- 644 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İMSAK DİSİPLİNİ
İMSAK DİSİPLİNİ
Ramazan ayındayız. onbir ayın sultanı olan on ikinci ayda. On bir aya karşılık gelen on ikinci ay ,ramazan ayı. Mevla, bizlere güzelliklerinden istifade etmeyi, insanlığa hayırlar getirmesini vesile kılsın.
Ramazan ayı bütün güzellikleri ile geldi. Hoş geldi safa getirdi. Ramazana biz ne getirdik? İyilikler ve güzellikler mi yoksa süregelen miras algılarımızın kılına bile dokundurtmadan mı geldik? Temennim bunun tersinin olmasıdır. Ramazan algılarımızın, yine bir yıl önce bıraktığımız noktada durduğunu üzülerek müşahede etmekteyim. Nasıl mı? sorusunu duyar gibi oluyorum. Muayyen vakitler arasında yeme, içme ve cinsel ilişkiden uzak durma algımızın değişmediğini sizlerde gözlemliyorsunuzdur. Bunun yanı sıra Allahın haram kıldığı söz fiil ve davranışlardan kendimizi beri kıldığımız az sayıda insanın olduğunu ifade ediyoruz. Bize orucun sadece yeme ,içme ve cinsel ilişkiden uzak durmaktan ibaret olduğunu empoze eden nedir?Hangi algı ve anlayışımızdır?Allah’a ve Resul’üne inanan Müslüman bir kardeşim aşağıda ifade etmeye çalışacağım davranışları sergilemekten neden imtina etmez?neden utanmaz?kimi kandırıyoruz?Orucu emreden ,kainatı bize hizmetkar kılan ,bizi gören ,işiten, bilen ,duyan, bize bizden daha yakın olan Yüce Mevlayı mı?Ey insan!ne kadar düşüncesizsin.Sahi sen düşünmez misin?Allah’ ı ,ahreti ,hesabı ,kitabı, sen ölümsüz değilsin nedir derdin?
Aşağıda yazacaklarım oruçlu kardeşlerime yöneliktir. Haklarını helal etsinler. Yazacaklarımı şu hadise göre değerlendirsinler. Allah Resul’ü: kim yalan konuşmayı, yalan dolanla iş yapmayı terk etmezse, Allah o kimsenin yemesini, içmesini bırakmasına kıymet vermez.(1)
Bir başka hadiste: hiçbiriniz oruçlu olduğu gün çirkin söz söylemesin ve kimse ile çekişmesin. Eğer kişi kendisine söver veya çatarsa ben oruçluyum desin.( 2)buyurmaktadır.
Bildik manzaralar, aile içinde şiddet. Oruçlu baba, anne ve çocuklar arasındaki kavga, kaba saba laflar ve benzeri davranışlar. Arif olana tarife hacet yok,
Toplumsal yaşamda ikili ilişkilerimiz de, birbirimize karşı olan nezaketsiz davranışlar,
Kamuda veya özel sektörde çalışanların iş ahlakı,
Kamuda veya özel sektörde çalıştıranların iş ahlakı,
Oruçlu işadamının sefalet ücretini çalışanına layık gördüğü anlayış.
Hakkını alan oruçlu çalışanın çalıştığı kuruma karşı takındığı olumsuz tavır.(işi yavaşlatma, kaytarma gibi)
Yolda yürürken ağız dolusu balgamı yere tüküren oruçlu dindar kardeşim.
Radyosunun veya TV sinin sesini sonuna kadar açan başkasını rahatsız eden samimi dindar vede oruçlu kardeşim.
Yolda veya arabada telefonu elinde bağrışarak vede savaşarak konuşan Allah’tan sevabını umarak iftarı bekleyen kardeşim.
Arabasını park ederken dört kişinin de park alanını gasp eden hakperest dindar kardeşim.
Yapılan haksızlıklara, yanlışlıklara gücü dairesinde dur demeyen veya destekleyen oruçlu kardeşim.
Sahi sen oruç mu tuttun? Yoksa orucu kovdun mu?
Sen sevap beklerken başka bir şey gelmesin sakın.
Ahlak abidesi, kuran ahlakı ile mücehhez Hazreti Resul’ün ifade ettiği oruçluda olması gereken anlayışın neresindeyiz?
Sahi biz samimiyiz!
Oruç aslında tam bir imsaktır. Yani yemeden içmeden cinsel ilişiklerden nefsi tutmak demektir. Bunun yanında ağzını yalan konuşmaktan, kötü söz söylemekten, dedikodu yapmaktan alıkoymak, başkalarına zarar vermek ve sataşmaktan uzak tutmaktır. Oruçlu sadece orucuna değil tüm hareketlerine imsak disiplinini yansıtmalıdır. Mevla orucu imsak disiplini ile tutmayı nasip etsin.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.