- 755 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
UŞAKTA RAMAZAN
İZMİR’İN SICAĞINDAN KAÇIP UŞAK’A GELDİK.
İZMİR’DEN 3 SAAT UZAKTA OLAN BU ŞEHRİMİZİN ASIL ADI UŞŞAK (Aşıklar Kenti) OLUP HALICILIK
BATTANİYE VE DERİCİLİKTE KENDİNİ KABUL ETTİRMİŞTİR.
KÜRESEL ISINMADAN UŞAK’TA NASİBİNİ ALMIŞ ,AKŞAM SAATLERİ OLMASINA RAĞMEN SOKAK VE CADDELER HALA SICAK.
UŞAK’TA 2 GÜZEL ADET VAR:AİLELERİN KOMŞU VEYA AKRABALARI İFTAR AÇIMINA DAVET ETMESİ.
BU DAVETLERİN GÖSTERİŞTEN UZAK OLMASI DİKKAT ÇEKİCİ.(BAZI SANATÇILARIN İFTAR YEMEĞİ VERİP BUNU TELEVİZYONDA REKLAM AMAÇLI GÖSTERMESİ GELDİ AKLIMA)
BU GELENEK İFTAR ÇADIRLARIYLA DA DEVAM ETMEKTEDİR.
İKINCİ GELENEK İSE BAZI CAMİLERDE YATSI NAMAZININ HATİMLE KILDIRILMASI VEYA GENÇLERİN DAHA ÇOK RAĞBET ETTİKLERİ BAZI CAMİLERDE NAMAZIN ÇABUK KILDIRILMASI(JET
İMAMLARIN OLDUĞU CAMİLER )
BİZ DE İFATARA DAVETLİYDİK.İFTAR SOFRASINDA ÇORBA ,SALATA,HURMA ,YOĞURT ,ET YEMEĞİ
PİLAV..(CANINIZ İSTEMESİN)KARPUZ ,BAKLAVA,TAVŞAN KANI ÇAY,ÜZÜM,İNCİR,ELMA....
O KADAR YEMEKTEN SONRA OFLAYA PUFLAYA NAMAZI CAMİDE KILDIK.CAMİDE BİLDİK MANZARA :BİR YANDA KONUŞAN GÜLEN ÇOCUKLAR DİĞER YANDA NAMAZ BİTİMİNDE BİRBİRLERİYLE AYAK ÜSTÜ SOHBET EDEN YAŞLILAR.
NAMAZ SONRASI YEMEK YEDİĞİMİZ EVE GERİ DÖNDÜK.YİNE MEYVALAR, ÇAYLAR...
SAAT23.30 da EVİMİZE DÖNERKEN ÇOCUKLARIN,GENÇLERİN SOKAKLARDA OYALANDIKLARINI
YAŞLILARIN EVLERİNİN ÖNÜNDE OTURDUKLARINI,İSMET PAŞA CADDESİ(ben o caddeye mecburiyet caddesi diyorum.Çünkü çarşı merkezinde başka cadde yok)NDEKİ PASTANE VE KAFELERİN TIKLIM TIKLIM DOLU OLDUĞU,ELLERİNDEKİ DONDURMALARI IŞTAHLA BİTİRMEYE ÇALIŞAN ÇİFTLERİN OLDUĞU GÖRÜLÜYOR.
EVE GELİP YATTIĞIMIZDA SAAT 01’İ GÖSTERİYORDU.
DEMİN SÖYLEMEYİ UNUTTUM:İFTAR SOFRASINDA İÇTİĞİM ÇAY EN AZ 10 SU BARDAĞIDIR.(şekersiz ve demli)
ONDAN SONRA SABAHA KADAR UYUYACAĞIM DİYE BEKLE.ALLAHTAN SAHURDAN SONRA HAVA SERİNLEDİ DE UYUYA BİLDİM.
SONUÇ OLARAK SABAHA DOĞRUUYUMANIZ MÜMKÜN UŞAKTA DİĞER ZAMANLAR ZOR.
RİYASIZ,SAMİMİ OLARAK GEÇİRE BİLECEĞİMİZ ,AFFETMENİN VE AFFEDİLMENİN OLDUĞU
RAMAZAN AYI HEPİMİZE MÜBAREK OLSUN.