ANLAMAK İÇİN TANIMAK LAZIM
Hiç tanımadığı insanları evine konuk edebilen kaç insan tanıdınız? Kaç insan tanıdınız gönlünü Halil İbrahim sofrası gibi önünüze seren? Kaç insan sizi kucaklarken yıllardır tanıyormuş gibi Yaratan’dan ötürü seve seve bastı bağrına sizi? Kaç konukluğunuz oldu kendinizi evinizden daha çok evinizde hissettiren?..
Küçük bir anadolu kasabasının toprak kadar samimi adamı, Durdu Şahin… Öğretmen, gönül adamı ve tanıdığım en güzel ev sahibi. Yaşı kaçtı sahi, sormak hiç aklıma gelmedi. Onun yaptığı işleri yapacak insan, ancak idealist ve henüz hiç yolu kesilmemiş bir toy delikanlının yapacağı işlerdi. Kasabasına, şehrine, öğrencilerine, edebiyata, sanata ve ozanlara delicesine bağlı bir adam. Bu yıl Alaca’da ilk defa Şiir Şöleni düzenlenmesi için istekte bulunmuş. Belediye Başkanı Muhammed Sefa Bey ve yardımcısı Şecaaddin Bey iyi tanıyorlar Durdu Şahin’i. Kararlı ve ısrarcı bir adam olduğunu iyi biliyorlar. Davetini yapıyor Durdu bey… Alaca Belediyesi Yetkilileri sonuna kadar destek veriyorlar. El ele verip, iki günlük harikulade bir program hazırlamışlar.
Samimiyetleri öyle büyük ve gözlerindeki o pırıl pırıl heyecan öyle güzel ki, aksayan tek bir şey bile olmuyor konukları için. El üstünde ağırlıyorlar misafirlerini.
Yaşayan efsane, “ilvanlım” ve “ya beni de götür ya sen de gitme” türkülerinin sahibi, 81 yaşındaki Halil Erdoğan bey başta olmak üzere tüm ozanlar oradalar. Ellerinde bağlama, dillerinde gönülleri, onlar söylüyorlar biz dinliyoruz. Sıra bize gelince seriyoruz önlerine yüreklerimizi…Sese bürünüyor gönlümüz dinliyorlar yıldızların gölgeliğinde. Gülümsüyor yüzlerimiz. Sahi biz bugün mü tanışmıştık? Yoksa Galübela’dan randevumuz vardı da, ancak mı yetişti vakti saatimiz? Dost meclisi, günü geceye erdirip, sabaha yeniden buluşmak için konaklayacağımız otele uğurladı bizi.
Pazar günümüzü, Çorum ziyaretimiz diye planlamışlar. Hızırlık Tepesi’nde şehrin sahiplerini ziyarete gidiyoruz önce. Müsademizi alıp, duamızı, niyazımızı bırakıyoruz yanlarına. Kabristan dost bir kucak gibi sarıyor ruhumuzu, dost yüzlerin yanında. Mutluyuz. Hoş gelmiş hissediyoruz kendimizi.
Mihmandarımız öğle yemeğinde Çorum Belediye Başkan Yardımcısı Zeki bey’le tanıştırıyor bizi. Yemek bahane oluyor sohbete. Bürokrasinin soğuk şehrinden geldiğimiz bu sıcacık kentte, bürokrasiyi hiç hissettirmiyor Zeki Bey bize. Kardeş sohbetler ediyoruz masa başında. Fisebilillah çalışan bir adam görüyoruz karşımızda. Günlerden pazar olması umurlarında bile değil, ‘hizmet beklenir’ deyip çıkmış rahat evinden, çalışıyormuş tüm ekip her hafta sonunda.
