- 1835 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
TEHLİKELİ SİLAH MOTORLU TAŞIT
Bu yazımda tabanca mı tehlikeli, yoksa araç kullanmak mı tehlikeli? Cevabına bulalım.
Silah; tarifi uzaktan ve yakından canlıları öldüren, yaralayan, cansızları yok eden… diye başlıyor.
Bu tarife uygun olarak;
Yumruk,
Taş,
Sopa,
Demir,
Balta, Çekiç, Bıçak,
….
Her türlü Araç ve gereçler silah olabiliyor.
Araç: Karayollarında kullanılabilen motorlu, motorsuz ve özel amaçlı taşıtlar ile iş makineleri ve lastik tekerlekli traktörlerin genel adıdır.
Tabanca; ateşli bir silah, Tarifi ise, ilk dolduruşu kullanıcısı tarafından yapılan ve daha sonra tetiği çekildikçe, otomatik veya yarı otomatik ateş eder.
Tabanca kullananlara öğretilen iki güvenlik kuralı var,
1-Aldığın tabancayı dolu kabul et ve canlı hedefe çevirme,
2-Ateş etmeyeceksen, tetik parmağın tetik korkuluğu içine sokma,
Bu iki kuraldan sadece birine uyulması halinde Tabanca ile yaralama ve öldürme olayı sıfırdır.
Karayolunda araç kullananlara ise trafik kuralları öğretiliyor. (bu konu ile ilgili gerçek öykü “ayı ve trafik kuralları” yazımı okuyunuz) Eğer bu kurallara uyulursa yaşama şansınız artıyor. Ayrıca başkalarının canına, malına da zarar vermemiş olunabilir.
PEKİ KAZA OLURSA NE OLUR?
1- Tabanca kazası olursa, bir kez patlar karşısında canlı biri varsa yaralanır veya ölür. Burada sayı bir kişidir. En fazla iki kişi olabilir. Çünkü tetik emniyeti vardır. Çekilmedikçe ateş etmez, yere düşse bile…
2- Trafik kazası olursa ne olur? Sürücü veya şoför, kullandığı aracın cinsine, yolcu durumuna ve karşısındaki aracın durumuna göre en az kendini, en çok da onlarca kişiyi öldürebilir veya yaralayabilir.
O halde şimdi şunu diyebilir miyiz;
Araç kullanmak TABANCA kullanmaktan TEHLİKELİDİR.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.