- 489 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
GÜVERCİN SEVDASI
Ben fakir ailenen yedi çocuğundan dördünçüsüyüm.Benden yaşça büyük olan Veli adında bir de ağbim var.Rahmetli olan babam ağbimi ve diğer kardeşlerimi beni okulda okutturmak için elinden gelen imkanları kullanıp esirgememiş olan candan bir babaydı.Kardeşlerim okumadığı gibi ya’ni okula gidip okumadığı gibi Beni okula gidip okumamı istediler.Ben hemi okula gidip okuyordum hemi ise o çoçukluk yaşlarımda güvercin sevdası gönlümde vardı. Ben,küçük yaşımdan i’tibaren güvercinlere olan sevğim var .Bu sevğim gönlümde git gide artıyor.Tââ^O zamanlarda güverçin alıştırmak ve uçurmak hevesim var idi.
Çocukluk değil mi Kangal’ın bozarmıt denilen köyde teyzem otururdu oğlu Hacıömeri’in uçurmuş olduğu güverçin aklıma geldiki köye güvercin almaya gittim.Köye gitmesine gittim ama bir türlü cesaret edipte ne teyzemgilin evine ne de Teyzemin oğlu Hacıömer’den güvercin isteyebildim.isteyemedim.
Günlerden vakit geç olaçak ki ben tan güneş batmadan kendi evimizin yolunu tutup eve ulaşmak için saatlerce yol yürüdüm.Yola da giderden karşı istikametten bir de ne göreyim ağbim Veli dayım ile bir jeep’in kullanarak beni aramaya geliyorlar.Ve nasıl ettilere uzaktan beni görmüşler.Gelip beni Jeepê bindirdiler.
o esnada Dayım dediğim övev dayım Cavuş ismindeki şahıs aldın eve götür icabına orada bakarsın diyordu.Ağbim zaten öyle yapacağım belki burada yaparsan bizi perişan eder diyordu.Bu lafların bana geldiğini iyi anlıyordum anlıyordum anlamasına ama onlara karşı her hanği bir ses çıkaramıyordum.
Neyse aradan bir müddet zaman geçtikten sonra evimize getirip beni arabadan aşağıya indirdiler ve agbim de indi dayım inmedi kendi evine gitti.
Beni eve alan ağbim misafir odasına soktu .kapıyı önce üstümden kilitledi daha sonra gelip kapıyı açtı.açmasına açtı ama ben tamam kutardım dıaşarıya çıkacağım derken. odaya aniden giriş yaptı elinde kocaman bir değnek vardı.o değneği görür görmez neye ugradığımı şaşırdım.beni o değnekle bayağı döğdü kapı kilitli olduğundanb dolayı ne annem gelip alabiliyordu nede baba gelip alabiliyordu.
Benim ağlama sesim yüksek çıkmış olaçak ki mahalle komşularımızdan gelenler vardı.
O esnada Baban odanın kapısına darbeyle açıp içeriye girdi.Beni ve ağbimi o vaziyette gördü.
Babam ağbime hitaben oğlum yeter artık bu senin kardeşin düşmanın değil dedikçe bu seslşeri ağbim duymayacak olacak ki halen beni döğmeye devam ediyordu.Bir ara annemin sesini duyan oldum sesinde ağbine deki.Kimin ağbisi ağbilerin vurduğu yerden gül biter de diyordu ben aynısını söyledim o anda ağbim beni döğmeyi bıraktı.Bırakmasına ama ne gülü vucudumun kızarmadık yeri kalmamıştı.Bunu üzerine bir hafta boyunca ne okula gidebildim. nede bir yudum suyu içebildim.
Havada uçan kuşlara seyir etmeye başladım.Şu anda Bursa ilinde ikamet ediyorum.Bundan beş_altı ay öncesine kadar bir sene boyunca güvercin uçurdum Daha sonraları özel işimin şehir merkezinde olduğunudan dolayı kümeste bulunan güvercinlerim zamanla kayıp oldular atmaca kuşuna yaralandılar. ve en sonunda da dört güvercinim kalmıştı sabahleyin kümese gidip kuşları dışarıya bırakıp yem yedireçektim birde ne bakayım o güvercinlerde kümeste ölmüş yaralı vaziyatte idiler.
Evet ağbim kıçın zarar veren insanlardan değil onun maksadı eve haber vermeden gidişim ve o günü okula gidemeyişimdendir.
Ben evliyim iki çocuğum var. şu ana kadar mutluluk içinde hayatı sürdürmeyi devam ediyoruz.Çocuklarımın nefesini hiç bir şeyde bırakmadım ne deseler hepsini güçüm yettiği kadar yerine getirmiş oldum olaçağımda.