Nasıl hoş bir sohbet… Zaman bir an bile boş geçmiyor yanlarında ve kıymetleniyor dakika dakika. Ufkumuz genişliyor. “Biri daha var” diyor “bencileyin, biri daha…” ve yola revan ediyor bizi; “Haydi gidelim.” Düşüyoruz peşine, bembeyaz bir odanın kapısı açılıyor önümüzde. Çorum Belediye Başkanı karşılıyor bizi. Nicedir bilir tanışırmışız gibi samimi, güleç karşılıyor her birimizi. Sahi bu nasıl şehir, bunlar nasıl insanlar?… Alışık olduğumuz makam-mevki kibri nerede? Üzülmüyorum ne yalan söyleyeyim. Gencecikler, çalışıyorlar, işleri var, verilecek hesapları olduğunun farkındalar. Kenetlenivermişler, anlamışlar birlikten doğacak kuvvetin onları büyüteceğini. Çok seviyorlar Durdu Şahin’i besbelli…
Durdu Şahin’in gözleri gururla parlıyor, yapılan çalışmaları anlatırken. Ne kadar hızla anlatırsa anlatsın bitiremiyor söyleyeceklerini. Çok sevmişler birbirlerini, halkı, ozanlarını. Tanrı misafiri gelsin evimiz şenlenip bereketlensin diyerek bekleyen Anadolu insanını gayet iyi anlamışlar.
Bir gece iki gün…Ankara, İstanbul, Samsun, Yozgat, Çorum’da bir araya geldik. Aynı sofrada çayımızı yudumladık, aynı sofrada çorbamızı kaşıkladık. Bir gece uyuyup, iki gün dinledik birbirimizi. Kardeşlerimizi kucakladık. Ağustos sıcağında mihmandarımız Durdu Şahin ile hayatımızın en unutulmaz, en samimi, en güzel iki gününü Rabbe hesabını verebilecek kadar iyi geçirdik.
Teşekkürlerimizi kabul edin lütfen…
Çorum Belediye Başkanı Muzaffer Bey ve Başkan Yardımcısı Zeki Bey,
Alaca Belediye Başkanı Muhammet Sefa Bey ve Yardımcısı Şecaaddin Bey,
Durdu Şahin Dostumuz,
Ozanlara ve Konuk gelen dostlarımız,
...Yürekleriniz dert görmesin, var olun…
Asran, "Alaca Gezisi’nin yüreğimdeki tortusu"
YORUMLAR
Öncelikle duyarlı yüreğiniz, hakikatleri dillendiren etkili kaleminiz, kültüre, sanata, edebiyata yüz ve yürek uzatarak Alaca Şiir şölenini onurlandırmanız sebeiyle teşekkürlerimi iletiyorm bütün samimiyetimle.
Gönlü güzel Selami Bey kardeşime saygılarımı yeniliyorum.
Olumlu tavırları, doğru tespitleri, insanı heveslendiren, yüreklendiren hal ve hareketleriyle bizlere manevi destek oldu gerçek anlamda.
Alaca Şiir Şölenine katkılarınız, diğer tüm misafirlerimiz gibi şölenimizin en güzel bir şekilde sonuçlanabilmesi için yüreğinizi elinize alıp sunduğunuz insanın gayretini artıran tavır ve tavranışlarınız unutulacak gibi değil.
Şahsım ve tüm Alacalı şair arkadaşlarım adına bir kere daha sağolun, varolun diyorum.
Daha nice başarılara ulaşmanız ve ulaşmamız dileği ile....
Her zaman şiirle ve her zaman şiirli kalınız.
Selamlar...
Yazıya ve yazıdaki güzelliğe, tasvire doyduk, tıpkı hep birlikte Çorum ve Alaca'da şiire ve dostluğa doyduğumuz gibi, bu gezi ve şiir dinletisi ve şairler şöleni ölümsüz anılarımı süslemeye devam edecek bir ömür,teşekkürler,tebrikler,eşiniz değerli hocama da lütfen sevgi ve selamlarımı iletin bir zahmet efendim,Durdu bey hocam için ne söylense ne yazılsa az gelir,O her şeyin en iyisine, güzeline layık bir şahsiyet,kendisini sizler gibi yakından tanımak bana gurur verdi,saygımla...
oktayzerrin tarafından 8/15/2010 3:01:40 AM zamanında düzenlenmiştir.
