- 2444 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
CAN YÜCEL
Türk şiirinin dev ismi, 11 yıl önce bugün hayatını kaybetmişti...
Şair Can Yücel, ölümünün 11. yıl dönümünde Muğla’nın Datça ilçesindeki evinde ve mezarı başında anıldı.
Datça Edebiyat Günleri etkinliği kapsamında düzenlenen anma töreninde ilk olarak katılımcılar, Eski Datça Mahallesi’nde bulunan şairin evini ziyaret etti. Ziyarette Yücel’in evini gezen sevenleri, anı defterine duygularını yazdı.
Anma programı kapsamında Can Yücel Kahvesi’nde, Ataol Behramoğlu, Koray Feyiz, Çetin Öner, Faruk Şüyün ve Can Yücel’in kızı Güzel Yücel’in konuşmacı olarak katıldığı ’Öyle Rüzgar Esiyor Ki Bu Datça’da’ isimli söyleşi gerçekleştirildi.
Güzel Yücel, söyleşinin açılışında yaptığı konuşmada, ’Babamı anlatmak çok zor. Çok birikimli, çok yürekli insandı ve bir o kadar da sadeydi. Babam hep çocuklara ’Yaptığınız işi iyi yapın, yaşamınıza geçirin onu’ derdi. Bizi de öyle yetiştirdi’ dedi.
Söyleşinin ardından Can Yücel’in mezarı başında anma töreni yapıldı.
Kaynak: ntvmsnbc.com
BENİM İÇİN ÇOK AYRI BİR YERİ OLAN MÜTHİŞ ŞİİR VE YORUMUYLA ŞİİRİ SEVDİREN DEĞERLİ ŞAİR CAN YÜCEL’İ
SAYGIYLA ANIYORUM...
YORUMLAR
Büyük ustayı saygıyla ananıyorum,ve sizide kutluyorum...sevgiler saygılar güzel dost...
ÇARE
Yaptığım meslek sanat kalmadı
Zahmeti çilesi kara dönmedi
Oğul uşağın üstü karnı doymadı
Dost’u düşman seçmek çare kalmadı.
Halka yokluğu dost emeği düşman gösterdi
Taşıdık yıllarca boynu bükük bel bükülmüş
Köylü şehire göçmüş yine göçü yüklemiş
Kaçmak değil hesap sormak çare kalmadı.
Patron,ağa karı sever kana doymaz ki
Rengi,dili,dini vatan,sınır seçmez ki
Gözü dönmüş karnı doymaz ölmez ki
kurtuluş isyandır silah alandır çare kalmadı.
Hırsızı,yüzsüzü güldü sözü sohbeti dinlendi
Her yalan kandık açlığı,zulümü kader sanardık
Bahrada kışı;kışta güneşi,ayı arardık
Çözüm birlik ............... başka çare kalmadı.
Aşur ŞAHİN 2000