- 805 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Münekkit Olmak
Münekkit olmak ,her konuda kemalata erişmek için elzemdir.
Dini konularda da münekkit olmalıyız…
Allah için münekkit olmak Kur’an ahlakıyla ahlaklanmış her kişinin hali…
Din hz.Ademle başlar,Ademle başlayan bu gerçeklere insanın olduğu her yerde rastlamak mümkün…Bu gerçekler ya bozulmuş yada unutulmaya yüz tutmuş ta olabilir bazı yöre ve toplumlarda…
İlahi olan neden unutulmaya yüz tutmuş…Neden bozulmuş …bu yöre ve toplumlarda .Münekkitler o toplum ve yöreleri tekrar dirilişe yönlendirmeliler
Dini konularda münekkitliğe soyunmak bir görev…hem nefsimizin hem de toplumumuzun kemalatı yakalaması için.Milli çıkar için veya şahsi çıkar için dini konularda münekkid olmaya hakkımız yok ;Dini konularda münekkitliğe soyunan kişinin amacı Allah rızası olmalı… Yahudiler kendi ırklarından olmadığı için efendimizin risaletini reddettiler…Hz.Musaya,İsaya karşı çıkanlar ya makamlarını korumak yada mallarını korumak amacına yenik düştüler...Bu zaaflarla dini konularda eleştiri yapmaya kimsenin hakkı yok.
Yüce kitabımız kur’an teslis inancını eleştirir.Hz.İsa “ ben Allah’ın oğlu muyum “dedi .Aklı mantığı ilmi destekçi,tarihi tanıkçı kılamadığımız her iddia eleştirilmelidir…
Yunusumuz “Dervişlik olsaydı sarık ile hırka /Biz de alırdık otuza kırka …”dedi .İlahi olanı korumak veya anlamak şekilcilerin başaracağı şey değil…Şekilcilerin her iddiasını eleştirmeliyiz. Nefsini mal,kadın makam sevgilerinden temizleyememiş insanların her iddiasını eleştirmeliyiz…İlahi olana erişmek için bu elzem…
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.