- 3109 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
GURBET
Gurbet, adı bile soğuk geliyor insana, şöyle derinlerde bir yer de, içerinizin öksüz kaldığını hissedersiniz, eğer gurbette yaşıyorsanız. Hep bir yanınız yarımdır, hep bir şeyleriniz eksiktir yaşamınızda.
Sadece nefes alıyorsunuzdur ve vaktiniz günlük koşuşturmalar içerisinde, geçiyordur mutlaka. Ama ya içerinizde ki o adını koyamadığınız şey ? O SIZI . Hani bildiğiniz ama ne olduğunu tam tarif edemediğiniz o sıkıntı. Daralıverir yüreğiniz, bazen, içerinizden çıkacakmış gibi oluverir.. Hiç bir yere sığamazsınız. Bütün suçu gurbete yüklersiniz, yalnızlığınızla baş başa kalıverince, gidecek kapı sığınacak bir liman bulamayınca ne zor geçer dakikalarınız. Siz isteseniz de hiç yakanızı bırakmayan gurbet, ne demişler, “Bir ayrılık bir yoksulluk bir de ölüm. Gurbette olan, ayrılıktan ölür her gün” Gurbet, her an sizinledir, nefesiniz gibi. İnsanlarla konuşmalarınız bile tam istediğiniz gibi değildir. Kafa sallarsınız, ya da dinliyormuş gibi yaparsınız ya da dinleniyor sanırsınız kendinizi, ama bir bakmışsınız ki boş gözlerle dinlenmediğinizi anlarsınız. Hep beyninizin derinlikleri meşguldür. Sonradan edinilen dostluklar bile mum alevi gibidir. Gerçek bir dost bile bulamazsınız sizi dinleyecek. Nafile, sığınacak hep bir liman ararsınız. Ünlü Şair Karacaoğlan, ne kadar güzel anlatmış dizelerinde gurbeti. ‘’ Gurbette ömrüm geçecek, bir daracık yerimde yok. Oturup derdim dökecek bir münasip(Vefalı) yarim de yok’’
Hele bir de gece oluverince hepten yalnızsınızdır. İşte o zaman aklınıza, ne kadar gurbet şarkıları varsa geliverir. Kendi kendinize, şarkıların sözlerine eşlik ederken, bir de bakmışınız ki göz pınarlarınızdan süzülüvermiş yaşlar. Kimi geceler yutkunamazsınız bile, boğum boğum dizilir boğazınıza bir şeyler. Kimi gecelerse bakmışınız ki bir deli fırtına ile bardaktan boşanırcasına yağmur oluverir göz yaşlarınız. “Gurbetlik ne uçsuz bucaksız mavi denizde, ne de bir çöl ortasında tek başına olmaktır. Gurbetlik sevdiklerinden uzak ve yalnız kalmaktır.”
Gecenin yorgunluğu ile güne, buruk bir “günaydın” dersiniz kendi kendinize . Sokaklarda çıt yoktur. Nerede o? Canım memleketimin “Simitciiiii, hadi taze simitler vaaaar…sicaaak sicaaakkk…yok mu isteyennnn?” diye bağıran gariban ama yürekli simitçileri, nerede hep şikayet ettiğimiz korna sesleri. Nerede o pencereden pencereye sabah sohbeti eden Neriman teyze, Fatma hanım? Nerede komşunun çocuğuna bağırmaları, nerede bakkal Süleyman’ın kapı önünde sigara tüttürüşü? Hay Allah, yine burnumun direği sızladı. Yine aklıma düştü canım memleketimin, buram buram kokusu, kirlenmemiş tertemiz havasıyla billur suyu. Ahh ahh “yoruldum artık gurbet ellerde, memleket özlemi hep yüreğimde”
Kader deyip geçmek de var, benim gibi bir çoğumuzun yazgısı gurbete yazılmış. Herkesin, yaşamında oynayacağı bir rolü vardır elbet. Dünyayı, koskoca bir tiyatro sahnesine benzetirim hep. Bizler de bu rolü acısıyla tatlısıyla oynayan oyuncular. Ardımızda ‘’hoş bir seda’’ bırakabilirsek ne mutlu bizlere.
GURBET GECELERİ
Sürgündeyim sanki
Cezam,
Müebbet belli
Ne tutunacak bir dost eli
Ne fırtınalar içerisinde,
Sığınacak yar yüreği.
İşte böyle,
Düğüm düğüm.
Boğazıma dizilir,
Gurbet geceleri.
(Bir Tomurcukta İki Gül Karınca Yayıncılık)
Berat Bahure Anteplioğlu 27.05.2007 22.56
Melbourne
www.gazeteturk.com.au
YORUMLAR
bir gurbet acaba başka nasıl anlatılabilirdi ki?
ben söyleyeyim ancak bu kadar güzel anlatılabilirdi... bir an şöyle düşündüm: sanki benimle konuşmuşsunuzda size anlattıklarımı kaleme dökmüşsünüz. gözlerim doldu, boğazım düğümlendi inanın, aynı hisleri belki de dahasını ben de yaşadım, yaşıyorum, yaşayacağım...
ben belki sizden şanslıyım. vatanımdayım. ama inanın gurbet her yerde aynı. gurbet zor çok zor.
şiirdeki başarınız yazıda da kendini gösterdi. tebrik ediyorum yürekten.sevgilerimle....
Hoca Nasreddin'in dediği gibi "damdan düşeni gelsin".
Sonuna kadar hislerinize katılıyorum. Vakit akşam olunca erkenden uyumaktan başka çaresi kalmıyor insanın ve kuşlardan önce uyanıyorsun ya...
Tebrik ediyorum. Tek bir düzeltme yapmak isterim izniniz olursa "Hiç bir yerlere sığamazsınız/Hiç bir yere sığamazsınız".Yer kelimesi tekil olmalı bu yapıda. Allah sıla-i rahiminizi mümkün kılsın dileriz. Saygılarımla.asran...