiğin havası bir başka enerji veriyor. Hoş görünün, acıma hissinin zirvesine ulaştığı, bir zaman dilimi. Yardımlaşmanın zorlanmadan, kendiliğinden oluştuğunu hissetmek rahatlatıyor insanı.
Ramazan ayının bir başka yeri var yıl içerisinde. Fiziki açlık var belki ama. En yüksek manevi doyuma ulaşıyor, insan. İncitmemeye her zaman kinden daha fazla özen gösteriyor insan. Her zaman gördüğümüz ihtiyaçlı insanları hiç görmüyorduk belki de ama bu ayda el açanı hiç boş geçmek istemiyoruz. Başka zamanlar kim ne yer ne içer nerdedir, ne yapar hiç aklımızın köşesinden bile geçirmezdik. Akşam ezana doğru sofra başına oturduğumuzda garip bir hüzün çöker. Yiyemeyenler, alamayanlar akla gelir. ACI ÇEKENLER HASRET ÇEKENLER BİR BİR GÖZ ÖNÜNDEN GEÇER, bir şerit gibi onların hüzünleri acıları içe çekilir acı acı. Unutulmuş yaşlılarımızı hatırlar içimize akıtırız hüznümüzü. Düşündükçe içe döner hüzün çöker ağlamaklı olur yürekler. Eğer yakınında bir ihtiyaçlı varsa onu görmek hislerini duygularını paylaşmak acılarını hafifletmek boynumuzun borcu olsa gerek. Bakmayın insanların güldüklerine içlerinde hüzün nehri akıyor belkide. Giyimli olmalarrı sizi yanıltması içinde belki ne derdi ne borcu vardır. Bütün bunların bir derdi vardır. Gençliği horlamayın derununda onunda bir derdi vardır. Hiç düşün meyin bu şöyle, şu böyle yerince dir ol öyle, görelim Mevla neyler neylerse güzel eyler. Vücut gemisinin zekâtıdır oruç.
İşyerinin aylık bakıma girdiği bir aydır. Karaciğerin bayramıdır oruç. Oruç aç kalmak değil. Esasta manevi doyuma ulaşmaktır. Ben oruç tutarken Gözümde oruç tutar: Her gördüğünü güzel görür, kulaklarımda oruç tutar: Hiç kötüyü işitmez, sadece hoş sedayı işitir. Dilim: Yummamıştır hicvetmez, kötü söz söylemez, gıybet etmez kendince oruç tutar.
Hâsılı bedenim oruç tutar. Gönlümde oruçlu olur. Böyle bir hava böyle bir manevi atmosferde oruçlu olmak bana insan olduğumu hatırlatıyor. Bütün İslam âleminin bu oruç ayını kutlu yorum mübarek olsun temennisi ediyorum.
==========================================AR======================================