İki An Arası
Belki de dünyanın en masum nefesiyle başlarız hayata.Korkarak açarız göz kapaklarımızı.Daha o zaman bilemeyiz ki hayatın bize getirip,bizden götüreceklerini.Bibirini kovalayan yıllar gösterir bize hayatın acımasızlığını.Nasıl olursa olsun bir nebze de olsa mutluyuzdur.Şükrederiz.
...
Bir an bize biçilmiş sürenin sonunu -ölümü- düşünürüz.Kimseye belli etmesek de korkarız.Bir film şerididir sanki yaptıklarımız,yapmadıklarımız.Hatta belki de kim bilir yapamadıklarımız..Bir bir geçer gözümüzün önünden.Tüm hatalarımızın affedileceğini düşünürüz ve bize verdiği iyi şeyler için değil,ileride bizim iyi isteklerimiz için açarız ellerimizi Allah’a.Bencilcedir bu.Nankörce hatta.En başta aldığımız tertemiz nefes kirlenmiştir artık.Gereksizdir.Farklı değildir çünkü.
...
Bir zamanlar korktuğumuz gün gelir aniden.Film şeridi tekrarlanır.Ama farklı olan birşey vardır.Korktuğumuz başımıza gelmiştir.Değişmeyen, sırrını, büyüsünü yitirmeyen tek şey kalmıştır dimağımızda; hayata başladığımız ve veda ettiğimiz an...
YORUMLAR
mahlika !
evet en masum nefesle başlarız hayata ve evet hayat çoğunlukla zorluklarla acılarla bitmek tükenmek bilmez kavga ve yorgunluklarla hayal kırıklıklarıyla dolu-ymuş gibi- gelir...öyle mi ? görünüşte evet ama hayat bir seçimler yumağıdır ve hayattan payımıza düşenler bizim ne kadar korkarak saklanarak kendimizden kaçtığımız yada ne kadar cesaretle ayakta durup başımıza gelenlere -iyi yada kötü- sahip çıkma yüreği gösterişimizle ilgilidir...
mahlika !
korkaklar bin defa ölür ama cesurlar bir defa ki o da adam gibi...cümlesi düştü yazını okuyunca şakağıma.yok ben inkar ediyorum hayatın çokça acılar pişmanlıklar hayal kırıklıkları vs .içerdiğini...görenler bilmez ama bunu...bakanlar bilir...kendi gururundan kibirinden ezik edebiyatından bileklerini kurtarabilenler yani...
ve dediğin gibi şükrederiz ama bu şükür herşey için mi yoksa istediklerimiz verildiği zaman mı
hadi daha açıkçası "takdir edilenlere" şükür diyecek yüreklermiz var mı ???
mahlika !
tüm hatalarımızın affedileceğini düşünmek...evet...ne güzel bir cümle böyle bir yazının nefes aldıran yeri burası...ne olursa olsun sonunda affa varacak yolumuz değil mi ?! ve mahlika ! evet benciliz isterken ama O Rab bencilliğimizi de seviyordur belki hani bir annenin bencil davranan çocuğunu sevmesi gibi....değil mi ?!
mahlika !
hayata başladığımız ve veda ettiğimiz an...ama arası..ya arasını neyle doldurur insan...
bu arayı neyle doldurduğumuz
cennette Rabbin yüzünü görüp görmeyeceğimizi belirler
mutlu huzurlu tatmin olmuş bir dünya hayatı da cabası...
yada.......
yazın tatlı bir yazar için...şeker renkli bir yazar için...ama akıllı ve hislerininde farkında olan bir yazar için ...
yazmaya yeni başlamış bir yazar için ne güzel kokuyor...
cümlelerin ellerinden tutmak annesi -ss_berceste- kadar yakışıyor kızına da...
tebrikler...günümün yazısıdır narin yürekli kız...
Râzı tarafından 8/14/2010 2:37:06 PM zamanında düzenlenmiştir.
mahlika
sevgiler...
Ben çok başarılı buldum denemenizi. Çok da beğendim. Mutluluk ve mutsuzluk elbetteki yaşayacağız bunları ama hiçkimse bence tam mutsuz değildir. Mutlaka onu mutlu eden birileri veya birşeyleri vardır. İklimler bile değişken önemli olan yağmur da, karda da içini ısıtacak düşünceleri olsun insanın ve Allah'a şükretmeyi bilsin. Tebrik ederim. Harikaydı yazınız. Sevgilerimle..
mahlika
ilk denemene ilk yorumu elbette ben yazmak istedim canım kzım,
sen o deli dolu halinin altında ne ince, ne de naif bir kalp taşıyorsun en iyi ben bilirim...
ne zordur ölümü anlamak ve anlatabilmek, neden hep annen gibi zoru seçersin bilmem :)
can ı gönülden kutlarım kalemini, daha güler yüzlü konularda görmek ümidiyle, öpüyorum seni...
sevgiler...