ŞİİR EDEBİYAT SİTELERİNİN GENEL DURUMU
Herkesin bildiği gibi çok sayıda şiir-edebiyat sitesi faaliyette bulunmaktadır.bir çok şiir sitesine girip çıkmış,üye olmuş biri olarak site ya da kişi adı vermeden,kimseyi itham etmeden tespitlerimi paylaşmak istiyorum.ama her şeyden önce şunu hatırlatmak isterim ki edepsiz edebiyat olmaz,olamaz.
Üzülerek ifade edeyim ki çoğu site yöneticileri siteyi kendi şahsi mülkü olarak görmekte,kendi kişisel tercihlerini dayatmakta ya da en azından böyle bir görüntü vermektedir.
Yine işbu sitelerde klikler oluşturulmakta,farklı düşünceler anında susturulmakta,sanal infazlar gerçekleştirilmektedir.şiirin edebiyatın adı mesnetsiz ideolojilerin dayanağı,aleti durumuna getirilmekte;böylece emeğin sanatın estetiğin değeri gürültüye gitmektedir.hiç birimiz diyebilir miyiz ki en çok okunan şiir en iyi şiirdir?yine iddia edebilir miyiz ki en kaliteli eserlere daha çok sayıda yorum yapılıyor?Demek ki sağlıksız işleyen bir düzen,edebiyata düşen gölgeler var demektir.
Şiir olsun, makale,deneme olsun eserlere yazılan yorumlar belli bir sığlığı aşamamakta,sıradan söylemler,klişeler haline gelmektedir.Yorumdan maksat şiirin şekil,içerik açısından değerlendirilmesi,eserin sevabıyla günahıyla etraflıca ele alınması,farklı perspektiflerden değerlendirilmesi değil midir?saygı çerçevesinde eleştirmek,hak ettiği ölçüde övmek, alkışlamak da gerekmez mi?Biz vur deyince öldüren toplumuz.eleştirelim derken yerin dibine de sokup çıkarabiliyoruz.Bir örnek vereyim geçen gün kendi şiirime yazılan bir yorumda hece ölçüsü ile yazılan şiirlerin saçma ve demode olduğu,emek adına değeri olmadığı söyleniyordu.Denizde sandal,çamaşıra mandal misali şiirler olduğu saplantısı dillendiriliyordu o yorumda.Ben de doğal olarak şunu söyledim:
-siz benim şiirimi eleştirmek,beğenmemek hakkına sahipsiniz, ancak hece ölçüsü ile yazılan şiirleri (ölçüsüz de olabilir,benim önyargım yok) bir kenara atamazsınız.Bin yıllık türk halk edebiyatını görmezden gelemezsiniz.Yunusu,Karacoğlanı,manileri,türküleri,çağdaş Türk şiirini ve beş hececileri yok sayamaz,kimsenin emeğiyle alay edemezsiniz.siz bu yetkiyi nereden alıyorsunuz?
Bu haklı itirazımın sonucu ne oldu biliyor musunuz? söyleyeyim şimdi...
Sitede herkesin birden nasırına basılmışçasına toplu eylemler,sataşmalar,çamur atmalar başladı.derken sorgusuz sualsiz siteden atıldığımızı öğrendik hepsi bu.demek istene şuydu bence bizim gibi düşünmeyenlere hayat hakkı yok, topyekün linç!şiir-edebiyat sanat ve emek mi hikaye imiş.eyvahlar olsun denmez de ne denir?düşünceye şans tanımayan bu skolastik düşünce ortamından nasıl büyük şairler,düşünürler,yazarlar çıkacak?Böyle yapmakla bindiğimiz dalı kesmiyor,kendimizi inkar etmiyormuyuz?üzerinde çok düşünmeye değer konular.eğitimin bilginin,düşüncenin ender rastlanan şeylerden olduğu ülkemizde ve dünyamızda okumuş,mürekkep yalamış,aydın olma iddiasındaki bu kesimin durumu buysa gerisinden siz ne beklersiniz?vallahi yazıklar olsun diyorum sadece ne diyeyim?yorum ve takdiri sizlere bırakıyor,edebiyatı edeplice paylaşmak ve yaşatmak dileğiyle sevgiler saygılar sunuyorum.
30.06.2007
YORUMLAR
Evet hep savundugum birseydir edepsizligin basladigi yerde edebiyat biter.
saygı çerçevesinde eleştirmek,hak ettiği ölçüde övmek, alkışlamak da gerekmez mi?Biz vur deyince öldüren toplumuz..
eleştirelim derken yerin dibine de sokup çıkarabiliyoruz.
Bilgisini bilgisi yetersiz olani kücük düsürmek icin kullanan insan coktur.Özellikle bizim milletimizde.
Buda azicik basari ile ve biraz bilgisi ile neoldum delisi olanlara has birseydir.
Henüz efendice konusmayi bilmeyen bilgili görüntü sergileyen cahillerdir bunlar bunlarin övmeside yermeside bir abartidadir.
Saygi icinde yapilmis olan hersey farkini ortaya koyar.
Ve site yöneticilerinin kisisel tercihleri konusunda dayatma yaptiklarini söylemekte dogru degil bence.
Yapilan her müdahele site kurallarina uyulmadiginda ve alinan sikayetler dogrultusunda gerceklesiyor gördügümüz kadariyla.
Cünkü site yöneticilerin görevi ve amaci siteden üye uzaklastirmak olamaz diye düsünüyorum.
Yüreginize saglik
saygilarimla
hicbitmez tarafından 8/12/2010 1:08:49 PM zamanında düzenlenmiştir.