- 2798 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
SEVGİ
Sevgi denilen şey nasıl bir şeydir. Ruhsal mıdır? Beynin bir fantezisi midir? Artar veya eksilir mi?
Yukarıdaki sorulara her bilim dalının vereceği cevaplar sanırım farklı olacaktır. Bu da söz konusu bilim dallarının nasıl kök salıp budaklandıklarının ispatı olsa gerek.
Sevgi kişiler arasındaki ilişkileri sağlamlaştıran, tabiri caiz ise dört yüz dört gibi birbirine yapıştıran bir duygudur. Ancak bu duygu sayesinde yeryüzündeki her şey dimdik ayakta kalabilmektedir. Yoksa ister insanın, isterse hayvan ve bitkilerin hayatlarını sürdürmeleri mümkün olamazdı. Eğer böyle olmasaydı iki yabancı kişinin bir araya gelmeleri, bir yuva kurmaları, bir ömür boyu beraber yaşamaları mümkün olamazdı. Hele çocuk doğurup, onun yıllarca bakımını yapıp büyütmeleri hiç mümkün olamazdı. Bu ve buna benzer durumlar ancak sevginin sonucunda olur.
Sevginin çeşitleri çoktur. Birkaçını sayacak olursak: Allah sevgisi, insan sevgisi, kadın sevgisi, çocuk sevgisi, para sevgisi, mal mülk sevgisi, makam koltuk sevgisi… Bunların sayısını çoğaltabiliriz.
Dağları deldiren, mitolojileri oluşturan, imparatorlukları oluşturan hep sevgidir. Sevgi bu kadar etkili iken günümüz insanı niçin mutsuzdur? Bu soruya maalesef olumlu cevap veremiyoruz. Çünkü insanlar birbirlerine sevgi göstermiyorlar. Eğer birbirlerine sevgi gösterselerdi bu kadar insan kanı dökülür müydü?
Gelin kendimize bir iyilik yapalım. İnsanlara birazcık da olsa sevgi gösterelim.
Sevgi ile kalın…
YORUMLAR
Masumi Toyotome adlı bir japon sevgi üzerine bir yazı yazmış ve sevgiyi üç ana başlık altında toplamış."EĞER" beklentileri karşılarsak bize verilecek olan sevgi türü,en çokta rastlananın bu tür olduğunu söylüyor."ÇÜNKÜ" bu türde de kişi bir şey olduğu bir şey yaptığı için sevilir demekte."RAĞMEN" Bir koşula bağlı olmadığı için ve karşılığında bir şey beklenmediği için "EĞER" türünden farklı"ÇÜNKÜ" türünden de.İnsan bir şey olduğu için değil bir şey olmasına rağmen sevilir,dünyanın en çirkini ya da en korkunç kamburu olmasına rağmen.Esmerelda,Quasimodo'yu
dünyanın en çirkin ve en korkunç kamburu olmasına rağmen sever.Her şeye rağmen sevmek...Sevilmek yada...Gerçektende güzel ve özel..."ÇÜNKÜ"ye "EĞER"e gerek kalmadan demiş.Paylaşmak istedim.Saygı ve sevgiyle.
sevgi olsaydı kan dökülür müydü ? diyorsunuz aslında haklısınız.ama sevgi adına işlenen cinayetler..kıskanclık adına sıkılan kurşunlar..v.s.
demek ki sevmesini bilmiyoruz..baba evladını seviyor..ama kalkıp borcu için kızını satıyor..sevdim diyor kalkıp kendinide onuda öldürüyor..bilmiyoruz ..bilmiyoruz..
yüreğine sağlık..
inşallah sevmesini öğrenirizde dediğiniz gibi olur her şey..