Yazıyı okurken hem guru duydum,hemde üzüldüm.Bu güzel kardeşlik ortamını kaçırdığım için.Allah ömür verirse işallah gelecek seneye mutlaka katılacağım ve bundan dolayıda o günü şimdiden iple çekeceğim.
Hüzünlenmedim dersem inanın yalan söylemiş yada göz yaşlarımı saklamış olurum.Herkee herkese çok teşekkür ediyorum.
Demekki böyle sıcak günlere,çalışkan insanlara ruhlarımız bile muhtaç ve özlemişiz,her iki belediye başkanlarımzada ayrıca teşekkür ediyorum.Sizlerin hiç birini tanımasamda,görmesemde,bilmesemde kardeşim kadar manevi bir duygu ile bağlandım ve sevdim.
Gurbetten memleketim insanına sevgi saygı hürmetleriimle....
Sarıldık eşe dosta hasret ile varınca,
Sıdk ile samimiyet bulursun her canda.
Bir başka sıcak kanlı memleketim sarınca,
Hasretinden ölürüm seni görmeyince ALACA.......Durak YİĞİT
Sizleri yakinen tanıma fırsatı bulduğum bu güzide etkinliği düzenleyen tüm şiir dostlarına teşekkür ediyorum. Herşey güzeldi de, Alaca'da sahipsiz kalmış bir ata yadigarının elinden tutma sözü aldığım için mutluluğum ikiye katlandı benim. Yine bekleriz... Biz hep burdayız. Murat, Halil, Arap, Halit,Coşkun, Durdu ve ismini sayamadığım onlarca Anadolulu yürek...
Saygılarımla.
asran
Benim güzel memleketimde bu tür insanların soyu henüz tükenmedi, tükenmeyecek de.
onun için memleketimi ve insanlarımızı hep severim. Hele anadolumuzun misafiri için canını veren insanlara hayranlığım kat kat artmakta.
Yalnız aranızda ben de olamadığım için içim biraz daralmış olsada yazınızı okuyunca oralara gitmiş kadar oldum. Sağ olun var olun gönül dostum.
sevgilerim sonsuz...
kimbilir ne yürekler gizli kalmış , ne bakışlar karşılık bulamamış o telaşta.
hangi tarafa baksak yüzü gülen , tebessümü gamzelere düşen insanlara şahit olduk.
farklıydı , her şekilde dört dörtlük bir emek verileceği taa en başından b elliydi.
isim vermeden emeği geçen herkese çok teşekkür ediyoruz.
hakkınızı helal edin lütfen
eğer bir gün çorum / alaca 'ya yolumuz düşerse gideceğimiz adres belli sanırım :)
kocaman tebrik ve teşekkürlerimle:)
lütfiye hanım sizin de yüreğinize sağlık....içimizi iyi döktünüz :)
sevgiler :)
Bereketli toprakalardır bu ülke
Yunusları,Mevlanaları
Pirsultanları bizlere armağan eden bu topraklar
günümüzün tüm bu yozlaşmış
kaosunda yeni erenleri
yenil nesil kültür elçilerini sunmaya nasılda hazır
O velilerden yen,i yunuslardan
Durdu Şahin neden olmasın?
yüreğini elinde konuğuna sunmaya hazır çağdaş bir deli
ve şiire sevdalı...
Haklısınız anlamak için tanımak gerkeir diye düşünüyorum bende
bizler onun gibi gönül adamını tanıdığımız için gerçekten şanslıyız diyorum..
Ayrıca eşiniz beyefendiyle ve sizinlede tanışmak çok güzeldi...
Tanıdıkça anlamak
anladıkça tanımak...eyvalllah sevgili dostlar...
sevgiler saygılar
Açıkçası şaşırdığım bir hafta sonuydu ve İyi ki Gitmişiz dedirten bir misafir perverlik.
Gözleri parlayan Alaca Kasabası sakinlerine ve misafirlerini memnun etmek için bir an oturmayan Durdu Şahin'e, Alaca köy belediye başkanına, Çorum belediye başkanı ve Yardımcısına teşekkür ederiz.
Sevgilerimle
ANSIZIN tarafından 8/13/2010 2:51:02 PM zamanında düzenlenmiştir.