ramaZan ve sonraSı.!
acaba farkındamıyız veya ne kadar farkındayız..? yaşadığımız "an" varya, işte o "an".. nedir, niyedir diye düşünmeye niyetlendiğimiz "an"da/hi, gelmiş ve geçmişe karışmıştır çoktan.. öyleyse; yaşamış olduğumuz, halen yaşadığımız ve yaşayacağımız "an", sadece TEK bir "an" dadır.. hakkında düşünmek nasip olması dileğimle..!
________
"dua; ibadetin öz’üdür ve ibadetin sırrı ise allah ile olmaktır.. allah ile olan kimse içın ömür de ölüm de hoştur " mevlana
-
bir çoğumuz hayat kısa deriz ama yinede ’kısa’ olarak adlandığımız hayatımızı iyi değerlendir(e)meyiz.
hepimizin hayatı algılayabildiğimizden çok kısa, çünkü hayat - dün-bugün-yarın- diye 3 güne bağımlı değildir.. hayatımız "an" da yaşanmaktadır..
kimsenin gelecek "an"a ait bir bilgisi yoktur.. kimsenin bir "an" sonrasına garantisi de yoktur.. ama nedense geçmiş için üzülüp, keşkelere sıgınıp, zaman harcarız? yada garantisi olmayan "an"larımıza yatırım ve planlar yaparız?
kul olarak emelimiz kısa olmalıdır.. bir sonraki "an"larda, yabancısı olduğu kimliğimiz ve kişiliğimizle hiç bir şey için plan yapıp söz vermemeliyiz..
az konuşup, allah’ın takdirine razı gelerek, endişe etmeden yaşamalıyız.. mal mülk biriktirmek yerine, kendimize ve cevremize faydalı işlerle uğraşmalıyız..
_
bir çoğumuzun söylediği meşhur bir söz vardır.. "bir kere geldik dünyaya, hayatımı yaşayacağım" diye konuşur dururuz.. "hepimizin TEK bir kader ile, sadece bir kere yaratıldığı" doğrumu doğru bir sözdür ve o yüzdenki bu sözü güzel anlamak, tekrarı olmayan hayatımızda, bize sunulan "an"larımızı güzel değerlendirmeliyiz..
geri dönüp yaratılışımız ve yaşantımız hakkında düşünmek zor olmamalı.. kul yaşadığı ’anı’ değerlendirebilmeli, yaşadıklarıyla mutlu olmayı gönülden istemeli ve bunun içinse elbette samimi bir "dua" gerekli..
bu ay; allah’ın, günahlarından arınmak için kuluna verdiği eşsiz bir fırsattır..
dua; inen ve henüz inmeyen musibetler için faydalıdır.. belayı sadece dua geri çevirir.. öyle ise bizlere (her daim) bol dua etmek düşmektedir..
ama unutmayalım, halis olan dua, ağızla değil, yürek ile yapılan dua’dır.. değerlendirmek hepimize nasip olsun diliyorum..
-
hepimize; bereketi, rahmeti bol bir ramazan ve sonrasında/da yaşadıklarımızla mutlu "an" lar diliyorum..
sevgisiyle, sevgimle ♥
-
Şahinde Hülya Kahraman / 11.8.2010
YORUMLAR
Resim ve yazı bir birine uyumlu bir şekilde içimizi ısıttı.
tebrik ediyorum...Sevgilerimle...Bu arada hayırlı cumalar dost.
gülüm_se
kimseyi unutmadım ama işte..
hayat çok yoğun geçiyor, ancak ara sıra girmek nasip oluyor..
allah ile allah'ta mutlu ol, sevgimle..
gülüm_se
değer bilenlerden olmaamız dileğimle..
ziyaretin için minnattarım, sevgimle..
gülüm_se
hissettirene, yazdırana hamd olsun.
yaşadıklarınla mutlu olman dileğimdir..
sevgimle..